Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => USB Station => Topic gestart door: robertmekking op 21 mei 2013, 10:13:44

Titel: Media database wil niet idexeren/starten
Bericht door: robertmekking op 21 mei 2013, 10:13:44
Dag,
Ik ben een thuisgebruiker en heb onlangs de USB station 2 aangeschaft om als media server te dienen. Hierbij een HD-PCU2 MiniStation - 1 TB / USB 2.0 aangeschaft voor het opslaan van films en foto's en het geheel (bedraad) aan een routertje gekoppeld. De USB drive heb ik vervolgens geformatteerd en heb mijn bestaande filmcollectie gekopieerd.

De dire componenten heb ik, zonder verdere configuratie, aan elkaar gekoppeld en aangezet. Werkte als een zonnetje, mijn iPad met daarop 'Airplayer' vond de dlna server en ik kon door ale films heenbrowsen en ook afspelen werkte soepeltjes. :-)

Dit heeft welgeteld een dag geduurd. Toen ik de dag daarna de server aanzette, vond mijn iPad de server nog wel, maar niet meer de films. In de tussentijd had ik alleen in de configuratie de server naam veranderd en een nieuw wachtwoord toegekend voor 'admin'.

Balen. Ik ben toen het configuratieprogramma weer ingedoken en kreeg meteen een melding dat de 'media database' niet ingeschakeld was. (wat blijkbaar in eerste instantie wel zo was). Een eevoudig klusje, leek me.

Bij het inschakelen van de media database geeft het USB station echter wel de melding dat hij aan het indexeren is, maar dat rondt hij nooit af. Na ongeveer vijf minuten stopt hij met indexeren en geeft het systeem weer aan dat de media database niet is ingeschakeld. Bij aanvinken van de media database start bovenstaande cyclus opnieuw.

Resetten mocht niet baten.

Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand is? (en hoe op te lossen?)

gr,
Robert
Titel: Re: Media database wil niet idexeren/starten
Bericht door: knarf59 op 09 september 2013, 09:27:31
Ik herken je probleem, weet echter ook niet wat de oorzaak is en hoe ik het kan herstellen.

Ook ik heb m.i. alles correct ingesteld. Heb de multimedia server / media server ingesteld. Af en toe wordt de database bijgewerkt, maar dat krijg ik zelf niet handmatig geactiveerd.
Ik heb al van alles geprobeerd. Nas herstart / Multimedia database opnieuw laten aanmaken / andere locatie geselecteerd voor de database.