Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => VPN Server => Topic gestart door: jackm op 30 juni 2016, 14:50:18
-
goedemiddag,
Ik heb een Synology DS414+, hierop maak ik een PPTP verbinding naar een Draytek 2960.
Dit heeft prima gewerkt, ik maakte een synchronisatie naar de NAS op afstand wat allemaal perfect geen.
Vaak 500-600-700 uur achtereen zonder onderbrekingen gefunctioneerd.
Echter, sinds vorige week is tijdens elke data transfer over de PPTP verbinding een onderbreking op de NAS die via PPTP in verbinding staat.
Ik kan me backup niet meer weg synchroniseren...
DSM laatste versie.
Iemand enig idee?
-
VPN Server package updaten ? (http://www.synology-forum.nl/vpn-server/externe-pptp-vpn-verbinding-niet-meer-mogelijk/msg195777/#msg195777)
-
Ik maak een PPTP via de Netwerk verbindingen in Configuratie scherm en via Hyper Backup een backup naar de NAS die aangemeld is via de PPTP. Niet via VPN-Server
Hyper Backup ziet de DOEL ook online
Backup was gestart, was 250MB onderweg, en stopt. Doel is offline.
me draytek kan de NAS ook niet meer pingen en ziet de zelfde hoeveel data wel voorbij komen.
De PPTP verbinding lijkt wel actief te zijn maar niet verbonden vanaf de NAS zijde. Andere PPTP verbindingen draaien prima.
-
Voglende handleiding is voor de bovenstaande connectie gebruikt:
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_network_vpnclient
-
Waar kan ik eventueel betaald support krijgen voor de Synology?
Ik heb echt wel een serieus probleem, ik mis bij Synology goed support voor hun producten en ontwikkelingen.
Kan iemand me meer vertellen?
-
In beginsel gratis:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Contact is opgenomen met Synology, echter duurt dit 3 tot 5 werkdagen.
Ook hebben wij een Synology account met daarin de NAS aangemaakt.
Is er nog iemand die ons kan helpen m.b.t. PPTP VPN en stabiliteit?
-
Test eens met een PC b.v. en kijk of die verbinding dan niet wegvalt.
Het kan ook een Draytek probleem zijn, weet niet of Draytek op dat gebied een logging heeft.
-
ik mis bij Synology goed support voor hun producten
In beginsel behoort de support door de verkoper gegeven te worden en niet door de fabrikant. De verkoper behoort dat in zijn prijs ingecalculeerd te hebben.
Gebruik je de laatste dsm update? Bij de laatste 2 updates stond er iets over PPTP in de releasenotes dus daar is blijkbaar wel iets aangepast.
(2016/06/21)
Improved system stability when Synology NAS serves as a VPN server.
-
Klopt, ben ik met je eens.
Echter is er op deze Draytek een LAN-TO-LAN IPSEC verbinding actief die altijd aanstaat met een andere locatie om remote werken intern in het netwerk mogelijk te maken.
Ook zijn er actieve VPN's van gebruikers die geen problemen ervaren.
De logs ga ik proberen te laten zien d.m.v een screenshot.
Graag goed lezen wat erin staat, ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen te maken.
Als het niet duidelijk is verneem ik het graag en zullen we het uitleggen.
-
ik mis bij Synology goed support voor hun producten
In beginsel behoort de support door de verkoper gegeven te worden en niet door de fabrikant. De verkoper behoort dat in zijn prijs ingecalculeerd te hebben.
Gebruik je de laatste dsm update? Bij de laatste 2 updates stond er iets over PPTP in de releasenotes dus daar is blijkbaar wel iets aangepast.
Begrijp wat je bedoeld, echter werk ik er zakelijk mee en is mijn verwachting dat ik altijd bij de fabrikant kan aankloppen. Neem Symantec of Kaspersky... Zei hebben een portaal met daarin ondersteuning.
De laatste DSM versies zijn geïnstalleerd.
Overigens maak ik geen gebruik van de VPN Server omdat ik al een VPN server heb in het netwerk van me klant (Draytek).
