Auteur Topic: T-mobile glasvezel  (gelezen 116 keer)

Offline reinos

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 18
T-mobile glasvezel
« Gepost op: 13 oktober 2021, 22:32:57 »
Hallo,

Na de topic te hebben gelezen over support voor glasvezel van T-mobile heb ik ook besloten om over te stappen van Ziggo naar Tmobile (glasvezel).

Afgelopen week heb ik alles ontvangen en de monteur heeft netjes alles aangezet en geconfigureerd (kost je nog 65,- had dat zelf ook kunnen doen ;-) )

Vanavond ben ik aan de slag gegaan om alles om te zetten zodat ik de standaard Router (Zyxel t50) eruit kon halen en alles via mijn Synology 2600 kon laten draaien. Echter na dat ik de instellingen had omgezet had ik geen internet. Heb daarom besloten om de router te herstarten en na de herstart had ik deels internet... Sommige pagina's deden het, maar ook veel niet. Ik kon verder nergens een speed test uitvoeren omdat die vaak een melding gaf "Finding optimal server" met een timeout.  Ook websites die eerst wel werkte, werkte na een aantal seconden/minuten ineens niet meer... Eigenlijk was het na 10 min helemaal niet meer werkbaar.

Mijn bevinding/gevoel is dan ook dat het bij het begin, net direct na de herstart van de synology redelijk werkt. Maar nadat alle services van de synology zijn gestart iets het internet dwarsboomt.

Note 1: Allereerst, om onduidelijkheid te voorkomen. Ik heb de Zyxel router getest en die werkte naar behoren met een nette snelheid. Dezelfde kabel gebruik ik ook voor de Synology Router

Note 2: ik ga alleen internet gebruiken, neem geen tv af.

Mijn stappen die ik doorlopen heb:


Volgens de handleiding zou dit moeten werken... Echter lijkt er iets mis bij mij alleen kan ik de vinger er niet op leggen.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Specs:
- Synology Router 2600 (Version: 1.2.5-8227)
- Huawei OptiXstart HG8010Hvz (glasvezel converter to UTP)

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 429
  • -Ontvangen: 980
  • Berichten: 5.659
Re: T-mobile glasvezel
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2021, 22:58:52 »
Dag,

Heb zo niet 1, 2, 3 een idee wat er mis zou zijn.

Zelf heb ik geen persoonlijke ervaring met connectie via T-Mobile.  (Wel met een aantal andere provider opties).
Mijn informatie in de handleiding m.b.t. T-Mobile heb ik geschreven n.a.v. de ervaringen en contact met een "enkele" gebruiker.

Omdat de ondersteuning wellicht een stuk belangrijker wordt in de "Vrije modemkeus" (media februari 2022).
Een interessant gegeven om dit verder uit te diepen. Wil je daarom verzoeken via persoonlijk bericht contact te leggen.

Kunnen we dat mogelijk via een TeamViewer sessie en telefoon bij de hand een stuk vlotter afstemmen, dan via berichten nu hier.
(Vullen we belangrijke info m.b.t. set-up mogelijk erna wel aan voor andere gebruikers, zodat die er ook profijt van hebben).

DS213j   2x 3TB WD Red            -  DSM 5.0  -  glasvezel 200/200 (Solcon) Fritzbox 7530 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN)   RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro (2019).....
              Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline reinos

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 18
Re: T-mobile glasvezel
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2021, 15:11:15 »
Thanks, lijkt me een goed idee! Ik zal je een PB sturen.

Offline reinos

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 18
Re: T-mobile glasvezel
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 00:14:15 »
Vanavond toch nog wat anders getest: Op de Zyxel de DMZ ingesteld naar mijn RT2600. Op het eerste gezicht leek alles niet te werken, ondanks dat de RT2600 netjes het IP had gekregen en wat ik ook kon zien in de RT2600 en ook in de Zyxel (IP fixed).

Na een herstart werkt internet. Speedtest gaf wel 80/30 Mbit aan wat erg vreemd is. Direct op de Zyxel is het namelijk 600/600 of 700/700 in die range. Na enkele minuten stopte internet er weer mee. Zelfde euvel als wanneer je de kabel direct op de RT2600 aansluit.

Ik begin te vermoeden dat het niet zozeer een probleem van Tmobile is, maar eerder de RT2600.... Er lijkt iets fout te gaan... ergens... Ruikt dit naar een herinstallatie van de RT2600? Mijn gevoel zegt van wel...

Of zijn er nog tips, ervaringen? Of zou ik iets in de logs ergens kunnen terug lezen wat er aan de hand is.


 

Albums in Photo Mobile op mijn iPhone niet zichtbaar

Gestart door GerardSBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 6
Gelezen: 407
Laatste bericht 20 augustus 2021, 21:43:08
door Jantje B
KPN glasvezel en inkomende mail

Gestart door DerfBoard Mail Station

Reacties: 7
Gelezen: 4993
Laatste bericht 09 juni 2015, 18:13:45
door mrgenie
Audio streamen naar windows mobile phone

Gestart door rmeulendijkBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 3
Gelezen: 3319
Laatste bericht 27 december 2009, 17:22:18
door Anonymous
DS-applicaties mobile telefoons[Android] geen verbinding

Gestart door HeppieboeddahBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 4
Gelezen: 1282
Laatste bericht 15 november 2014, 16:34:22
door Heppieboeddah
Mobile Cloud Synology DS 1513+

Gestart door ProcoBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 0
Gelezen: 820
Laatste bericht 21 januari 2015, 11:35:45
door Proco