Synology-Forum.nl

Overige software => WebDav => Topic gestart door: Auke47 op 12 juli 2022, 13:39:35

Titel: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: Auke47 op 12 juli 2022, 13:39:35
 Hallo allemaal,

Om mijn nas buitenshuis te kunnen benaderen heb ik WEBDAV server geïnstalleerd en https (poort 5006) aangevinkt. Op Raidrive de benodigde informatie ingevuld (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_access_files_on_Synology_NAS_with_WebDAV).
Vervolgens de betreffende poort doorsturen op de router.
Echter: er is sprake van twee routers. Als eerste de Experiabox V10a (ZTE H369A) en daarachter de DrayTek Vigor2925. De Experiabox zou niet in bridgemodus kunnen/hoeven te worden gezet. Hierop poort 5006 doorgestuurd. De Draytek heeft als ip-adres 192.168.X.X en daarop eveneens poort 5006 doorgestuurd.
Lokaal maakt Raidrive wel verbinding, maar extern krijg ik de melding dat de verbonden party niet correct heeft geantwoord.
Ik heb al op allerlei fora naar oplossingen gezocht, maar het lukt me nog steeds niet. Zie ik wat over het hoofd?

Auke
Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: Birdy op 12 juli 2022, 14:40:40
Waarom moeilijk doen, gewoon die Experiabox V10a in Bridge of DMZ zetten, dan heb je al een mogelijk struikelpunt minder.
Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: GerardR op 12 juli 2022, 15:40:41
Volgens mij kan je de Experiabox niet in bridge zetten
Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: Birdy op 12 juli 2022, 15:43:31
DMZ ook niet ?
Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: GerardR op 12 juli 2022, 15:49:07
DMZ wel.
Overigens heb ik er voor gekozen om alleen de noodzakelijke poorten open te zetten en niet allemaal via DMZ
Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: Briolet op 12 juli 2022, 18:31:42
Als die DMZ naar je eigen router wijst, blokkeert je eigen router wel al het verkeer. Dat moet hij in bridgemode ook doen.

DMZ werkt echter alleen voor IPv4 adressering.

Citaat
De Experiabox zou niet in bridgemodus kunnen/hoeven te worden gezet. Hierop poort 5006 doorgestuurd.

Naar het goede IP doorgestuurd?
Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: GerardR op 13 juli 2022, 12:13:48
@Briolet In het modem staat zowel voor IPv4 als voor IPv6 de mogelijkheid om in te schakelen.
zie bijlage
Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: Briolet op 13 juli 2022, 17:43:14
Mooi. Dat kan bij Ziggo niet. Daar heb je alleen DMZ voor IPv4.   Daar gaan ze er van uit dat IPv6 adressen toch al globaal benaderbaar zijn. (Mits je de IPv6 firewall uit zet)
Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: Auke47 op 14 juli 2022, 14:42:36
Bedankt voor jullie reacties, maar ik ben er nog steeds niet uit. Over een router achter een Experiabox lees ik hier:
https://contactkring.nl/phpbb/viewtopic.php?t=755.
Heb het gegeven advies gevolgd. Vervolgens op de Draytek portforwarding naar de NAS ingesteld via poort 5006. Bij WAN 1 Specify an IP address het ip-adres ingevuld welke bij DHCP-binding op de Experiabox is ingesteld. Zie bijgevoegde screenshots.
Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: Babylonia op 14 juli 2022, 15:10:32
Die eerste twee plaatjes is vanuit de DrayTek.

Gewoon een IP adres laten verkrijgen vanuit  DHCP (dus automatisch = bovenste optie rechts) van wat de Experia Box V10 uitdeelt.
Niet zelf daar een vast IP adres invullen.        (MTU waarde links zet die gewoon op 1500).

In de V10 stel je een vast IP-adres in voor de DrayTek, door DHCP Binding.   Dat heb je daar wel goed ingevuld.

Je streept die LAN IP-adressen nu wel door.   Maar daar kan een ander niets mee. Elke router gebruikt min of meer dezelfde bereiken.
(Alleen WAN IP-adressen is wel aan te bevelen die te verbergen en evt. je MAC-adressen die je nu juist niet verbergt).

Nu is niet duidelijk in welk IP-bereik je de DrayTek hebt gezet, waardoor nog steeds niet duidelijk hoeft te zijn of alles correct is ingesteld?

Titel: Re: Krijg geen verbinding via Raidrive
Bericht door: Auke47 op 21 juli 2022, 13:54:36
Het was even puzzelen maar ik ben er eruit. Ik had de Experiabox met een verkeerd ip-adres doorverwezen naar de Draytek. Bovendien gaf de Experiabox een ietsje andere mac-adres van de Draytek aan dan aangegeven in de Draytek zelf.
Bedankt ieder voor het meedenken aan een oplossing. :D