Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: Kippenpootje2 op 07 oktober 2016, 22:40:17
-
hallo,
ik heb ubee modem van 200mbit, maar nu heb ik 300mbit met mijn nieuwe Technicolor TC7210 modem dat ik gekregen hebt.
nu is mijn de vraag ik kom niet meer in mijn nas, wegen door nieuwe Technicolor TC7210 modem.
kunnen jullie mij, mischien helpen dat ik weer aan de praat krijgt :D
of ik iets anders in moet stellen. ik gebruik tp-link router
-
Blijkbaar zijn de (interne) IP adressen veranderd door je nieuwe modem.
Had je je NAS een vast IP adres gegeven in de oude situatie ?
Heb je toevallig een losse pc/laptop waarop je kunt zien welke IP-range je nieuwe modem nu uitreikt ?
-
mijn nas heeft vaste ip adres eind met 0.200
en modem van die nieuwe bij wan: ip is ook eind 200
wat moet ik doen tp link router of die van ziggo modem ip
-
Hutje:
ik denk dat ik wel weet,
cisco en ubee had ik gehad en met cisco had ik modem en router maar dan router uitlaten zetten bij ziggo.
en
ubee was al uit.
nu is mijn de vraag Techniclolor TC7210 of die als uitgeschakeld is of niet maar ik kan wel wifi verbinding maken, en ik kan wel wifi uitschakelen in ziggo modem.
OVER Modem:
Ziggo ip is http://192.168.178.1/ als ik in modem ga.
bij Wan is IPv4 Address: xx.xx.208.200 - voorbeeld niet helemaal mijn ip laten zien.
MAC Address: d0:b2:c4:XX:XX: - voorbeeld
Router:
192.168.0.1 is mijn router dat ik erin ga.
DHCP Server:
heb ik op ingeschakeld.
Begin is 192.168.0.100 tot 192.168.0.200
Virtuele Servers:
dat is mijn nas waar ik altijd verbinding maakt, en open poorten.
mijn nas vaste poort is 192.168.0.190
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.imgdumper.nl%2Fuploads9%2F57f86ef303cc3%2F57f86ef2f0cc3-servers.jpg&hash=83a59033e2c7dbcff06729b65b65ce0ebf761e1d)
Port Triggers:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.imgdumper.nl%2Fuploads9%2F57f86f5e39397%2F57f86f5e35973-port_trigers.jpg&hash=149af269dc2a6f1679c6ec63147aaee305afbdcc)
dat is het beetje wat ik in mijn tp-link router archer c9 hebt ingevoerd dat altijd eerst werkte, nu heb ik 200 naar 190 vaste ip van gemaakt werkt niet steeds niets. dus ik hoop dat beetje duidelijker is wat is stuurde voor oplossing :D
-
Die technicolor staat niet in bridge mode dus je hebt nu dubbel NAT en moet je die port forwardings (poorten open zetten bestaat niet) twee keer doen.
Eerst van die Technicolor naar de Tp-link en dan van de Tp-link naar je NAS.
Voorbeeld:
Je moet in die technicolor poort 5000 forwarden naar poort 5000 op ipadress 192.168.178.1 en in je tp-link moet je hem dan forwarden naar 192.168.0.190.
Dat laatste had je al gedaan maar dat eerste vast niet.
Houd er ook even rekening mee dat op deze manier de wifi van die technicolor in een ander subnet zit dan je NAS en overige devices en dat als je via die wifi connect je de NAS alleen via die port forwarding kunt gebruiken en als je bijvoorbeeld een printer in je netwerk hebt je die vanuit die wifi niet kunt bereiken zonder extra portforwarding in je tp-link
Je hebt ook de volgende alternatieven:
- Zet die Technicolor in bridge mode (oud ziggo gebied via de helpdesk, oud upc gebied kun je dat zelf doen)
- Zet de Tp-link in de DMZ van je Technicolor
- Doe die Tp-Link weg en gebruik alleen de technicolor, ze hebben beiden dezelfde specificaties)
-
Zet die Technicolor in bridge mode (oud ziggo gebied via de helpdesk
Ziggo kampt al een paar week met een storing waardoor de helpdesk de routers momenteel niet meer in bridgemode kan zetten. Dit wordt op het ziggo forum door diverse gebruikers gemeld in de afgelopen weken. Hoe dat met oud upc gebied zit, weet ik niet.
Verder snap ik die port triggers nr 2 t/m 6 niet. Een trigger gebruik je om een andere port mee open te zetten, maar hier vul je dezelfde port in en dat is volkomen zinloos.
