Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: Leonard1052 op 17 januari 2013, 18:15:10
-
Ik heb een vraag/probleem maar weet niet waar ik deze op dit forum moet stellen. Ik stel deze vraag dan maar even in the Lounge!
Ik heb regelmatig dat mijn internet (kortstondig) uitvalt en ben al een tijdje aan het zoeken naar de oorzaak. Nu vind ik mijn modem securitylog (ik heb glasvezelpakket bij KPN) de volgende entry:
01/13/2013 10:35:14 **UDP flood** 78.13.165.124, 15375->> 77.160.126.96, 23055 (from PPPoE1 Inbound)
Hiervan zijn veel regels te zien in het log maar dan met andere externe IP adressen en ze gaan bijna allemaal naar poort 23055.Ik zie ook dat veel entries richting ip adres 192.168.2.8 en 12 gaan. Ik heb geen idee wat een UDP flood is en ook niet poort 23055. Zou dit de oorzaak van het uitval kunnen zijn? Ik heb ook het gevoel dat WIFI hierdoor volledig inzakt.
mvgr
Leonard
-
Google er maar eens op: bv. http://en.wikipedia.org/wiki/UDP_flood_attack (http://en.wikipedia.org/wiki/UDP_flood_attack)
Staat zelf nog bij wat je er aan zou kunnen doen (firewall).
Succes!
Wizjos
-
Beste Leonard,
Allereerst zou ik je adviseren om contact op te nemen met de KNP service/helpdesk.
Het lijkt te gaan om inbound verkeer van een extern IP adres (78.13.x.x) naar, vermoedelijk jouw IP adres (77.160.x.x.) als dat verkeer niet normaal is kan alleen jouw provider (KPN) er iets aan doen.
Netwerken zijn, zoals het woord impliceert, complex. Zeker op grote schaal. Er zijn veel (hardware)componenten en complexe berekeningen nodig om een netwerk te laten functioneren. Onderbrekingen, vertragingen of dips kunnen vele oorzaken hebben en een goed punt om te beginnen is bij je provider.
Om een voorbeeld te geven:
Ik heb UPC en had last van wegvallende netwerk verbinding. Na veel zoeken bleek er een fout te zitten in een onderdeel van een, door UPC beheerde netwerk component (CoreSwitch) Had ik nooit zelf kunnen achterhalen. :roll: