Synology-Forum.nl
Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: Babylonia op 29 maart 2020, 09:05:28
-
Vannacht is de zomertijd ingegaan.
Indien je op een of andere wijze tijdschema's hebt ingesteld voor bijv. WiFi, ouderlijk toezicht in Safe Access e.d.
Maar ook m.b.t. Two Factor Autorisatie.
Start je router dan eens een keer opnieuw op, via de "harde" methode.
(Is de router uitschakelen met de powerknop, en na 20 seconden weer inschakelen ---> Dus niet softwarematig via het menu).
Na herhaalde jaren Synology telkenmale op de hoogte te hebben gebracht van bugs in de firmware op dit vlak.
Is het nooit helemaal tot in de diepte van het systeem volledig gecorrigeerd.
Met een algemene herstart is het evenwel weer opgelost, totdat we straks weer een keer de wintertijd ingaan.
Ook dan de ochtend erop opnieuw een keer de router herstarten. ----> Zondag 25 oktober 2020
Zie ook schema komende jaren (afgezien dat er discussie is om zomer/wintertijd af te schaffen):
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zomertijd
Vanmorgen nog vóór de herstart, uitte het probleem zich bij mij door o.a. een melding in Safe Access.
Toen ik na de melding daarop logs in Safe Access wilde bekijken, bleef Safe Access "hangen".
SRM menu's waren ook tergend traag. Na herstart probleem weer opgelost.
Een half jaar geleden vergelijkbaar onderwerp toen de wintertijd was ingegaan:
https://www.synology-forum.nl/synology-router/zomerwintertijd/msg276562