Synology-Forum.nl

Overige software => Web Station => Topic gestart door: bronstijn op 31 augustus 2019, 21:04:45

Titel: Alles via WebStation is traag - max 100kb/s????
Bericht door: bronstijn op 31 augustus 2019, 21:04:45
Hallo,

is er ergens een setting die ik gemist heb (en dus ook niet bewust heb ingesteld) die ervoor zorgt dat alles dat ik via webstation doe traaaaag gaat?

SMB gaat op interne netwerk met 100-110 MB/s heen en terug (gewoon de gigabit vol dus), maar filestation, audiostation, dsm.... het is allemaal zo traag als wat en als ik dus een bestand benader dat op mijn webspace staat (bv een excel bestand van een 10MB om in PowerBI te laden duurt dat dus dientengevolge een seconde of 100, lees onwerkbaar traag  :'( ).

Alvast bedankt voor het meedenken.

<edit>
Mmmm, dit alles dus via mijn remote.domeinnaam.nl
Via het interne ipadres moppert de syno dus wel over een certificaat, maar dan is 'alles' happy.
Zou ik het in/bij het modem van Ziggo moeten zoeken (heb de laatste tijd ook veel verbindingsproblemen (wegvallende wifi/netwerk en als ik dan bij het modem kijk staat alles weer te knipperen en is er net een reboot doorgevoerd).
Die gaat ik nu in ieder geval ook eens handmatig proberen....
</edit>
Titel: Re: Alles via WebStation is traag - max 100kb/s????
Bericht door: Briolet op 31 augustus 2019, 22:22:34
Citaat
dit alles dus via mijn remote.domeinnaam.nl

Via een remote.domeinnaam.nl loopt al je verkeer met een omweg via je router. Als daar een bottleneck in zit, daalt je snelheid. Sowieso moet het verkeer heen en weer via je lan, wat de capaciteit al halveert.

Zelf gebruik ik de synology dns server op de nas om ervoor te zorgen dat mijn domeinnamen intern via de kortste routes kopen. Dus rechtstreeks naar de nas wijzen. Dat geeft het gemak om thuis ook met mijn eigen domeinnaam te kunnen werken.
Titel: Re: Alles via WebStation is traag - max 100kb/s????
Bericht door: bronstijn op 02 september 2019, 09:03:08
@Briolet Bedankt voor de tip!

Ik heb het voorlopig opgelost (deze connectie wordt binnenshuis alleen op mijn PC gebruikt) door mijn hosts bestand aan te vullen.
Werkt voor nu prima.

Geeft wel aan de de loopback van Ziggo dus aan het %%$#@# is, want voorheen liep dit goed/beter (had in ieder geval geen snelheidsproblemen van dit kaliber).

Na een klein zoektochtje blijkt dat dit inderdaad een bekend probleempje is waar aan 'gewerkt wordt'.... we zullen zien.
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nat-loopback-problemen-arris-connectbox-42317