Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: rayadam op 08 mei 2017, 23:05:06
-
Heren en dames,
Connect Box is blijkbaar een structureel probleem voor de Nassen van Synology als ik het zo lees.
Ik heb zelf ook een probleem. Als ik binnen mijn eigen wifi netwerk zit kom ik voor geen meter op de NAS alleen via de Assistent, zodra ik 4G aan doe dan begint op eens alles weer te werken, dus komt weer email binnen en kan ik mijn domein synology.me weer benaderen. In de connect box zijn alle poorten via de NAS functie geforward.
Wie kan dit verklaren en heeft een oplossing, zonder een dure router te kopen.
-
:?:
Leg eerst een uit wat voor problemen je precies ondervindt, zonder naar andere verhalen te verwijzen.
-
Ik denk dat je huidige router geen NAT-loopback ondersteund.
Dat wil zeggen dat als je verbonden bent met je eigen interne netwerk het niet mogelijk is om je NAS via je eigen externe IP (dus met synology.me) te benaderen. Dus moet je op je eigen netwerk het interne IP adres van je NAS gebruiken.
Een router die wel NAT-loopback ondersteunt detecteert dat je op je eigen netwerk je eigen externe IP benaderd en leidt dat verkeer automatisch om.
-
Sorry dat ik in herhaling van een ander val, maar er wordt ook een antwoord gegeven waar we wat mee kunnen doen.
Begrijp ik t dan goed dat in de router van ziggo een ander IP adres komt te staan, het ip adres adres wat hier komt te staan begint dat met een 80 serie of de bekende 192 serie nummers
-
Verander eerst de titel maar van Ziggo naar Connect Box, want ik heb ook ziggo en een nas, maar hier nooit last van gehad.
-
Dan heb ik waarschijnlijk een eigen probleem gecreƫerd. Bij plaatsing van de connect box kan Ik intern niets met de NAS meer. Ik doe mijn WIFI uit en alles werkt. Stel ik dan zo een hele rare vraag. Ik krijg tenminste een nuttig antwoord en wederom wordt mijn bericht in diskrediet gebracht met ook nog een extra duw van een ander lid in de rug. Ik vraag een oplossing en geen bijdehandjes
-
Hoi Rayadam,
Ik denk dat je het in de richting van het antwoord van Hofstede moet zoeken.
Althans, dat zou bij mij ook de eerste verklaring zijn. Zodra je je wifi uitzet schakelt 4G op je client in (dus die komt nu
van 'buiten') en dan gaat het wel goed. Je client zit dan niet meer in je eigen interne netwerk.
Even vooraan beginnen:
Kan je aangeven HOE je je NAS intern probeert te benaderen wanneer het fout gaat ?
Doe je dit middels een URL of middels het directe interne IPadres van de NAS.
Als je router inderdaad geen NATloopback ondersteund, dan kan je je NAS vanuit je eigen
netwerk alleen maar via het IP van de NAS benaderen.
Peter
-
Nat-Loopback (https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/feature-request-connectbox-nat-loopback-13835)
Dit is overigens een veiligheid feature. Juist bij dure routers wordt dit vaak uitgeschakeld. (hoewel die dan de optie hebben om dit weer aan te zetten)
Installeer en configureer een eigen DNS server, dan heb je niets meer met nat-loopback te doen.
-
Ik heb even via Google gezocht en dat bevestigd mijn vermoeden. De Ziggo Connect Box ondersteund geen NAT-loopback.
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/feature-request-connectbox-nat-loopback-13835
Dus: Je kunt als je verbonden bent met je interne netwerk de NAS niet via de synology.me naam benaderen.
Als je verbonden bent met je interne netwerk zul je dus het interne IP adres van de NAS moeten gebruiken om hem te benaderen.
-
In Overveen ook geen last van. Werkte altijd prima.