Auteur Topic: NAS defect  (gelezen 5568 keer)

Offline proxydude

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 55
  • Berichten: 446
  • De stofzuiger van Usenet
    • Usenet handleidingen
Re: NAS defect
« Reactie #15 Gepost op: 24 september 2018, 10:12:55 »
Via het bedrijf waar je het heb gekocht is de beste manier. Als je het via synolgy zelf doet betaal je de verzendkosten naar het verenigd koninkrijk. 2 a 3 weken wachten is normaal.
  • Mijn Synology: DS1815+
  • HDD's: 7
  • Extra's: 2000
Usenet handleidingen Usenet Leegzuigen gewoon omdat het kan!

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: NAS defect
« Reactie #16 Gepost op: 24 september 2018, 10:14:44 »
ik weet niet via welk bedrijf ik het heb gekocht. Er staat bol.com op de factuur. Verder kan ik niks uit de factuur afleiden.
1 week vind ik normaal, 2 misschien, maar 3 of meer helemaal niet.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline proxydude

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 55
  • Berichten: 446
  • De stofzuiger van Usenet
    • Usenet handleidingen
Re: NAS defect
« Reactie #17 Gepost op: 24 september 2018, 10:25:23 »
Dan is het bol. Het verzenden proces duurt lang.

Eerste naar bol. Als je pech hebt ook nog een tussen partij. En daarna naar verenigd koninkrijk. En dan onderzoek ongeveer 1 week. En dan hopen dat synolgy.  Het naar jou thuis adres stuurt. En niet naar bol. Maar misschien dat je daarover iets bij bol kunt vinden.
  • Mijn Synology: DS1815+
  • HDD's: 7
  • Extra's: 2000
Usenet handleidingen Usenet Leegzuigen gewoon omdat het kan!

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7798
  • Berichten: 43.201
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: NAS defect
« Reactie #18 Gepost op: 24 september 2018, 10:49:16 »
ik weet niet via welk bedrijf ik het heb gekocht. Er staat bol.com op de factuur. Verder kan ik niks uit de factuur afleiden.
Dan heeft Bol geleverd uit hun eigen voorraad, dus is Bol de directe leverancier.

Heb onlangs via Bol een HD gekocht, betaalt aan Bol en de factuur was van 4AllShop, dus 4AllShop was de directe leverancier.
Echter, is er wat mee of gewoon retour, dan terug naar Bol.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.277
Re: NAS defect
« Reactie #19 Gepost op: 24 september 2018, 11:03:14 »
1 week vind ik normaal, 2 misschien, maar 3 of meer helemaal niet.

De firma waar ik werk handelt ook reparaties af. Maar om de transportkosten te drukken brengen we alles als batch maar 1x per week naar ons reparatiebedrijf. Als er weinig is maar eens in de 2 week. Dan duurt iets wat misschien 10 minuten werk is, al snel 2 tot 4 week.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: NAS defect
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2018, 12:30:44 »
Eigenlijk maakt het niet uit wie het verdeelt, verkoopt, of herstelt, of hoe lang het ook duurt om een batch te versturen.
Synology zou hier zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en met de betreffende partijen onderhandelen.
De service wordt hier bepaald door een 3de party, en daar moet Synology ingrijpen
Als zij een goed product met goede naam en met goede service willen exploiteren, moet Synology dat anders aanpakken om de naam hoog te houden.
Zoals ik al eerder zei : een ander systeem van herstelling waar iedereen baat bij heeft.
Volgens mij kan je dit afwerken binnen een week.
Het product is duur genoeg om zoiets op poten te zetten.
Eventueel zou men kunnen werken met een onderhoudscontract of hoe het ook heet om extra service te 'kopen' in geval van defect.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7798
  • Berichten: 43.201
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: NAS defect
« Reactie #21 Gepost op: 24 september 2018, 12:39:24 »
Leg deze klacht eens bij Synology zelf.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: NAS defect
« Reactie #22 Gepost op: 24 september 2018, 12:40:31 »
Is al gebeurd. Ik wacht af.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.277
Re: NAS defect
« Reactie #23 Gepost op: 24 september 2018, 13:30:21 »
De service wordt hier bepaald door een 3de party, en daar moet Synology ingrijpen

Nee, de verkoper is jouw handelspartner. Daar doe jij zaken mee. Als zij vinden dat Synology het sneller moet doen, dan zijn zij het die Synology tot spoed moet manen. Fabrieksservice is leuk, maar de verkoper is de eerste verantwoordelijke.

Mensen kijken teveel naar de prijs en vergeten dat garantie ook een deel van de prijs is. Een dozenschuiver verdient gewoon niet genoeg om ook nog zelf garantie te kunnen geven die boven het wettelijke minimum uitgaat. Als consument blijft het belangrijk bij welke firma je iets koopt.

