Synology-Forum.nl
Algemeen => Vragen en opmerkingen OVER het forum => Topic gestart door: Sylvester op 17 april 2017, 17:42:35
-
Ik heb dit al een tijdje met dit forum. Alle notificatie mails komen in de spam box van mijn mail.
Aan wiens kant zit dit probleem?
Hoe krijg ik dat weer normaal?
-
Het zal ook van je provider afhangen. Bij mij staat steeds in de header:
X-Ziggo-Spamreport: trusted sender (80.246.180.160 whitelisted)
Blijkbaar is de gebruikte mailserver (s2979.nxs.nl) door Ziggo ge-whitelist en vindt er nooit een spamcheck plaats.
-
@Sylvester
Welke mailclient gebruik je ?
-
Volgens mij heeft dat geen belang. Ik heb het op Mail van Apple, op m'n iPhone, en op de online web-client.
-
De cliënt is zeker van belang. Apple mail kan ook uit zichzelf iets als reclame aanmerken. En als hij dat doet, kan hij mail ook naar de spambox verplaatsen
Alles hangt af hoe je de voorkeuren ingesteld hebt. En het hoeft maar bij één cliënt ingesteld te zijn om de mail naar de spambox te krijgen.
-
Als je in de headers van de bewuste mail kijkt zou je daar ook de reden moeten kunnen vinden dat het bericht als spam gemarkeerd wordt. Als je het op meerdere apparaten hebt is het je mailprovider die het als spam markeert.
-
Björn, meerdere apparaten zegt niets. Als er maar één ciënt is die de mail naar de spambox plaatst (PC, smartphone of tablet) dan staat het overal in de spambox.
Apple mail gebruikt de volgende voorkeuren:
[attachimg=1]
Afhankelijk van de instellingen zal hij het nooit als spam aanmerken als je de afzender in contacten zet. Maar dat moet dan bij alle cliënts gebeuren die iets als spam kunnen aanmerken.
-
Oei, deze uit het oog verloren....
Nog steeds verschijnt de mail in de SPAM box van GMAIL
Volgens mij heeft het niks met de client te maken.
Ook als ik de mail web-based bekijk, staat de mail in de spam box.
Het wordt dus bij GMAIL geselecteerd als spam.
-
Zij ziggo juist het tegenovergestelde. In mijn mailheader staat steeds:
Delivered-To: xxxxx@ziggo.nl
X-Ziggo-Spamreport: trusted sender (80.246.180.160 whitelisted)
Edit: dat had ik hierboven ook al geschreven, zie ik net.
Je kunt nog het afzend adres toevoegen aan het adresboek bij GMail. Baar zoals Bjorn schrijft: zoek ook in de header naar de reden.
-
Ik snap er niet zoveel van. Ondertussen heb ik in GMAIL een filter gemaakt die ervoor zorgt dat alle mails van dit forum NIET in de SPAM box komen. Ik weet niet waarom ze in de spam box komen, maar voorlopig lukt het zo.
-
Kun je even de bron van een mail bekijken en de header via PB naar mij sturen? Dan kan ik zien waarom gmail de mail als spam markeert en er wellicht iets aan doen :)
-
@Sylvester
Het is eigenlijk heel erg simpel.
Ga in de webbased versie (via de pc) van Gmail naar je spam map en klik op het spam mailtje, daarna verschijnt bovenin beeld de optie om de mail als "geen spam" aan te merken en wordt je mailtje netjes naar de inbox verplaatst. Probleem opgelost.
-
Dat zal ook voor toekomstige mail werken omdat gmail waarschijnlijk leert van dit soort correcties. Hetzelfde geldt voor de webmail van ziggo of diverse mail cliënten.
Als het na een keer niet werkt, dan na een paar keer.