Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: Tool op 28 juni 2013, 07:03:38
-
Hallo allen,
ik zie in de package center alleen maar de packages die ik al heb ingesteld maar niet meer degene die nog beschikbaar zijn. Als ik hier op google of op deze site kijk dan zie ik verder niemand met dit probleem.
Misschien moet ik alles weer terug zetten naar de fabrieks instellingen. Ben ik dan ook alle foto''s en muziekbestanden kwijt die ik al op de nas gezet had.
Gr. Chris
-
Heb je toevallig links het tabje "geïnstalleerd" geselecteerd ;-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
ja dat heb ik wel...
-
en als je dan op een ander tabje klikt, bijv All of Community (heet anders in NL versie) :
(https://lh6.googleusercontent.com/-YrZg3lqUtnw/UZYhasEp4TI/AAAAAAAAA7c/7_iJ1HJTUuM/s640/PackageCenter42.jpg)
(let niet op rode pijl, screenshot was voor iets anders gemaakt)
-
Als ik hier op klik zegt ie dat alle packages zijn geïnstalleerd.
-
Dus bij alle packages onder All en Community staat bij jou 'Installed' op de button !?! Daar wil ik wel 's een screenshot van zien ... :S
-
Ok, ga ik regelen.
Word vanavond. Ben nu niet thuis.
Alvast bedankt
-
Aha, ik zie wat je bedoelt !! Zat wat te spelen en kreeg opeens dit :
[attach=1]
na even wachten verschenen de packages ...
-
Precies, dat is het beeld dat ik krijg.
Snap er niks van. Heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Jij wel?
-
De verbinding is mislukt staat er ook nog bij
-
Hierbij foto
-
2xzelfs
-
Precies, dat is het beeld dat ik krijg.
Snap er niks van. Heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Jij wel?
Ja, maar ik krijg een heel andere melding dan jij ... bij mij staat er even dat alles al geinstalleerd is en dat verdwijnt na even wachten.
Bij jou staat er dat de netwerkkverbinding niet lukt ; da's een heel ander verhaal.
-
Maar het gekke is dus dat ik verder gewoon verbinding heb.
-
ik heb hetzelfde probleem, heb er twee geinstalleerd stan en grijs scherm dat alles geistalleerd is.
maar druk ik op tab all, dan krijg ik ook die foutmelding dat er geen verbinding is
-
o ja, heb dus 4.3 erop staan sinds vorige week, totdan met vorige versie werkte alles wel
-
Ik heb hetzelfde probleem sinds de update naar 4.3; de melding "de verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen". Heb mijn router gereset en alle port forwards opnieuw ingesteld en alle settings in DSM nagelopen, dit helpt echter niet.
Ook kan ik geen 3rd part package sources meer instellen; na het invoeren van naam en adres klik ik op opslaan en na enkele minuten kan ik weer de gegevens invoeren.
Daarbij krijg ik ook geen NZB's meer gedownload en werkt het DDNS systeem niet meer.
Heb jij de andere problemen die ik beschrijf ook?
Hopelijk is dit alles te fixen met 1 instelling die ik over het hoofd zie :'(
-
Ik heb in het verleden diverse soortgelijke problemen gehad. Bij mij verdwenen deze toen ik bij de netwerkinstellingen de dns van Google heb ingevuld (8.8.8.8)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Luke, bedankt voor je post.
Helaas helpt dit in mijn geval niet. Ik had deze tip eerder op het forum gelezen en kreeg deze ook van synology support. Ik heb ze dit gemeld en ben benieuwd wat ze nog meer als mogelijk oplossing aandragen.
Iig bedankt en wanneer het opgelost is zal ik het melden op het forum.
-
Ik heb net een SynDS214 in huis.
Ik heb de schijven van de DS209 gebruikt. En dat werkte wel totdat ik op een gegeven moment deze error ook kreeg van de internet connectie die er niet was.
