Synology-Forum.nl

Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: Sanderunizuki op 04 februari 2021, 14:09:56

Titel: Wan Reply
Bericht door: Sanderunizuki op 04 februari 2021, 14:09:56
Ik heb een onregelmatig uitvallende internet verbinding, internet wordt langzamer, valt daarna volledig uit en komt alleen terug na een herstart van het kabel modem. Mijn provider heeft de signaal sterkte aangepast en dat heeft een hele verbetering gegeven, maar nog niet volledig. Ze zijn nu bezig om de verbinding te monitoren om de oorzaak te kunnen achterhalen. Wij hebben een Arris-kabelmodem en een Synology RT1900ac.

Nu vraagt mijn provider of ik in de RT1900 de WanReply aan kan zetten. Ik kan deze functie niet vinden. Zit dit wel in de RT1900? en zoja, waar kan ik dat vinden?
 
Titel: Re: Wan Reply
Bericht door: Birdy op 04 februari 2021, 14:18:30
Geen idee wat WanReply is.
Titel: Re: Wan Reply
Bericht door: Briolet op 04 februari 2021, 15:20:46
Misschien ICMP? Dit protocol in nodig om op een 'ping' te reageren. (Ik blokkeer dit ook op mijn Ziggo router)
Titel: Re: Wan Reply
Bericht door: Sanderunizuki op 04 februari 2021, 15:24:49
Ja, sorry had ik even moeten aangeven, is nodig om via smokeping de verbinding te monitoren.
Titel: Re: Wan Reply
Bericht door: Babylonia op 04 februari 2021, 18:20:48
Een beetje vreemd dat je provider dat vraagt, als het probleem bij de verbinding ligt met de gebruikte modem?
Dan moeten zij de verbinding toch kunnen doormeten en kunnen monitoren tot en met de modem?

Met wat ik lees m.b.t. "smokeping" is dat ook niet weggelegd voor de doorsnee gebruiker:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1700387