Synology-Forum.nl

Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: break op 03 oktober 2016, 20:39:23

Titel: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
Bericht door: break op 03 oktober 2016, 20:39:23
Voor wie dit probleem ook heeft:

Na de SRM Update (1.1.1-6414) wordt door de Interface Check in de Smart WAN tab, de VPN interface als onbereikbaar aangemerkt ( terwijl dat niet zo is) waarna het verkeer niet meer over de VPN gerouteerd wordt. De VPN blijft wel actief! Dit is dus erg vervelend indien bij de VPN de optie om de default gateway van het remote network te gebruiken aangezet is.

Door het uitzetten van de Interface Check wordt dit probleem, voor nu, opgelost.
Titel: Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
Bericht door: Babylonia op 04 oktober 2016, 16:40:26
Zie eerdere reactie over vergelijkbare melding om internet "normaal" te kunnen laten verlopen  < HIER > (http://www.synology-forum.nl/synology-router/geen-verbinding-meer-met-internet-meer/msg202661/#msg202661)

Overigens met de nieuwe SRM update moet ook de VPN-server worden ge-update.

Vond op het internationale Synology forum (https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=265&t=123201&p=452563#p452538) overigens nog een reactie die een gebruiker had gekregen van Synology support:

... a bug has just been identified with the "Smart Wan" Feature.
Unfortunatly if your ISP Gateway is configured to not respond to a PING, the WAN connectivity will incorrectly believe that the WAN connection has failed.

This will be resolved in an upcoming update, however at this time as a workaround please follow the steps below.

    Logon to the SRM Interface
    Navigate to "Network Centre > Internet > Smart Wan"
    Open the "Interface Check" option and either
        Disable the Interface Check Option by removing the Check Mark
        Add an alternative site for checking (such as google.com) by using the Add option.Click OK and Apply on the open windows
        to apply the settings and either Reboot the router or click the Connect Button in the Connection Tab

We apologies for any inconvenience this may have caused.
Titel: Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
Bericht door: break op 07 oktober 2016, 10:23:43
"to not respond to a PING, the WAN connectivity will incorrectly believe that the WAN connection has failed."

Ja, dat is exact het probleem hier.
Titel: Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
Bericht door: Babylonia op 07 oktober 2016, 13:31:55
Dat lijkt me nu juist het minste probleem.
Zelf wil ik altijd zo anoniem mogelijk zijn op internet.
De router die ik er doorgaans nog voor heb zitten heb ik respons op "ping" speciaal uitgeschakeld.
Maakt voor de achterliggende services die ik gebruik verder niets uit.  Die werken gewoon, en zijn allemaal van buitenaf bereikbaar.

Titel: Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
Bericht door: break op 07 oktober 2016, 13:35:27
Met probleem wordt hier bedoeld: dat de Interface Check via ping de VPN gateway checkt en dat dit nou net niet werkt en dat daardoor niet meer gerouteerd wordt over de VPN interface.
Titel: Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
Bericht door: Babylonia op 07 oktober 2016, 14:31:57
Ik heb helemaal geen problemen, ook niet met VPN, met geen enkel protocol. Zowel niet met een VPN-server als Client. Gebruik VPN dagelijks.
Heb gebruikers al eerder dan Synology zelf op het forum geattendeerd om die WAN-check uit te vinken als oplossing.
Doe het gewoon.