Synology-Forum.nl
Overige software => WebDav => Topic gestart door: Erwin1 op 17 juni 2014, 11:56:22
-
Hoi allemaal,
Zojuist zijn er een heleboel aanvallen op mn mailserver binnen gekomen waardoor het IP-adres geblokkeerd is.
Uit veiligheidsoverwegingen heb ik mn wachtwoord veranderd, maar nu wil ik opnieuw inloggen op webdav en hij herkent mijn nieuwe wachtwoord niet meer!
Cloudstation en mail herkennen het nieuwe wachtwoord wel, en die werken ondertussen weer gewoon prima.
Hoe komt het dat webdav dat niet doet? En hoe kan ik nu inloggen?
-
Heb je na het aanpassen de NAS al eens opnieuw gestart?
-
Nee ik ben niet op dezelfde locatie als waar de NAS staat
-
Welk ip adres is er dan geblokkeerd?
Toch van de "aanvaller"?
En niet waar jij nu zit?
-
Nee, het zijn verschillende IP's.
Voornamelijk uit Amerika.
-
IP-Blokkeer functie werkt dus naar behoren. ;)
-
De deskstation is opnieuw opgestart, maar nog steeds hetzelfde probleem...
Hoe kom ik nu weer ingelogd op de webdav?
-
Wat krijg je voor foutmelding?
-
Zie bijgaande afbeelding.
Met datzelfde wachtwoord, kan ik wel bij de mailserver en cloudstation en AFP inloggen..
Overigens het oude wachtwoord werkt ook niet meer..
-
Probeer het eens met een ander IP adres (PC) op webdav te komen.
Of kijk of inmiddels je eigen IP geblokkeerd is.
-
Maar als ik geblokkeerd ben, dan zou de pagina toch niet moeten laden?
Ik ben weer binnen :D :D
Inderdaad de pagina laad wel als je blokkeert bent, maar alles wat je ingeeft is fout :)
Weer iets geleerd, dank mensen!
-
Dus was je IP wel geblokkeerd ? (voor de duidelijkheid).
-
Ja, achteraf logisch want ik heb een aantal verkeerde pogingen uitgevoerd.
Ik dacht even dat er gehackt was, want er was binnen 2 minuten zeker 10 keer geprobeerd binnen te vallen.
-
Het enige wat nog niet klopt, is dat de inlog niet met WebDav was, maar gewoon met de browser. (Poort 5000/5001 i.p.v. 5005/5006)
WebDAV doe je op de mac via de finder -> ga naar server, en vul daar http://myip:5005 in. En dan krijg je het Mac inlog-dialoog niet die van de nas.