Synology-Forum.nl
Algemeen => Vragen en opmerkingen OVER het forum => Topic gestart door: aliazzz op 28 september 2016, 08:26:26
-
Heren, dames,
Ik ben vast niet de eerste en de laatste die het volgende opmerkt.
Vaak worden er problemen gepost die schijnbaar na verloop van tijd geen aandacht meer krijgen van de originele poster. Aanname hierbij is dat het probleem verholpen is o.i.d.
Mijn wens zou zijn dat de originele poster tenminste terugmeld dat het probleem opgelost is en wellicht ook hoe het probleem dan is opgelost.
Dat zou natuurlijk extra fijn zijn en ook goed voor andere mensen met hetzelfde probleem (mits zij het forum doozoeken).
Op die manier tackel je ook dubbele vragen en is iedereen sneller geholpen.
Just my two cents
Aliazzz
-
Natuurlijk zou dat prachtig zijn maar de praktijk is helaas anders.
-
Je kunt er Pro actief op aansturen als je er vriendelijk om verzoekt. :thumbup:
Dubbele topics houdt je daar niet mee tegen, maar een goede afsluiting van de topic is al heel wat.
-
In principe is daar de "beste antwoord" knop ook voor. Topics waar die knop gebruikt is, vallen direct op en dat zijn de topics waar blijkbaar een antwoord in staat. Bij terugmelden kun je dus ook deze melding als beste antwoord aanmerken, als hij niet door anderen gegeven was.
-
Dat klopt, maar als de oorspronkelijke vraagsteller niet meer de moeite neemt om te melden dat het opgelost is en hoe, zal hij ook de "beste antwoord" knop niet gebruiken.
-
Je kunt er Pro actief op aansturen als je er vriendelijk om verzoekt.
Dan zal toch iemand een lijstje/checklist moeten bij gaan houden, van Topics die (nog) geen duidelijke terugmeldingen hebben en daarna vriendelijk verzoeken om dat alsnog even te doen.
@aliazzz Misschien een leuke uitdaging voor jou ?
-
@Birdy Hoe had je dat in gedachte dan?
-
Wat ik aangeef:
Dan zal toch iemand een lijstje/checklist moeten bij gaan houden, van Topics die (nog) geen duidelijke terugmeldingen hebben en daarna vriendelijk verzoeken om dat alsnog even te doen.
Anders geformuleerd:
Een lijst bijhouden van Topics die geen eind oplossing hebben (dus een open eind).
Dan na een week of twee, vragen aan de betreffende Gebruiker (in de Topic zelf @<Gebruikersnaam> of het probleem is opgelost, zo ja, dan even melden in de Topic, wat de oplossing was.
-
Is het niet handiger om hierom in een pinned bericht bovenaan het forum om te verzoeken?
Niets moet, alles mag. :thumbup:
-
Gaat niet werken/helpen....
We hebben b.v. al een paar "Forumbreed" Topics, die zie je bij elke rubriek terug echter, volgens mij leest niemand die, meest voorkomend is n.l.: Gebruik de citaatknop met mate (https://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/).
Hoe vaak dit toch gedaan wordt m.a.w., hoe vaak dit onderwerp dus kennelijk niet gelezen is/wordt ?
[attachimg=1]
En zo kennen we ook "Sticky" Topics, zelfde verhaal.
-
Misschien een automatisch mailtje na xxx dagen? Als er geen nieuwe reactie is geweest.
Beste ....,
Je hebt topic .... aangemaakt en wij vroegen ons af of je probleem is opgelost. Zo ja graag dan het beste antwoord kiezen zodat andere gebruikers hier ook mee geholpen zijn.
Met vriendelijke groet,
...
Alleen iemand zal het wel eefe moeten scripten want zit er volgens mij niet standaard in..
-
En dan bijhouden of de TS dan daadwerkelijk dit ook doet?
En zo nee dan daar weer actie op ondernemen?
Ik ken geen enkel forum wat dit actief doet.
-
Op allerlei fora die ik bezoek heeft men diverse systemen voor het bijhouden van oplossingen.
Vaak zijn er ook speciale forumgedeeltes met meest gestelde vragen.
Maar er zijn altijd mensen die op een forum meteen vragen beginnen te stellen zonder zelf ook maar enige moeite te doen om te zoeken. Vaak beginnen ze dan ook nog met "Ik heb wel gezocht maar ..". Laat staan dat ze de handleiding of veelgestelde vragen doornemen. Als je ze dan daarnaar verwijst zijn ze direct geirriteerd.
Daarom vindt ik het opzetten/bijhouden van een dergelijk "beste" oplossingen systeem verspilde moeite.
-
Het is dat, of het continue opnieuw ophoesten wat en waar... En dat is het hem nou juist.