Als Ziggo klant, heb ik 3x TP Link Deco M4 ingebruik, omdat deze zijn gehuurd mag ik die straks weer inleveren bij de overstap naar KPN Glasvezel, die ik aan het overwegen ben.
Om het netwerk werkend te houden, heb ik alvast een TP Link Deco XE75 gekocht om stap voor stap de M4 deco's te vervangen.
De TP Link Deco XE75, heb ik aan het bestaande netwerk toegevoegd, en omdat deze laatste een nieuwere versie betrof, moest dan ook de Hoofd deco worden.
Ik heb nu 4 deco in mijn netwerk, waarvan er 2 bekabeld zijn aangesloten (1 GHz verbinding), 1x M4 en 1x XE75 als hoofd deco.
De XE 75 staat op een meter van mijn laptop en had verwacht dat de wifi snelheid flink zou verbeteren, maar ik kom niet hoger dan 80 Mbps. Ook de laptop bekabeld aangesloten op de XE 75 geeft niet een beter resultaat, al had ik dit wel verwacht en zeker gehoopt.
Nu vallen mij 3 dingen op:
1 de snelheid is niet wat ik had verwacht, die valt vies tegen. (NB:Een herstart van de Ziggo modem, loste het op)
2 de webpagina's van de Hikvision camera's laten geen beeld zien (wel op de wifi van de Ziggo router).
3 de deco's zitten in een andere IP range (192.168.68.1) dan die van Ziggo (192.168.178.1)
Mijn vragen:
Hadden die deco's niet in dezelfde Ziggo IP range moeten zitten?
Had de (bekabelde) laptop aangesloten op de XE 75, niet ongeveer de maximale Ziggo snelheid van 1GHz mogen hebben?
En hoe los ik de zichtbaarheid van de camera's op?
Iemand die hier iets over weet te melden?
Aanvulling:
Even gezocht met het programma Advanced IP Scanner
Deco woonkamer voor IP 192.168.68.249 en 192.168.178.169
Deco woonkamer achter IP 192.168.68.1 en (niet te vinden) of 192.168.178.176 (Bij dubbelklikken op IP wordt de pagina van de Deco geopend)
Deco garage IP 192.168.68.250 en 192.168.178.64
Deco zolder IP 192.168.68.248 en 192.168.178.180
Vet gedrukte IP zijn van de Deco's zelf en niet van Ziggo