Als ik denk dat ik iets koop wat ik ook zelf kan repareren, dan kies ik een dozenschuiver. Als ik wil dat ik ook echt service krijg bij problemen, ga ik naar een speciaalzaak.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7798
  • Berichten: 43.201
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: NAS defect
« Reactie #24 Gepost op: 24 september 2018, 13:42:31 »
DE speciaalzaak: https://www.mobile-harddisk.nl/

Citaat
Garantie
Voor al onze producten geldt de wettelijke garantie, wat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Naast de wettelijke garantie geldt fabrieksgarantie. Kijk bij het desbetreffende product voor de duur van de fabrieksgarantie.

Mobile-Harddisk.nl garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook.

Bij een mankement aan of klacht over het door u bestelde product kunt u per mail of telefonisch contact met ons opnemen. We kijken dan eerst of het probleem direct te verhelpen is, zo niet, dan sturen we u een e-mail met retour instructies. U kunt het defecte product dan aan de hand van die instructies naar ons retourzenden. Na ontvangst van het product kijken wij het na en repareren of vergangen het indien nodig. Slechts in het geval dat wij het product niet zelf kunnen repareren of vervangen wordt het product naar de fabrikant doorgestuurd.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: NAS defect
« Reactie #25 Gepost op: 25 september 2018, 06:34:07 »
Maar dat zegt ook niet veel over tijd en termijnen.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: NAS defect
« Reactie #26 Gepost op: 25 september 2018, 09:21:44 »
Staat dat überhaupt ergens in garantie voorwaarden?
Stofzuiger defect, wij garanderen binnen 3 dagen een oplossing/nieuwe?
Dat heb je toch alleen als je een service contract afsluit?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: NAS defect
« Reactie #27 Gepost op: 25 september 2018, 20:44:10 »
Update van de toestand : ik krijg net een mail van bol.com binnen.
Wel erg laat op de avond. Positief dat ze nog zo laat bezig zijn. Het antwoord hieronder ook positief :

Onderstaand artikel uit bestelling met nummer 8828195390 heb je ter reparatie aangeboden. Na onderzoek is gebleken dat je artikel helaas niet gerepareerd kan worden.

Aangeboden artikel
Prijs   

Synology DiskStation DS1515+ - NAS
€ .....

Je hebt je artikel(en) betaald via Bancontact. Wij hebben het betaalde bedrag teruggestort, dit staat binnen vijf werkdagen op je rekening.


Voila, terug naar af.
In de voorwaarden had ik reeds gelezen dat men eventueel het bedrag zou terugstorten als het toestel niet binnen de maximum hersteltijd hersteld kon worden.
Wel vreemd, in principe kan je alles herstellen.

Dus ik moet iets nieuw kopen.
De NAS zat vol met 5 schijven dus ik veronderstel dat het toestel minstens 5 schijven moet aankunnen. Wat moet ik nu eigenlijk kopen? Opnieuw een DS1515+ of eventueel de opvolger DS1517+
Of mag hij ook groter zijn, bv. de 1817+

En nadien gewoon de schijven in dezelfde volgorde erin en dan herstellen?


DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.774
Re: NAS defect
« Reactie #28 Gepost op: 28 september 2018, 02:03:35 »
Ondertussen een nieuwe gekocht, een DS1517+
Niet meer bij Bol.com ondanks dat ik een aankoopcheque van 5 euro had gekregen als trouwe klant.
Bij een Apple dealer in Maastricht ben ik hem gaan kopen. Op 2 dagen had ik hem.
Voor herstellingen gaan zij rechtstreeks naar Synology, en voor mij is het kort bij thuis.

Waarvoor ik vreesde is gelukkig niet uitgekomen. De migratie was een fluitje van een cent. Schijven erin, NAS zoeken, en migreren.
Na 10 minuten werkte alles al terug zoals voorheen. Hij is nu alleen nog een pariteitsconsistentie check aan het doen.
Eén probleempje, één van de 3 USB schijven verschijnt niet. Da's voor morgen....

De handleiding voor migratie is prima.... :
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_migrate_between_Synology_NAS_DSM_6_0_and_later
maar eigenlijk niet volledig.
De situatie in geval van defecte NAS wordt niet omschreven. Ze gaan er telkens vanuit dat je de oude nog hebt en nog toegang hebt.
Maar dat is maar een akkefietje.
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...


 

DS411j 1 hdd defect (RAID5)

Gestart door kboardcrashBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 1222
Laatste bericht 15 juli 2016, 12:32:56
door Birdy
DS214 play defect: wat is de opvolger

Gestart door Piet61Board Aankoopadvies

Reacties: 17
Gelezen: 1800
Laatste bericht 08 januari 2023, 20:05:06
door Tien
Uitdaging; DS213 defect, DS216play gekocht, schijfvolgorde onbekend (SHR)

Gestart door SjaMpBoard NAS hardware vragen

Reacties: 11
Gelezen: 3159
Laatste bericht 18 april 2017, 23:04:37
door Birdy
Synology disk mounten aan een Vista PC in geval defect Synlo

Gestart door ChrisLBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 4064
Laatste bericht 29 januari 2009, 18:02:55
door jor
Nas traag-niet benaderbaar- defect?

Gestart door Trebbor77Board NAS hardware vragen

Reacties: 21
Gelezen: 3940
Laatste bericht 12 juli 2017, 15:49:41
door Trebbor77