Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => VPN Server => Topic gestart door: nainggolan86 op 15 november 2018, 18:12:32
-
Gek genoeg werkt mijn VPN verbinding naar de Synology server niet meer sinds deze morgen.
Dit is een L2P/IPSec verbinding, die ik draaide op win10-1803. Werkte tot op vandaag altijd perfect en nu plots geeft het er de brui aan.
Om uit te sluiten dat het enkel aan mijn PC of server lag, heb ik het op onze ander laptop en PC gecheckt, en ook daar hetzelfde probleem. Ik heb de VPN server package herstart op de server zonder resultaat. Ook zijn er geen DSM noch package noch windows updates geweest gisteren of vandaag, dus ik sta perplex hoe dit nu plots niet meer werkt.
Vandaar de vraag of iemand iets gelijkaardigs voor heeft?
-
Hier geen problemen hoor.
Maar mogelijk heb je van je provider een ander WAN IP adres gekregen??
Controleer dat eens met https://www.watismijnip.nl/
Of gebruik je een Synology DDNS service? (Of van een ander?).
Mocht er een probleem zijn bij de servers van Synology werkt die DDNS mogelijk niet?
Of misschien is het om andere reden uitgeschakeld? Dus controleer ook dat, mocht je er gebruik van maken.
-
Zou kunnen maar mijn pc en laptop staan in local netwerk..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Dat werkt mogelijk niet vanuit je eigen LAN. VPN services willen doorgaans alleen vanuit een externe locatie werken.
Heb je dat al geprobeerd via een externe locatie? (Bijv. via het mobiele netwerk van je smartphone).
-
Local netw met verschillende modems/routers (ik weet het klinkt niet logisch maar ik heb het niet opgezet)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Als jij dat netwerk niet hebt opgezet, en je weet dan mogelijk ook niet hoe de onderlinge connecties van die netwerken zijn ingesteld, kan het van alles zijn waarom het niet loopt. Vraag dan beter degene die het allemaal voor je heeft opgezet voor hulp.
-
Neenee, ik kan aan alle toestellen maar door de “oudheid” van het huis en de toestellen die toen voorhanden waren is de situatie nu zoals het is. Ik kan ook op alle toestellen inloggen en alles heeft een vast IP en dergelijke. Daar ligt het dus sowieso niet aan, ik heb het ook extern van buiten het netwerk gebruikt, en ik gebruik al een jaar dagelijkse de vpn binnen als buitenshuis, en net vandaag gaat er niets meer... nochtans ben is er niets veranderd.
Misshien dacht ik dat ik een update niet gezien heb ofzo die iets van impact zou hebben op vpn maar niet dus
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Het is toch gewoon een kwestie van alle instellingen nog eens gewoon nalopen.
Met diverse modem/routers op verschillende niveaus in het netwerk heb je dan nog wel wat te doen.
Mogelijk heb je wat meer inzicht door bijv. een appje als "FING" (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing) te gebruiken.
Of schakel een "gewone" service in op je NAS (met de nodige port forwarders) en check of je die van buiten kunt pingen / benaderen.
Heb je op die wijze meer inzicht of de gevolgde route op juiste wijze wordt gevolgd.
Van daaruit kun je dat vergelijken met je instellingen voor VPN.
-
Ok ik ga dat eens testen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Ik heb dat alweer een tijd geleden ook gehad en toen bleek dat KPN om een of andere duistere reden de expiriabox had teruggezet naar de fabrieksinstellingen
-
Ik heb de fout gevonden. Had enkele weken geleden ipv 1 netwerk kabel in de NAS, er 4 ingestoken. Blijkbaar geeft dit dus nu een aantal weken later problemen. Heb de 3 overbodige netwerk kabels uitgetrokken en alles werkt terug zoals voorheen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk