Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => VPN Server => Topic gestart door: maikeljochems op 04 september 2012, 16:57:35
-
Na het update van mijn vpn pakket geen verbinding meer mogelijk met mijn ds212+
kan ik dit ook terug zetten of niet ???? gaarne deze vraag
-
Krijg je foutmeldingen? Kan je misschien wat meer info geven, want nu gaat het ergens fout, maar wij hebben denk ik niet direct een idee waar.
-
Ik kon na mijn update van gisterenavond ook plots niet meer op de vpn. Deze ochtend gemerkt dat de update mijn firewall toelating had verwijderd voor de vpn. Deze er terug ingezet en alles weer ok nu. Misschien ook even nakijken?
-
Mod (cyrus1977) edit: let svp een beetje op je taal en wellicht is meer info handig. Wat heb je zelf al gedaan??
Sent from my iPad using Tapatalk HD (excuse my typo's)
Follow @micromaxi
-
ik heb de firewal ook gecontroleerd op de mijn ds212+ en opnieuw aangezet en de verbinding ook opnieuw toegevoegd in windows maar kan geen verbinding meer maken
krijg telkens de melding alle apparaten verbonden verbinding gesloten
ik heb alles nagelopen alle firewall en ook modem instellingen thuis
heb inmiddels ook mijn vpn pakket verwijdert en opnieuw ingestalleerd + opnieuw in de firewall gezet
dit mocht geen van allen werken tot op heden
hij begint met verbinding maken zegt hij gebruikersnaam en wachtwoord controleren blijft hij hangen komt hij terug met
Fout 619 alle apparaten zijn verbonden
-
Even gezocht op internet volgende gevonden:
If two or more VPN clients are installed on the computer, ensure only one is running to avoid conflicts. Check both for running applications and also for Windows services.
Firewalls and antivirus programs may be running that block access to the VPN ports. Temporarily disable these to troubleshoot.
Try other standard repairs and troubleshooting steps - reboot the client computer, delete and re-install the VPN client configuration settings, and find others who have working setups to compare for network configuration differences
Hier gevonden: http://compnetworking.about.com/b/2009/ ... lained.htm (http://compnetworking.about.com/b/2009/11/28/vpn-error-61-explained.htm)
-
ik heb veel geprobeerd maar nadat ik ook alles nog een keer verwijderd heb ook de instellingen in mijn linksys e4200 alles opnieuw heb ingesteld werkt het weer
vpn pakket verwijdert
uit firewall verwijdert
poort forwarding in router verwijdert
alles weer terug gezet dit was bij mijn de oplossing
ben er even zoet mee geweest maar het functioneert weer dus toch even aan iedereen bedankt voor het meedenken
dit topic mag gesloten worden
-
Hier hetzelfde na update word verbinding verbroken door vpnserver.
-
Toch bijzonder dat VPN.
Heeft bij mij altijd goed gewerkt maar nu met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
Oudere versie van VPN Server terug gezet mag ook niet helpen.
VPN verbinding opzetten naar een andere NAS met exact dezelfde versie werkt wel zonder problemen.
Geen vreemde zaken in de firewall dus daar ligt het niet aan.
Poort 1723 is ook netjes open.
Vreemd.
-
Niets aan gedaan en kreeg een berichtje dat "men" weer een VPN verbinding kon opzetten.
Ik meteen even proberen en verdraaid, het werkt weer 8)
Verbindig verbreken en het nogmaals proberen: werkt niet meer :evil:
Waarom is VPN server opeens zo instabiel?
-
Er is weer een nieuwe versie beschikbaar "1.1.2256".
Bij mij lijkt alles nu weer te werken.
-
Nieuwe versie erop gezet.
Verbinding gemaakt: werkt prima.
Verbindig verbreken en daarna opnieuw proberen te verbinden: geen succes.
Alsof ik een tijdje moet wachten alvorens het weer werkt?
-
vpn werkt bij mij ook niet meer ik heb er niets aan gewijzigd
er staat bij mij bijwerken ik klik erop dan begint die de downloaden en begint dan bij te werken en zo blijft dit maar duren tot er op nieuw opkomt bijwerken??
het pakket verwijderen gaat ook niet,ik krijg dan melding er wordt al een pakket geinstaleerd probeer het later opnieuw?En er is niets anders bezig,al het overige werkt nu wel
-
ik krijg dan melding er wordt al een pakket geinstaleerd probeer het later opnieuw?En er is niets anders bezig,al het overige werkt nu wel
Ik heb ditzelfde probleem ook gehad.
Er draait een proces dat 40% en meer cpu vraagt en dat niet te killen is ook niet met kill -9.
Het enige dat bij mij hielp was een reboot van mijn NAS.
-
herstarten of afsluiten is zelfs niet meer mogelijk ik zal de stroom er moeten afhalen(noodstop)
steeds de melding er wordt all een pakket geinstaleerd cpu is zeer laag??
-
Dan heb ik toch op het toestel op de aan en afsluit knop gedrukt en het toestel schakkelde uit en na een 5 minuten stond die stil dan opnieuw opgestart ongeveer ook na 5 minuten was die klaar dan direkt getest die vpn en die werkte direkt en daarna kon ik die ook bijwerken die vpn en die werkte ook direkt dat is toch allemaal vreemd?
Maar alles werkt nu wel weer naar behoren?Het is echt niet te vatten hoor?
-
Via de GUI was bij mij herstarten inderdaad ook niet mogelijk.
Wat bij mij wel werkte was een reboot vanaf de commandline (telnet / putty).
Het duurt wel wat langer dan normaal maar uiteindelijk geeft hij toch de geest en begint te herstarten.
