Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: rjsnl op 08 september 2017, 11:35:59
-
Ik zoek een nieuwe internetprovider (zonder televisie). Nu zie ik dat Telfort het goedkoopst is met 50 down en 5 up, terwijl veel andere aanbieders 50 down en 50 up bieden.
Ik benader mijn NAS af en toe op afstand, is 5 mb up dan voldoende?
-
Hangt ervan af wat je met benaderen bedoeld.
Even inloggen om iets aan te passen in DSM of een 1080p film te bekijken bijvoorbeeld.
Dat eerste zal vast lukken met 5Mbps maar dat laatste niet.
-
Ik ga geen films kijken op afstand, maar wel foto's en bijvoorbeeld wat foto's downloaden op afstand vanaf de NAS. Zou 5 mb dan voldoende zijn?
-
Deze dus:
[attachimg=1]
Zou 5 mb dan voldoende zijn?
Voor de duidelijkheid:
Die 5 mb is dus 5 Mbps = 0,62 MB/Sec.
Dus, reken maar uit hoe lang het kan duren voordat je een foto hebt gedownload.
-
Gaat het om een glasvezel of VDSL internet-verbinding? Omdat er tevens wordt benoemd 50/50 vermoed ik glasvezel.
Met het extern benaderen van je NAS zou ik altijd een pakket kiezen wat een hogere uploadsnelheid biedt dan 5 Mbps.
Voor tegenwoordige begrippen stelt 5 Mbps echt niets meer voor. (Zelf heb ik een 100/100 glasvezel pakket).
Je kunt bij Telfort tegen meerprijs wel een 100/100 of 200/200 glasvezel pakket afnemen.
https://internetshop.telfort.nl/samenstellen/glasvezel-internet/
-
Het gaat idd om een glasvezel verbinding.
Ik heb een mooie aanbieding gevonden van Telfort met 50 down en 5 up, vandaar dat ik benieuwd ben of 5 up wel voldoende is.
Bij NLE bieden ze 50 down & up, ook voor een mooie prijs, maar net iets meer.
-
Let je wel op dat die prijzen allemaal de instap aanbiedingen zijn voor meestal 6 maanden en dat je daarna een heel andere prijs gaat betalen?
-
Is wel een instapper maar, een gewoon abonnement hoor:
[attachimg=1]
-
Ik heb ze niet gecontroleerd, wilde alleen maar even waarschuwen dat het voor veel aanbiedingen geld en dat je dan na een half jaar ineens een nare verrassing krijgt.
-
Daar wordt inderdaad veel mee gerommeld. Vorige maand zond zo'n 'oplichter' een paar keer een tv spotje uit waarbij ze hun prijzen met die van Ziggo vergeleken. Hun prijs was de aanbiedingsprijs die alleen de 1e 3 maand gold, en bij Ziggo was het de reguliere prijs.
Als je het beeld stilzette en de pagina goed bekeek, stond het er wel in heel kleine letters bij, maar zonder het tv beeld stil te zetten was die hoeveelheid klein tekst niet te lezen. Dus zijn het bij mij oplichters.
-
Bedankt voor het antwoord.
-
Overweeg ook XS4ALL... Reden is dat de helpdesk (mocht je ze nodig zijn) gewoon een technische achtergrond hebben en weten waarmee ze bezig zijn zonder een script van een beeld-plank af te lezen.
Bijkomend is dat de verbindingen via glas ook synchroon zijn (zelfde up- en download). Bij VDSL licht de upload beduidend hoger dan ze adverteren. (heb een 160/16 abbo over koper, maar haal probleemloos 30mbit/sec up i.p.v. 16mbit/sec)
-
Voor zover als ik weet geeft xs4all je een vast (eigen) ip nummer. Dit kan van belang zijn als je je NAS vanuit het internet (op afstand) wilt gaan benaderen.
-
Overweeg ook XS4ALL... Reden is dat de helpdesk (mocht je ze nodig zijn) gewoon een technische achtergrond hebben…
Zoiets kan bij Ziggo ook. De meesten bellen de gratis helpdesk. Dan kun je ook niet te veel verwachten. Ziggo heeft (had?) ook een ander nummer waar je per minuut betaalt. Die hebben meer kennis en mogen ook adviseren als de problemen niet door Ziggo apparatuur veroorzaakt wordt.
Althans heb ik er 10 jaar geleden mensen over gehoord. Op de huidige Ziggo site zie ik daar nu geen nummer over. Maar misschien verwijst klantenservice je daar naar door, als zij er niet uit komen of vinden dat de vraag buiten Ziggo's verantwoordelijkheid valt.
-
Tja als je bereid bent zoveel extra te betalen voor iets wat elke provider gewoon levert moet je dat natuurlijk zelf weten.
Ook xs4all geeft alleen echte support op hun deel van het netwerk en echt niet op wat je op je lan doet.
Overigens bent ik persoonlijk heel tevreden over Ziggo, de enige keer dat ik ze echt nodig had schakelen ze vrij snel op naar de tweede lijn support die echt wel weet waar ze het over hebben.
Je moet van eerste lijn support nu eenmaal nooit meer verwachten als "reset het modem eens" en als dat niet helpt sturen we een monteur.
PS Alle support die hier op dit forum gegeven wordt is helemaal gratis. ;D
-
Voor zover als ik weet geeft xs4all je een vast (eigen) ip nummer. Dit kan van belang zijn als je je NAS vanuit het internet (op afstand) wilt gaan benaderen.
Practisch gezien krijgt iedereen tegenwoordig een "vast" IP adres.
Die mogelijk sporadische momenten dat het een keer verandert, kun je zelf nog wel bijhouden, om achterliggende instellingen aan te passen.
Bovendien met gebruik van Synonology DDNS-service of QuickConnect, heb je altijd mogelijkheden om alsnog je NAS te benaderen.
-
Voor zover als ik weet geeft xs4all je een vast (eigen) ip nummer. Dit kan van belang zijn als je je NAS vanuit het internet (op afstand) wilt gaan benaderen.
Klopt, en als je al je NAS-sen vanaf internet bereikbaar wilt hebben, kun je ook een IPv4 subnet (/29) aanvragen à €10,- per maand.
Persoonlijk betaal ik liever iets meer zodat ik niet tig malen in geval van een storing een standaard opgelezen script voorgeschoteld krijg.
(1-Hebt u uw modem al eens uit- en aan gezet? {verhip, helpesk valt weg} ;) )
Bij XS4ALL slaan ze de stappen over als en komen direct to the point zonder die standaard scriptjes als je zelf al verteld wat je al gedaan hebt. In geval van resetten van een modem belt de zelfde medewerker jou terug op je 06 om je verder te helpen.
-
Tja en hoe vaak heb je dat nodig?
Ik hoef nooit de helpdesk te bellen, maar misschien ligt dat bij een KPN netwerk anders.
-
Heb de helpdesk heel weinig nodig gehad, alleen aan het begin van het jaar zat ik een weekend zonder internet, maar dat was een schakelfout na upgraden van de VDSL lijn. (er is een stuk glas tussen gekomen en koper er tussen weg)
Verder vrijwel nooit storingen hier. Ik ben heel tevreden met XS4ALL.
Voor iedereen geld natuurlijk dat de helpdesk zo min mogelijk nodig zou moeten zijn.