Ik denk dat het gebeurde nadat ik een DSM versie (weer) installeerde. Die op de installatie DVD heb ik eerst gebruikt (DSM_DS214_3231) , later dus die van internet (DSM_DS214_3776). Maar zeker weten of dit het veroorzaakt heeft, doe ik het niet.
Toen heb ik alles maar opnieuw geformatteerd, helaas alle data weg.
Via: Control Panel - Restore Defaults - Format and restore factory default settings.
Maar de connectie na deze kale install is weer oke.
Er staat nu toch DSM 4.3-3776 op (volgende de system info).
(Nou nog wachten op een goeie SabNZB package)
-
Ik heb hetzelfde probleem sinds de update naar 4.3; de melding "de verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen". Heb mijn router gereset en alle port forwards opnieuw ingesteld en alle settings in DSM nagelopen, dit helpt echter niet.
Ook kan ik geen 3rd part package sources meer instellen; na het invoeren van naam en adres klik ik op opslaan en na enkele minuten kan ik weer de gegevens invoeren.
Daarbij krijg ik ook geen NZB's meer gedownload en werkt het DDNS systeem niet meer.
Heb jij de andere problemen die ik beschrijf ook?
Hopelijk is dit alles te fixen met 1 instelling die ik over het hoofd zie :'(
Bij mij is het probleem uiteindelijk opgelost; ik heb een service request aangemaakt bij Synology. Na vele mails met suggesties en vragen over mijn instellingen bleek het probleem niet simpel op te lossen.
Ik kreeg het verzoek een kernel log file te genereren en op te sturen dmv de volgende stappen:
[For user using DSM 3.0 or above]
1. Log into the DiskStation Manager as admin.
2. The URL will look similar to http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi
3. Add ?diagnose=debug to the URL so that- http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug
4. Press Enter to save the file
De reactie hierop was dat ik het probleem niet zelf kon oplossen en customer support via Telnet toegang nodig had tot mijn admin account (en niet een admin gelijk account). Hiervoor kreeg ik een lijst met instructies en gegevens die ze daarvoor nodig hadden, zoals het aanzetten van Telnet, het instellen van een tijdelijk admin wachtwoord, doorgeven van huidige ip adres, netwerk setup, een aantal poorten die ik moest forwarden , uitzetten van firewall etc.
Ik voelde me niet erg gemakkelijk hierbij maar heb mijn data partities onbereikbaar gemaakt vanaf de admin account en gemeld dat alles klaarstond voor ze. Na 2 dagen kreeg ik een email terug dat alles opgelost was en de NAS het weer helemaal deed.
Toen ik weer inlogde om te testen en de firewall weer aan te zetten, het admin wachtwoord te wijzigen, de schijven weer bereikbaar te maken etc. zag ik overigens dat er onsuccesvol meerdere pogingen gedaan waren vanaf vreemde ip adressen om in te loggen op de Synology...
Alles werkt nu echter weer normaal. Ik heb meerdere malen gevraagd wat ze gewijzigd hebben en wat de fout precies was maar de enige reactie die ik daarop gehad heb is dat alles nu goed is :S
Maargoed, ik ben blij dat het uiteindelijk is opgelost en de service van Synology vind ik super, het feit dat ze zoveel moeite doen om het te repareren en op alle emails reageren is echt top. :D
Dat ik nu niet weet wat er precies mis was neem ik voor lief, ik had er zelf toch niets aan kunnen doen.
-
zag ik overigens dat er onsuccesvol meerdere pogingen gedaan waren vanaf vreemde ip adressen om in te loggen op de Synology...
Uiteraard, er zitten constant allerlei malloten te scannen op port 23 ... als je Telnet/SSH voor jezelf wilt gebruiken (van buiten), maar van die meldingen af wil, moet je aan de buitenkant gewoon een fantasie-poort gebruiken als 19023 en forwarden naar 23 op je NAS. Ze scannen alleen de bekende poortnummers.