Synology-Forum.nl
Overige software => WebDav => Topic gestart door: vanhaze op 17 oktober 2013, 11:51:43
-
Hoi allemaal,
Via de ez internet wizard heb ik webdav ingeschakeld om zo mijn ds713+ van buitenaf te bereiken.
Via de wizard heb ik me voor een ddns van synology aangemeld.
Deze url voer ik in in safari (mac) maar dan krijg ik geen verbinding.
Ik zie in mijn TP link router dat , onder portforwarding/UPNP , (alleen)poort 5005 is opengezet
Moet poort 5006 soms ook open worden gezet ?
Moet er nog meer worden geconfigureerd ?
DeDS713+ heeft een vast IP in mijn LAN.
Ik ben een complete noob op dit gebied :oops: , waar kan het probleem in zitten ?
BVD voor jullie response !
Robbie
-
Deze url voer ik in in safari (mac) maar dan krijg ik geen verbinding.
Deze url voer je ook niet in, in Safari, maar in de Finder (via de menu optie "Verbind met server...")
type in: http://url:5005
of: http://username@url:5005
-
Port 5005 zou voldoende moeten zijn voor WebDav.
Port 5006 wordt gebruikt voor WebDav over https.
Je gebruikt daarnaast ook een DDNS bij Synology.
Ook daar kan het probleem zitten.
Ontkoppel eventele problemen en probeer eerst eens te verbinden op basis van je (actuele) externe IP-adres.
(Daar is eventueel achter te komen via bijv. http://www.whatismyip.com/)
Dan sla je die DDNS stap eerst even over.
-
Dank voor jullie reacties !
Briolet, ik heb jouw advies opgevolgd.
Ik krijg nu echter de foutmelding zoals attached.
Weet je soms raad hiermee ?
-
Niemand een antwoord ?
-
Heb zelf geen MAC maar wel even gezocht, is dit iets wat jou kan helpen ?
https://discussions.apple.com/thread/4227674?start=0&tstart=0
https://discussions.apple.com/thread/2192024
-
Hoi Birdy,
Dank voor je hulp maar jammergenoeg hebben de links te maken met een mac server, dat is compleet anders dan mijn probleem met mijn Synology.
-
Dank voor jullie reacties !
Briolet, ik heb jouw advies opgevolgd.
Ik krijg nu echter de foutmelding zoals attached.
Weet je soms raad hiermee ?
Foutje van OSX die z'n tabellen niet vrijgeeft. Herstarten van OSX lost het probleem op. Herstart gelijk je NAS dan begin je met een schone lei.
Overkomt mij regelmatig als ik ergens ben en de NASsen door elkaar haal C.q. Inlogfouten maak.
-
Dankjewel, ik ga het proberen !