Ik maak alleen gebruik van de PPTP verbinding die je in het netwerk configuratie kan opbouwen.
-
Even voor de duidelijkheid, je gebruikt niet de VPN packages van Synology?
Is het probleem ontstaan na de upgrade van DSM?
-
Hij maakt vpn verbinding vanuit de netwerkinstellingen tenminste zoals ik het lees ;-)
-
Even voor de duidelijkheid, je gebruikt niet de VPN packages van Synology?
Is het probleem ontstaan na de upgrade van DSM?
Klopt en klopt.
Ik heb hiervoor geen problemen gehad.
De configuratie is zoals Stephan296 meld, via de netwerkinstellingen een PPTP opgezet.
-
Dan ligt het probleem duidelijk in de update, volgens mij moet het mogelijk zijn om te downgrade toch?
-
Kan ik niet op een andere manier een PPTP opzetten naar me draytek? Dat zou makkelijker wezen denk?
Die VPN server kan alleen de PPTP configureren maar niet opzetten naar me Draytek toch?
-
Je kunt de rollen omdraaien. VPN server installeren op je Synology, een PPTP opzetten en vervolgens deze koppelen aan je Draytek. Ik weet alleen niet of de Draytek verbinding kan maken met een VPN, dat zou je even in de instellingen kunnen kijken.
-
Ik kan de rollen niet omdraaien omdat mijn Draytek volledig geconfigureerd staat met 20+ gebruikers die een PPTP VPN maken naar de Draytek, 1 profiel staat geconfigureerd voor de externe NAS. Mijn Draytek heeft ook een 24/7 VPN Tunnel (LAN-TO-LAN) open staan vanaf een andere externe locatie waar ook een Draytek staat.
Om deze redenen kan ik niet de NAS als PPTP server laten functioneren.
Overige gebruikers / apparaten functioneren prima met PPTP en de Synology niet, maar dit moet toch anders kunnen?
Is er niet een andere App of pakket van Synology die PPTP verbinding kan configureren als zijnde 'client' ipv server?
-
Update:
De VPN is actief geweest, wij hebben een DSM account gemaakt en daar de Synology gekoppeld met QuickConnect.
De PPTP verbinding word nu ook verbroken met een RSync (Gedeelde mapsynchronisatie).
Echter kan ik het apparaat ook niet meer bereiken via quickconnect...
Ik vind het allemaal wel erg vreemd. Mijn complete netwerk verbinding gaat onderuit op die NAS en dat klopt niet.
we zijn nog zoekende naar de oplossing.
-
Apparatuur is terug gehaald naar ons kantoor, hier zijn tests tot op heden nog bezig.
Het lijkt erop dat het aan het modem van KPN lag (Experia box), de connectie is bij ons wel prima in orde zonder problemen.
De synchronisatie viel elke 1ste minuut uit tijdens het uitvoeren, inmiddels draait deze nu 15 minuten zonder problemen.
Test bestanden worden goed gesynchroniseerd.
Afwachten tot de rsync klaar is, daarna gaan we een backup instellen met Hyper-Backup
-
Kijk aan, dat is een verrassende uitkomst!
-
Synchronisatie loopt nog maar zie geen bestanden die worden toegevoegd met rsync. In afwachting nog.
Mappen syncen wel.
-
Vandaag een Synology DS211j aangesloten, zelfde situatie gecreerd, deze werkt prima.
Wel een andere DSM Versie (Deze zal nog geupdate worden om de test volledig te doen)
Kopie loopt prima, ook via de PC met een PPTP verbinding loopt het prima.
DS414 is gedowngrade naar DSM 5.2 7393.
Hiermee werd de PPTP verbinding ook onderbroken (Echter op de draytek blijft deze actief staan maar is niet meer te benaderen).
Ticket loopt nog by Synology, iemand meer info over stabiliteit?
-
DS211j naar de laatste DSM gezet, maar blijft werken...
DS414 niet met de zelfde VPN en instellingen.