Auteur Topic: Synology dienstverlener  (gelezen 1492 keer)

Offline the noise

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 37
Synology dienstverlener
« Gepost op: 21 november 2020, 11:38:02 »
Ik heb eigenlijk te weinig tijd om de Diskstation goed in te richten. Met name mail station server en Mail station icm met Gsuite geeft meer problemen dan ik tijd heb.
Is er in NL iemand die je voor zoiets kunt inhuren?
Punt is natuurlijk wel de betrouwbaarheid, want een onbekende externe toegang geven is ook nogal wat ..
  • Mijn Synology: ds220+112+
  • HDD's: 1wd en 2xwd red
  • Extra's: 16gb

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: Synology dienstverlener
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2020, 13:03:47 »
Als je al weinig tijd hebt om de mail server in te richten, zal je ook weinig tijd hebben om deze te onderhouden. Mijn advies zou daarom zijn om hier dan niet aan te beginnen.
Als je toch al Gsuite hebt, zou ik daar gewoon bij blijven.
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Offline the noise

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 37
Re: Synology dienstverlener
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2020, 13:18:08 »
Dank je. 1 Gsuite omgeving blijft in de lucht en  en de andere wil ik als actief naslagwerk hebben. En 2 tot 3 keer /maand nog een mail vandaan kunnen sturen.

Echter loop ik er nu tegenaan dat MailPlus Server een connectieprobleem heeft en het alternatieve plan (MailPlus) een melding met 'geen rechten' geeft. Gedoe dus.
Als het maar ingericht  is dan komt de rest ook wel weer goed.
  • Mijn Synology: ds220+112+
  • HDD's: 1wd en 2xwd red
  • Extra's: 16gb

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 182
  • -Ontvangen: 2721
  • Berichten: 16.777
Re: Synology dienstverlener
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2020, 16:31:18 »
Een eigen mailserver moet je constant onderhouden. Ook periodiek de logbestanden doorspitten om te zien of alles nog goed loopt. En bij problemen moet je direct kunnen ingrijpen, wand verzenders verwachten niet dat mail met uren vertraging aankomt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline the noise

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 37
Re: Synology dienstverlener
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2020, 14:00:46 »
Na veel heen-en-weer met Synology helpdesk is 1. MailPlus server werkend en 2.heeft men de eigen handleiding aangepast omdat er inderdaad iets niet goed stond. (google had eea veranderd)
Precies gegaan zoals ik het niet wilde qua tijdsbehoefte maar het werkt. De mail van dit account (wat ik volgend jaar ga afschalen) kan ik nu mee verder.
  • Mijn Synology: ds220+112+
  • HDD's: 1wd en 2xwd red
  • Extra's: 16gb


 

FosCam FI9831W in stopping mode.... no solution from Synology

Gestart door MAdDBoard Surveillance Station

Reacties: 1
Gelezen: 4815
Laatste bericht 22 mei 2015, 11:24:23
door Heppieboeddah
Hitron CGNV4 wifi/Router + Synology

Gestart door ApacheBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 11
Gelezen: 30641
Laatste bericht 19 juli 2015, 10:25:04
door Apache
Twee Synology DS214 aan elkaar koppelen

Gestart door HaanBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 9
Gelezen: 8478
Laatste bericht 20 september 2015, 20:18:41
door Haan
Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???

Gestart door vischpBoard NAS hardware vragen

Reacties: 25
Gelezen: 37210
Laatste bericht 16 december 2015, 20:12:47
door Pippin
Synology DS216play

Gestart door Sofie1985Board NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 3242
Laatste bericht 31 januari 2016, 22:10:56
door Birdy