Het vervolg van het verhaal :
ik heb contact gezocht met Telenet en heb ze duidelijk met enige assertiviteit uitgelegd dat ik niet hou van dergelijke éénrichtingsbesluiten en beschuldigingen. Ze hadden mij op zijn minst eens kunnen contacteren.
Ik heb wederkerend ook een klacht bij hun ingediend. Men heeft mij teruggebeld en heb verontschuldigingen van hun kant mogen ontvangen vanwege de manier waarop die beschuldiging is gebeurd. Als het dan zo ernstig zou zijn, hadden ze op zijn minst mij eens eerst mogen contacteren.
Ik heb ze er ook op gewezen dat zij ook enigszins schuld treffen. Ik ben onwetend, en als er dan toch ergens malware binnensluipt moeten ze maar wat meer moeite doen en tools ontwikkelen om die malware bij hun klanten weg te houden.
Als ik dingen met opzet doe, geef ik dat toe. Maar dit is zeker niet bewust gebeurd.
Verder is er niets meer gebeurd, geen rare dingen meer.
Dus voorlopig opgelost, al weet in nog steeds niet wat de oorzaak was.