Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: Sylvester op 20 januari 2021, 21:18:44
-
Misschien een vreemde titel, maar het klopt toch ongeveer.
Op 10 september 2016 heb ik online een DS1515+ gekocht. Op 8 november 2018 heb ik deze helaas moeten aanbieden ter omruiling, compleet dood, het gekende intel probleem.
Ik heb zonder problemen een andere gekregen, maar dan komt het...
Ik heb in de plaats een DS1517+ gekregen, zonder verdere documenten of leveringsbonnen. Ook bij bol.com niets meer te vinden over de omruiling.
Nu is er een probleem met de DS1517+ en willen ze deze omruilen maar vragen naar een aankoop bewijs.
Zou ik op die DS1517+ opnieuw recht hebben op een volwaardige garantieperiode, of sluit die gewoon aan bij de aankoop op 10 september 2016? Want in dat laatste geval neem ik aan dat ik geen garantie meer heb.
-
Ik denk niet dat je de volledige garantie krijgt voor de DS1517+, je hebt deze immers niet gekocht.
De garantie blijft op de DS1515+, die je wel hebt gekocht en vervangen is tijdens de garantie.
-
Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.
Bron (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn)
-
Ja ik dacht het wel, zou ook het meest logische zijn. Toch heb ik ook dezelfde vraag aan de helpdesk gesteld (met mijn gebrekkig Engels...).
Ben benieuwd wat ze zeggen.
-
Niet geschoten is altijd mis. 8)
-
OK, topic achterhaald. Blijkbaar had ik mijn laatste DS1517+ wél opnieuw aangekocht einde 2018, dus nog steeds onder garantie.
Vraag me niet hoe het komt dat ik dacht dat het een omruiling was. Ik heb de defecte DS1515+ ter herstelling aangeboden en was niet meer herstelbaar, men heeft toen het aankoopbedrag teruggestort, waarmee ik een nieuwe heb gekocht.
Men stelt een omruiling voor. Helaas bestaat de reseller waar ik het heb gekocht niet meer. Men bekijkt nog hoe het opgelost kan worden.