Auteur Topic: Aanmeldprobleem met extern IP-adres  (gelezen 3053 keer)

Offline Logger

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
Aanmeldprobleem met extern IP-adres
« Gepost op: 10 november 2011, 15:45:28 »
Ik ben in het bezit van een DS110j(DSM versie DSM3.2-1944)en heb sinds kort problemen met aanmelden op een lokale laptop via de Wifi-verbinding. Ik krijg wel verbinding met de NAS maar bij een poging om aan te melden krijg ik de melding  "geen toestemming om aan te melden". Dit probleem doet zich ook voor op een tweede lokale laptop en ook met een andere account.

Het probleem doet zich alléén voor als ik wil aanmelden met een lokale laptop,via de Wifi-verbinding en met gebruik van het externe IP-adres (86.85.XXX.XXX) of hostname (http://hostname.no-ip.org). Zodra ik gebruik maak van het interne IP-adres (192.168.X.X:5000) is er geen probleem en kan ik gewoon aanmelden op beide laptops en ook met verschillende accounts. Ook het aanmelden vanaf een externe PC/laptop (vanaf mijn werk) óf met een mobiele verbinding icm het externe IP-adres/hostname, zijn er geen problemen met aanmelden.

Ik heb de NAS al een "harde reset gegeven" maar dat mocht niet baten.
Zou het een "bug" kunnen zijn in de nieuwe firmware of heeft iemand een idee ??  :?:  :?:
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: 1x WD-Red 1Tb

Offline Björn

Re: Aanmeldprobleem met extern IP-adres
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2011, 16:00:31 »
Staat autoblock aan? Zo ja, kijk eens of je eigen externe ip-adres erin staat.

Offline Logger

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
Re: Aanmeldprobleem met extern IP-adres
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2011, 16:38:28 »
HULDE !!! :D  Onwijs bedankt Bjorn voor je snelle reactie !! idd stond autoblock aan met mijn eigen (externe) IP in de blocklist, IP wissen en het werkt weer !!
Achteraf verklaarbaar alleen heb ik nooit een email gehad van het blokken terwijl die optie wel aanstaat...

Nogmaals THNX !!
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: 1x WD-Red 1Tb

Offline Favreleuba

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 71
Re: Aanmeldprobleem met extern IP-adres
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2011, 21:34:33 »
Citaat van: "Logger"
Achteraf verklaarbaar alleen heb ik nooit een email gehad van het blokken terwijl die optie wel aanstaat...

Heb je onder "Melding" wel de juiste e-mailinstellingen erin gezet? Alleen een vinkje aanzetten bij de IP blokker is niet voldoenden.

Offline Björn

Re: Aanmeldprobleem met extern IP-adres
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2011, 09:04:40 »
Citaat van: "Logger"
HULDE !!! :D Onwijs bedankt Bjorn voor je snelle reactie !! idd stond autoblock aan met mijn eigen (externe) IP in de blocklist, IP wissen en het werkt weer !!
Achteraf verklaarbaar alleen heb ik nooit een email gehad van het blokken terwijl die optie wel aanstaat...

Nogmaals THNX !!
Graag gedaan :)

Die mail notificaties wil je volgens mij niet aan hebben hoor. Je krijgt dan meerder mails per dag. Word je alleen maar nerveus van hoewel het verder nogal onschuldig gemorrel aan je voordeur is.

Offline Logger

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
Re: Aanmeldprobleem met extern IP-adres
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2011, 18:21:13 »
Citaat van: "Favreleuba"
Citaat van: "Logger"
Achteraf verklaarbaar alleen heb ik nooit een email gehad van het blokken terwijl die optie wel aanstaat...

Heb je onder "Melding" wel de juiste e-mailinstellingen erin gezet? Alleen een vinkje aanzetten bij de IP blokker is niet voldoenden.

Favreleuba, dank voor je aanvulling !
De instellingen bij melding staan goed. Ik ontvang wel de email-meldingen van "ongewoon afsluiten" en ook het testbericht komt binnen. Mogelijk heb ik iets gemist.  :?
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: 1x WD-Red 1Tb

Offline Logger

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
Re: Aanmeldprobleem met extern IP-adres
« Reactie #6 Gepost op: 11 november 2011, 18:24:12 »
Citaat van: "Bjorn"
Citaat van: "Logger"
HULDE !!! :D Onwijs bedankt Bjorn voor je snelle reactie !! idd stond autoblock aan met mijn eigen (externe) IP in de blocklist, IP wissen en het werkt weer !!
Achteraf verklaarbaar alleen heb ik nooit een email gehad van het blokken terwijl die optie wel aanstaat...

Nogmaals THNX !!
Graag gedaan :)

Die mail notificaties wil je volgens mij niet aan hebben hoor. Je krijgt dan meerder mails per dag. Word je alleen maar nerveus van hoewel het verder nogal onschuldig gemorrel aan je voordeur is.


Bjorn,
Tot nu toe heb ik (nog) niet zo veel meldingen.Ik zal het zeker eens in de gaten houden.
Dank voor de tip !!
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: 1x WD-Red 1Tb