-
Hallo,
Ik gebruik vaak OpenVPN. Vorige week was ik op een andere lokatie en was ik via OpenVPN ingelogd op de Syno (DSM4.0). Niet beter wetend dat Synology updates altijd werken heb ik op de <update> knop gedrukt. Prompt kon ik geen verbinding meer krijgen! Gelukkig stond de poort op m'n router open, via welke ik direct op de Syno kon inloggen. Zo heb ik de nieuwe versie kunnen verwijderen en de oude versie (2197) weer teruggezet. Toen werkte het weer. Oef! Anders had ik heel wat kilometers moeten rijden om die onbezonnen actie ongedaan te maken.
Voortaan bedenk ik me tweemaal voordat ik een update doe. Don't fix what ain't broken. En ook ga ik sowieso eerst afwachten en op de fora kijken of er klachten zijn.
Succes! Groetjes, Jos.
-
Nieuwe versie erop gezet.
Verbinding gemaakt: werkt prima.
Verbindig verbreken en daarna opnieuw proberen te verbinden: geen succes.
Alsof ik een tijdje moet wachten alvorens het weer werkt?
Ik test dit vanuit mijn eigen netwerk, zou dat een probleem kunnen geven?
Mijn zoon logt van buitenaf regelmatig in en het werkt altijd 8)
Hij wist niet eens dat ik "problemen" met VPN had :mrgreen:
-
Hallo,
Ik gebruik vaak OpenVPN. Vorige week was ik op een andere lokatie en was ik via OpenVPN ingelogd op de Syno (DSM4.0). Niet beter wetend dat Synology updates altijd werken heb ik op de <update> knop gedrukt. Prompt kon ik geen verbinding meer krijgen! Gelukkig stond de poort op m'n router open, via welke ik direct op de Syno kon inloggen. Zo heb ik de nieuwe versie kunnen verwijderen en de oude versie (2197) weer teruggezet. Toen werkte het weer. Oef! Anders had ik heel wat kilometers moeten rijden om die onbezonnen actie ongedaan te maken.
Voortaan bedenk ik me tweemaal voordat ik een update doe. Don't fix what ain't broken. En ook ga ik sowieso eerst afwachten en op de fora kijken of er klachten zijn.
Succes! Groetjes, Jos.
Hoe heeft u die downgrade gedaan? Vast bedankt!
-
Ook hier werkte alles goed en na de update geen verbinding meer te krijgen.
Je gaat bijna aan jezelf twijfelen of je iets verkeerd hebt gedaan :( .
Heb account gechecked, firewall, blokkeringen, en routerpoorten wel goed staan geforward .....
Idd hoe kan de oude versie bemachtigen en weer installeren nu de interface alleen maar de laatste aanbied.
Graag hoor ik het ook :D
-
Lukte mij na de update ook niet meer om verbinding te krijgen met VPN. Mijn oplossing was een vinkje zetten bij VPN-machtiging toekennen aan nieuw toegevoegde gebruikers bij de algemene instellingen VPN.
-
Lukte mij na de update ook niet meer om verbinding te krijgen met VPN. Mijn oplossing was een vinkje zetten bij VPN-machtiging toekennen aan nieuw toegevoegde gebruikers bij de algemene instellingen VPN.
Ik zou dat alleen doen als je ook wil dat elke nieuwe gebruiker gebruik kan maken van VPN.
Anders zou ik dat vinkje gelijk weer weghalen :)
Het zou wel mooi zijn als dit het probleem ook bij anderen op deze manier kan worden opgelost!
-
Helaas nog niet opgelost, heb VPN rechten toegekend en nieuwe gebruiker aangemaakt maar het mocht niet baten. Jammer, zo krijg ik het niet voor elkaar mijn horizon ip tv van UPC open te zetten om buiten mijn netwerk tv te kijken, hopen dat synology vlug met een update komt.
-
hopen dat synology vlug met een update komt.
Bij anderen werkt het wel dus of die update er dan snel komt....
Hangt blijkbaar van veel factoren af of het werkt.
-
Hoe heeft u die downgrade gedaan? Vast bedankt!
Je hebt het vast inmiddels zelf al gevonden hoe, maar toch:
- Vind de oudere versie op: http://ukdl.synology.com/download/packages/ (http://ukdl.synology.com/download/packages/)
zoek naar VPNServer met 2197 in de bestandsnaam
dan blijven er nog 6 bestanden over en dat is afhankelijk van het soort DS dat je hebt
je kan daar achter komen door een ander pck voor jouw DS te downloaden.
in de filenaam zit dan dezelfde code (ppc854x, x86, ppc853x, ppc854, bromolow of cedarview)
- Download die versie
- Open Package Center
- Klik op het openVPN ikoontje
- Klik op uninstall
- Klik in Package Center hoofdmenu op Install/Updage
- Browse naar het zojuist gedownloade bestand en installeer die
Succes!
-
Dank voor de info. Helaas werkt het nog niet. Ik wacht wel of een update van een en ander.
-
Oorzaak gevonden. Ik probeerde de verbinding uit via mijn 3G netwerk. Ben er nu achter dat telfort niet toestaat VPN te gebruiken. Zal het wel proberen als ik bij vrienden ben met een ander netwerk, ben benieuwd .
-
wtf .... (excuse my language!)
Wel goed dat je er achter gekomen bent!
Bedankt voor het melden
-
Het is blijkbaar erg afhankelijk van de verbinding die je gebruikt om in te loggen op het VPN. Via het netwerk van mijn ouders kan ik wel gebruikmaken van mijn VPN. Over 3g via Telfort is het een gelukstreffer meer 99,9% kans dat je er niet inkomt. Heb nu ook de laatste firmware hotfix op mijn nas.