Synology-Forum.nl

Overige software => Web Station => Topic gestart door: cscuyvers op 13 oktober 2014, 18:46:07

Titel: website niet actief
Bericht door: cscuyvers op 13 oktober 2014, 18:46:07
goede avond,

ik heb zojuist joomla geïnstalleerd op mijn nas. van het moment dat ik naar mijn website wil gaan wordt ik eigenlijk doorgestuurd naar mijn dyndns.org link.
welke instellingen moet ik hiervoor veranderen om dit te doen werken?
ik heb myphpadmin en web station beide goed geinstalleerd. ook poorten 80 en 20001 zijn geforward in mijn router.
Titel: Re: website niet actief
Bericht door: thecell op 14 oktober 2014, 08:09:20
Werkt je website lokaal?

Doe een ping naar jouw dyndns link en vergelijk het antwoord met het IP dat zichtbaar is op deze site: http://www.mijnip.nl/
Eventueel typ je in je browser http://jouw-extern-IP: krijg je dan je site te zien?

Waarom poort 20001?
Titel: Re: website niet actief
Bericht door: thecell op 14 oktober 2014, 08:15:59
Ah, ik zie het: jouw provider is Telenet... alle poorten onder 1024 zijn gesloten ( http://klantenservice.telenet.be/content/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet? )

Als je in je router poort 20001 (gebruik je de poort daarvoor?) naar poort 80 van je DS leidt dan is jouw link: http://jouw-dyndns.org-link:20001

Titel: Re: website niet actief
Bericht door: cscuyvers op 14 oktober 2014, 08:36:03
ik heb inderdaad telenet. vandaar dat ik DMZ heb gebruikt en naar mijn eigen router verwezen heb.
intern werkt inderdaad de website wel. extern krijg ik het hele spel niet aan de praat, ook niet via de link van mijn dyndns.org:20001.
ik word telkens doorverwezen naar mijn DSM.
Titel: Re: website niet actief
Bericht door: thecell op 14 oktober 2014, 08:42:59
Kan je hier eens een printje zetten van je forwarding?
Titel: Re: website niet actief
Bericht door: cscuyvers op 14 oktober 2014, 09:48:33
via www.domeinnaam.be:20001 kan ik op mijn website geraken.
ik zou nu echter de :20001 willen weglaten zodat iedereen op de site kan door enkel www.domeinnaam.be in te geven.
Titel: Re: website niet actief
Bericht door: Robert Koopman op 14 oktober 2014, 12:24:29
Dat lukt toch niet?
Alle poorten onder de 1024 zijn geblokt en poort 80 is de standaard poort voor websites.
Telenet wil blijkbaar niet dat klanten eigen webservers draaien.
Sommige DDNS providers kunnen wel iets doen met afwijkende poorten, zij sturen dan poort 80 verkeer door naar de poort die jij gebruikt.
In normale DNS settings s dit niet te regelen.
Weet even niet meer precies hoe dit heet, zoekt wat moeilijk.

Edit: waarschijnlijk heet dit webhop, zie: http://dyn.com/support/webhops-and-redirections/#ports (http://dyn.com/support/webhops-and-redirections/#ports)