Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: najsnarf op 25 april 2016, 15:38:23
-
Een tijd lang heb ik me niet meer bemoeid met mijn DS214se. Probeer nu die via de Windows verkenner ook in beeld te krijgen, maar de assistent geeft een mededeling"kan niet vinden in locale netwerk, etc" Ook de tabbladen verbinden/mapstation/WOL blijven lichtgrijs.Assistent al eens opnieuw geïnstalleerd en de Nas zelf gereset, maar er verandert niks. Wat ben ik in al die maanden vergeten?
-
Wat ben ik in al die maanden vergeten?
Dat weet niemand ;)
Laat Assistant een paar keer zoeken.
Niet ?
Probeer het dan eens zonder Windows Firewall en/of Anti Virus.
Wordt je NAS dan nog niet gezien, doe een reset van je NAS: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2) meestal werkt dit (het snelste).
-
Antivirus uit gezet (Panda). Reset heb ik ook een keer gedaan. Ik probeer een plaatje bij te voegen wat ik zie als ik de Assistent open:
[attachimg=1]
en daar kom ik dan niet verder mee.
-
ook de Windows Firewall (was al) uitgeschakeld. Nogmaals reset en opnieuw opgestart.
Een nieuw wachtwoord invoeren lukt mij niet, ik ben er duidelijk helemaal "uit"na al die weken/maanden.
Bij openen Assistent blijft die melding komen dat er geen verbinding is met de server.
Alle kabelverbindingen ook nog eens nagelopen.
-
Kijk eens in Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center of je PC wel opgenomen is in Home Network, is het Public dan wijzigen naar Home.
-
tja, echt handig ben ik hier niet mee, moet ik hier wat anders instellen?
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi66.tinypic.com%2F2rqhmxt.jpg&hash=abdde8158e4f3e49c1267d6ce59dedf211dd4d62)
hoop dat het duidelijk over komt.
-
M'n laatste bericht ging over je PC dus, check je PC en wijzig als dat moet.
-
Ik heb gemerkt in mijn geval dat ik Assistent moest uitvoeren als administrator anders vond die niks in mijn netwerk.(Windows 10)
-
sorry, in mijn pc (en nas) staat alles in het Nederlands. De pc is opgenomen in een thuisgroep.
-
Weet niet welke versie van Synology Assistant je gebruikt maar, probeer eens de nieuwste (https://global.download.synology.com/download/Tools/Assistant/6.0-7319/Windows/SynologyAssistantSetup-6.0-7319.exe).
-
de oude gede-installeerd en de nieuwe geïnstalleerd, maakt helaas geen verschil. En als administrator uitgevoerd (Neless).
-
Laat je NAS en PC aanstaan en verbind je NAS aan je PC met een UTP kabel en probeer het nog eens.
-
is een "UTP"-kabel beter of wat anders dan een ethernetkabel? Ik weet dat in ethernetkabels kwaliteitsverschil in kan zitten.
-
Is hetzelfde, pak eens een kabel waarvan je zeker bent dat die goed is.
-
inmiddels gedaan: zelfde 0-resultaat.
-
Als je NAS aanstaat, wat is de status van ALLE ledjes ?
[attachimg=1]
-
alles brandt: 4 groene (en de blauwe). Ik heb zelfs 2 ethernetcontacten in pc(ooit een kaartje bij geplaatst); alle combinaties met en zonder Lan verbinding van pc uitgeprobeerd.
-
Check ook even de LAN ledjes aan de achterkant van je NAS:
[attachimg=1]
-
aha: ik zie maar één groene ONDER de ethernet. en geen oranje. Wat kan ik doen?
-
Geen netwerk dus....
Het kan zijn netwerk kabel die niet goed is of de NIC van de NAS is defect.
Probeer andere kabels.
-
met een andere kabel wel Groen + Oranje, maar nog steeds dezelfde melding zoals in post # 1.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi64.tinypic.com%2F2cduyzc.jpg&hash=da510f27b449828a1f9d30a63227181fe51a370f)
Als ik in configuratie van de Nas kijk naar beveiliging dan zie ik:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi64.tinypic.com%2F2eyxhd0.jpg&hash=08b052ffa11d2703aff821617001ef92a93d0b60)
en: wat is een Nic van de Nas? geen idee
-
Is dat NIC op die foto? ;D
-
nee, dat was een print van configuratie > beveiliging
-
Je kan dus wel inloggen?
-
NIC = Network Interface Card.
Nu weet je zeker dat je je NAS kunt bereiken.
Herhaal nu alle adviezen, die ik je eerder heb gegeven, nog eens zoals, Firewall, Anti Virus, aan de PC enz.
-
Nog eens de kabels gecontroleerd, AV nog steeds uit,ook kabel rechtstreeks (dus niet via een kleine Zyxel-ethernet hub) naar PC uitgeprobeerd, maar het zelfde resultaat. En met de oorspronkelijke kabbel brandt oranje lampje nu ook weer; zat kennelijk niet goed ingeplugd.
-
nog eens gekeken naar netwerk van mijn pc: ziet er veel beter uit:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi64.tinypic.com%2Fftoggx.jpg&hash=67036784348656ae1f9ecb394da834fddf9df5c3)
maar nu nog proberen er een station in de windows verkenner van te maken.
