Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => VPN Server => Topic gestart door: albydetweede op 05 oktober 2020, 12:06:33

Titel: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: albydetweede op 05 oktober 2020, 12:06:33
Hallo allemaal,

Op mijn Synology nas draai ik openVPN. Zo kunnen kennissen van mij toegang krijgen tot bepaalde mappen. Ze nemen zo mijn ip-adres aan en kunnen via \\192.***** toegang krijgen.
Nu heeft 1 kennis een andere laptop aangeschaft en heb ik daar OpenVPN Gui software geïnstalleerd. Ik wist haar oude wachtwoord niet meer en heb het wachtwoord aangepast bij de gebruikersinstellingen op de NAS. De laptop van de kennis heb ik nu even bij mij thuis binnen het eigen netwerk en daar kan ik ook normaal prima testen. Ga ik zonder gebruik van openVPN (ik zit immers alop eigenIP-adres) naar de netwerkmap, dan vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord: de netwerkreferenties. Die vul ik in en kom netjes bij de mappen. Het wachtwoord is dus ok bevonden door de NAS.
Nu start ik de OpenVPN Gui software en klik verbinden, dan krijg ik het volgende logboek:

2020-10-05 11:31:45 WARNING: Compression for receiving enabled. Compression has been used in the past to break encryption. Sent packets are not compressed unless "allow-compression yes" is also set.
2020-10-05 11:31:45 DEPRECATED OPTION: --cipher set to 'CAMELLIA-256-CBC' but missing in --data-ciphers (AES-256-GCM:AES-128-GCM). Future OpenVPN version will ignore --cipher for cipher negotiations. Add 'CAMELLIA-256-CBC' to --data-ciphers or change --cipher 'CAMELLIA-256-CBC' to --data-ciphers-fallback 'CAMELLIA-256-CBC' to silence this warning.
2020-10-05 11:31:45 OpenVPN 2.5_rc2 x86_64-w64-mingw32 [SSL (OpenSSL)] [LZO] [LZ4] [PKCS11] [AEAD] built on Sep 30 2020
2020-10-05 11:31:45 Windows version 10.0 (Windows 10 or greater) 64bit
2020-10-05 11:31:45 library versions: OpenSSL 1.1.1h  22 Sep 2020, LZO 2.10
Enter Management Password:
2020-10-05 11:31:45 WARNING: No server certificate verification method has been enabled.  See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info.
2020-10-05 11:31:45 TCP/UDP: Preserving recently used remote address: [AF_INET]********:1194
2020-10-05 11:31:45 UDP link local (bound): [AF_INET][undef]:1194
2020-10-05 11:31:45 UDP link remote: [AF_INET]*********:1194
2020-10-05 11:31:45 WARNING: this configuration may cache passwords in memory -- use the auth-nocache option to prevent this
2020-10-05 11:31:46 [synology.com] Peer Connection Initiated with [AF_INET]********:1194
2020-10-05 11:31:47 AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
2020-10-05 11:31:47 SIGUSR1[soft,auth-failure] received, process restarting
2020-10-05 11:31:52 WARNING: No server certificate verification method has been enabled.  See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info.
2020-10-05 11:31:52 TCP/UDP: Preserving recently used remote address: [AF_INET]*********:1194
2020-10-05 11:31:52 UDP link local (bound): [AF_INET][undef]:1194
2020-10-05 11:31:52 UDP link remote: [AF_INET]*********:1194
2020-10-05 11:31:53 SIGTERM[hard,] received, process exiting

Vervolgens wilde ik het account van de kennis testen op mijn eigen laptop. Eest test ik met het eigen account en daar wil de OpenVPN prima verbinden. Daarna verander ik de gebruikersnaam en wachtwoord in het bestand password.txt, waarnaar ik verwijs in het bestand *.ovpn, in die van de kennis en meteen die melding dat ik er niet op kom. Toen weer terug veranderd in mijn eigen inloggegevens en die geeft nu dezelfde vervelende melding.

Om te weten of er niet wat geks op de NAS aan de hand is heb ik een andere kennis met een geheel eigen gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd OpenVPN te gebruiken. Ze kan perfect inloggen en bij de toegewezen mappen op de NAS.

