Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => VPN Server => Topic gestart door: Patrick_Leliveld op 05 november 2011, 21:47:30

Titel: Niet in kunnen loggen
Bericht door: Patrick_Leliveld op 05 november 2011, 21:47:30
vpn 1.0-922
 dsm 3.2

heb een e2000 router
heb de vpn ingesteld en de poort 1723 gefoward
en pptp ingeschakeld

als ik dan met de ipad of iphone in wil loggen met extern ip
krijg ik de foutmelding
de verbinding is verbroken door het communicatie. Probeer het opnieuw. Controleer de instellingen als het probleem aanhoudt.

met intern ip van de server kan ik alleen inloggen onder admin en niet onder een gebruiker dan krijg ik de fout melding indentiteitscontrole mislukt.

terwijl ik de via de webtool wel kan in loggen met de gebruiker gegevens.

instellingen server
pptp
Dynamisch.ip adres 172.16.xxx.x
ms-chap v2
codering maxium mppe 128bit
mtu 1400

rechten pptp toegekend bij de personen die vpn mogen v

Status
172.16.xxx.x ~ 172.16.xxx.xxx
ingeschakeld

instelling ipad / iphone

pptp
beschrijving thuis
server mijn extern ip adres
account gebruiker naam
rsa sercurid staat uit
wachtwoord ww van de gebruiker
codoringsniveau maxium
stuur alle verkeer aan (ook met uit geprobeerd)

wie kan mij helpen
Titel: Re: Niet in kunnen loggen
Bericht door: Youp Koopman op 06 december 2011, 10:24:53
Je kan met je Iphone wel lokaal naar de vpn server zeg naar 192.168.1.100, niet dat je daar wat aan hebt. maar als je naar het buiten ip probeer te verbinden lukt dat niet (1 op 100 keren lukt wel).

Dit ligt aan IOS sind IOS 4.0 werkt vpn heel slecht tot niet.
Titel: Re: Niet in kunnen loggen
Bericht door: Nelesss op 06 december 2011, 14:50:44
Ik heb dit zelfde probleem maar ook met een pc. Krijg dit maar niet aan de praat. Heb van alles al geforward maar het wil maar niet lukken:(