-
Blijkt toch dat het kabeltje van Nas naar Zyxel-hub het soms wel / soms niet doet. Uiteraard vervangen (en beide ledjes achter branden nu) maar desondanks "geen verbinding". Iemand nog een advies?
-
Geef de schermafdruk van het tabblad van DSM-instellingen eens weer.
Staat Windows netwerkdetectie inschakelen wel aan?
-
nog eens gekeken naar netwerk van mijn pc: ziet er veel beter uit:
maar nu nog proberen er een station in de windows verkenner van te maken.
Type in de adresbalk van Windows verkenner:
\\DiskStation
De Naam en WW van de PC en de user op de NAS moeten wel hetzelfde zijn.
Alternatief is de extra credentials van de NAS user op je Windows account zetten.
Wellicht heb je dat laatste in het verleden gedaan en matched dat nu niet meer.
-
Om e.o.a. reden kreeg ik geen email-meldingen meer, maar kwam het wel tegen.Bedoel je dit:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi67.tinypic.com%2F20qes8o.jpg&hash=25a3a503548f92e9c87d4dc472e3ac6032f31072)
1)Moet nog even zoeken naar "Windows netwerkdetectie"
2)intikken \\DiskStation levert gewoon mijn Nas-scherm
3)Kun je dit: "De Naam en WW van de PC en de user op de NAS moeten wel hetzelfde zijn.
Alternatief is de extra credentials van de NAS user op je Windows account zetten.
Wellicht heb je dat laatste in het verleden gedaan en matched dat nu niet meer."
in Jip- en Janneke-taal zetten? Dus: waar moet ik kijken en zoeken?Ik heb nog steeds moeite met de nogal typische en andere termen die gebruikt worden.Wellicht mijn leeftijd.
-
netwerkdetectie=ingeschakeld.
-
Ik hoop dat er nog een oplossing komt.
Met een andere pc in huis met Synology-assistent wordt de nas wèl "gezien", dus ligt het kennelijk aan mijn werk-pc?
-
Dat kan, waarschijnlijk zit je werk PC in een ander domein waardoor je de NAS niet kan zien.
-
hoe kan ik dat het beste bekijken en veranderen?
Bedoel je met domein "netwerk"?
-
Lees eerst deze door (http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/what-is-the-difference-between-a-domain-and-a-workgroup) zodat je ongeveer kan begrijpen wat een domein is.
Daarbij moet je wel oppassen als je gaat rommelen in een PC (zal een Laptop zijn denk ik) met netwerk instelling want als je weer op het netwerk zit van je werk, heb je best kans dat je problemen krijgt.
-
ik ga me verdiepen in dat item werkgroep/domein. Het betreft hier een desktop, en ik meld mij weer. Alvast dank.
-
en dan: ik werk al 22 jaar niet meer, gewoon thuis met 1 pc (W7) , vervolgens een oude pc als (tijdelijke) reserve, en een eenvoudige laptop, beide met W10. Dus van een domein zal sowieso geen sprake zijn.
-
Deze reactie kreeg ik van de Synology-helpdesk:
"If the DS214se cannot be identify even without disk, then I think the possible reason is
One of the network interface is defective.
The tips 4 & 5 help us to confirm if the issue was on Diskstation or not
If the other PC is work fine, I think you might need to check your PC instead of DS214se continually."
einde citaat.
M.a.w: hoe en wat kan ik aanpassen in mijn werk-pc?
Hoop dat iemand mij kan helpen.
-
Aanpassen kan hier: Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center
-
Voor mij ben je soms wat cryptisch en dus wat kort, maar bedoel je in bedoelde pc zoals hier:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi64.tinypic.com%2Fam3vpj.jpg&hash=852d8fed313bf85f79712a297bb3daf31061bb99)
Ik kan daar niets bijzonders vinden of veranderen.
-
Vergeet het domein verhaal want, je zit niet in een domain zie ik nu.
Je PC is geconfigureerd in een Openbaar Netwerk dus, kan je PC nooit andere apparaten zien in je eigen Netwerk (thuisgroep), zoals je NAS.
[attachimg=1]
Dus klik op, wat in het rood staat en volg de wizard.
[attachimg=2]
Duidelijk ?
-
Hier had ik al eerder gekeken, en van alles geprobeerd. Ook zie ik op een gegeven moment:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi65.tinypic.com%2F2nvwg34.jpg&hash=f04aa85b3e7719a012ee23c146fadffc61f00942)
maar alweer: ik kom er niet verder mee. Moet volgens mij een kleine "hobbel"zijn.
Vervolgens de computer uit de thuisgroep verwijderd, en dan komt er een (nieuw) wachtwoord voor andere p.c.'s.
-
Je moet op het blauwe linkje "Openbaar netwerk" klikken, net onder "Netwerk" in je eerdere screenshot. Als het een Windows 7 machine is. In Windows 8 en 10 is de procedure geheel anders.
-
je bedoelt als ik dit zie
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi65.tinypic.com%2F504e3b.jpg&hash=4dd234e156f42ccfa44c3a146d0aa304b9ca85e4)
het goed zou moeten gaan (namelijk dat de synology assitent de server vindt)?
-
Yep.
-
dan krijg ik als ik de assistent laat zoeken weer 0 servers.: net zo'n plaatje als waar ik mee begon. Dus het moet iets anders zijn. Misschien bij mij zelf?