-
Technicolor TC7210 kan ik niet bridge mode uitzetten hoor en als het kan, dan zou ik graag willen weten. :)
ik heb ubee en tp-link van 200mbit enzo omdat ik 2 euro duurde betaald heb ik 300mbit van Technicolor TC7210
als het niet gaat dan sluit ik gewoon mijn ubee modem aan en Technicolor TC7210 geef ik gewoon terug simpel zat.
ik heb nooit klachten met tp-link van cicso en ubee rechtstreeks naar tp-link nooit klachten en Technicolor TC7210 wel.
dus als je weet waar ik heen moet met Technicolor TC7210 om bridge uit te zetten meld me dan ik zie nergens in modem staan.
-
Voorbeeld:
Je moet in die technicolor poort 5000 forwarden naar poort 5000 op ipadress 192.168.178.1 en in je tp-link moet je hem dan forwarden naar 192.168.0.190.
Dat laatste had je al gedaan maar dat eerste vast niet.
Houd er ook even rekening mee dat op deze manier de wifi van die technicolor in een ander subnet zit dan je NAS en overige devices en dat als je via die wifi connect je de NAS alleen via die port forwarding kunt gebruiken en als je bijvoorbeeld een printer in je netwerk hebt je die vanuit die wifi niet kunt bereiken zonder extra portforwarding in je tp-link
Je hebt ook de volgende alternatieven:
- Zet die Technicolor in bridge mode (oud ziggo gebied via de helpdesk, oud upc gebied kun je dat zelf doen)
- Zet de Tp-link in de DMZ van je Technicolor
- Doe die Tp-Link weg en gebruik alleen de technicolor, ze hebben beiden dezelfde specificaties)
[/quote]
technicolor forwarden werkt niet staan zoveel dat ik niet wat ik moet hebben van poort openzetten ip kan ik niet invoeren.
Dmz in tp-link van technicolor ip plaatsen werkt ook niet krijgt niet toegevoegd.
-
Benv
omdat jij zegt dat tp-link uit de stroom halen en technicolor houden.
dan alle pooren overzetten en ook virtuel servers en DHCP ip vast aan nas toevoegen.
zo te horen zou ik technicolor lan kabel van mij tp link uithalen en dan zal die internet kabel van tp link naar pc dan zal ik internet hebben.
dat ik dubbel nat hebt :)
als ik zo begrijp?
jij hebt gelijk man ik heb technicolor ook gewoon internet router staat inderdaad aan. en modem kan ik niet uitzetten.
modem staat beneden en router boven dus wordt lastig keuze :'(
-
ik heb ziggo gebeld en ze zijn daarmee aan het oplossen en ongeveer 3 weken moet ik even terug bellen dan gaan ze ressetten als die opgelost is.
-
Ik heb ook een TC-7210z en ik verwacht zelf voorlopig helemaal niets van Ziggo, zeker niet op korte termijn. De problemen met dat modem zijn al maanden 'oud'. Blijkbaar kunnen ze Technicolor niet in beweging (dood paard?) krijgen om de sh*t op te ruimen... Ik ben zelf wel een beetje klaar met dat "Meneer, wilt u de modem resetten naar de fabrieksinstellingen (..)" gedoe:
1. wegvallen verbinding zowel bedraad als via wifi
2. met veel moeite kan ik dit modem tweaken, weet iemand waar bijvoorbeeld dat (bijv) IP/goform/RgForwarding.asp vandaan komt. Dit heb ik - voor het terugzetten van de firmware - nooit gezien. Mijn modem reageert alleen op de .asp zonder het "goform" gedoe...[/rant]
Nee, dan maar weer terug naar het Ubee 321b modem, alhoewel deze wel max 300 Mbps aankan. Liever stabiel dan snel, ja toch? 8)
Cheers
PS. Ik ben aan het onderzoeken om over te stappen naar een glasvezel abbo. ::)
-
PS. Ik ben aan het onderzoeken om over te stappen naar een glasvezel abbo.
Gelijk heb je, ben van Ziggo ook af 8)
-
Ik heb van Ziggo een Connect Box met 300/30 en ervaar geen problemen.
Prima ding, nul storingen. Altijd volle snelheid.
-
@Robert Koopman Ja een Connectbox is een alternatief heb ik gelezen, maar die krijg ik niet van Ziggo omdat ik een 500/40 abbo heb voor de UL snelheid. Ik overweeg om over te stappen naar het Alles-In-Een met 100/100 van bijv. KPN (?).
@Birdy je zal vast beter slapen dan ik!? ;)
Cheers
-
ik had ziggo nog gebeld, die zeiden dat het moeten werken.
ik moet iets doen van nieuwe ip van modem en bridge is uitgeschakeld en gebruik via tp-link router en ik weet het echt niet wat ik moet doen.
moet ik mijn nas ressetten ofzo voor nieuwe ip ineens ziet of anders? :)