Ik weet geen oplossing. Ik hoop één van jullie wel.

Gr,
Gertjan
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: Pippin op 05 oktober 2020, 18:37:06
Probeer release versie 2.4.9:
https://openvpn.net/community-downloads/
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: albydetweede op 06 oktober 2020, 11:10:00
Ik zit nu op versie 11.15. Ik zal eens kijken naar een oudere versie.
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: Birdy op 06 oktober 2020, 11:18:25
Ik zit nu op versie 11.15
Hoe kan dat nou, de laatste versie is 2.5 en je moet hebben 2.4.9
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: albydetweede op 06 oktober 2020, 11:30:03
Hier een screenshot, maar ik ga aan de slag nu met de versie die je aangaf. Het deïnstalleren van de oude versie zal ik doen met revo uninstaller, zodat er niets van het oude achterblijft.
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: albydetweede op 06 oktober 2020, 11:36:08
Ik zie ik revo uninstaller netjes al de versie staan die je aangeeft. Versie OpenVPN 2.4.9-1601-win10. Ik ga hem dus niet deïnstalleren. Op mijn oude laptop waar OpenVPN altijd werkte, doet hij het ook spontaan niet meer zie ik net. Ik heb de nas ook al eens gereset trouwens.
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: Birdy op 06 oktober 2020, 11:43:43
Lekker verwarrend, de log laat namelijk zien:
Citaat
OpenVPN 2.5_rc2 x86_64-w64-mingw32
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: Briolet op 06 oktober 2020, 12:09:46
Het log zal wel gelijk hebben. Maar een Release Candidate 2 is nog steeds een test versie, waarvan de uitgever verwacht dat alle bugs er uit zijn. Bij zo'n versie moet je bugs melden bij de programmeurs zodat ze er voor een echte release uit gehaald kunnen worden.
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: albydetweede op 06 oktober 2020, 12:11:35
Helaas zit het probleem hem dus niet in de versie. Ik heb een andere kennis nog laten testen met haar eigen account en ze komt er ook gewoon op op de nas met OpenVPN.
Ik heb ook al eens een heel nieuw account aangemaakt en deze geprobeerd. Lukte ook niet. Ik was eerst vergeten het OpenVPN vinkje te plaatsen, maar nadat ik de OpenVPN aan het account toekende, werkte het ook niet.
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: albydetweede op 06 oktober 2020, 12:19:06
Als ik op de nas in het DSM-besturingssyteem in het programma "VPN server" kijk, dan zie ik bij verbindingslijst UNDEF staan. Met andere woorden, hij ziet dat ik probeer erin te komen, maar kan het nog niet met een gebruikersnaam definiëren.
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: albydetweede op 18 december 2020, 17:25:13
Hallo allemaal,

Probleem van foutieve gebruikersnaam of wachtwoord blijft bestaan. OpenVPN geeft steeds de melding "AUTH: Received control message: AUTH_FAILED". Gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet foutief. Ik kan er ook gewoon mee inloggen op de DSM. Ik heb netjes aangevinkt dat het account OpenVPN mag gebruiken.

* Ik heb nog eens een nieuw account onder een andere naam aangemaakt. Zelfde probleem.
* Ik heb de NAS gereset, zelfde probleem
* Ik heb de OpenVPN server software op de nas verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zelfde probleem.
* Ik heb openvpn gui op de windows laptop opnieuw geïnstalleerd na eerst grondig alles geschoond te hebben met REVO Uninstaller. Ook die oudere versie die hierboven is genoemd geeft zelfde probleem.
* Bij diverse kennissen werkt hun account op mijn NAS via de OpenVPN prima.

Het blijft een raadsel. Heeft iemand nog een idee?

Gr,
Gertjan
Titel: Re: OpenVPN logt niet in met melding: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Bericht door: albydetweede op 28 december 2020, 19:12:52
Probleem is eindelijk opgelost. Door de melding van het foutieve wachtwoord werd ik op het verkeerde been gezet.

Oplossing:
Log in op de NAS (DSM) en ga naar "configuratiescherm", "beveiliging", tabblad "Account"
Bij mij stond er een vinkje bij automatisch blokkeren inschakelen. Dat vinkje heb ik weggehaald en het probleem was verholpen.