Auteur Topic: Geen verbinding met de NAS via verkenner  (gelezen 262 keer)

Offline Crazycow

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Gepost op: 04 oktober 2019, 15:42:25 »
Sinds een aantal weken kunnen wij niet meer via de Windows verkenner op de NAS. Heel vervelend.
We hebben diverse dingen geprobeerd maar geen oplossing gevonden.
Ik kan in overige topics geen oplossing vinden.

Weet iemand wat het probeer zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?
46206-0
  • Mijn Synology: DS213J
  • HDD's: 2x 1 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 984
  • -Ontvangen: 5374
  • Berichten: 32.227
  • Synology is awesome.
    • Synology Support
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2019, 15:44:36 »
Laat eens zien hoe je verbinding maakt en wat de error is als je probeert verbinding te maken.
PM mij s.v.p. niet voor Support! Gebruik hiervoor het Forum.

Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles.


CS406     2 x HDS721075KLA330 DSM 2.0-0731       [ARCHIEF OPSLAG]
          ST3750640AS HD753LJ
DS107+    HDS722020ALA330     DSM 3.1-1639       [ARCHIEF OPSLAG]
DS111     WD40EZRZ            DSM 6.1.7-15284-3  [ARCHIEF OPSLAG]
DS411slim Wisselende HD's     DSM 6.2.1-23824-1  [SPEELTJE]
DS411+II  4 x HDS724040ALE640 DSM 6.1.7-15284-3  [PROD]
DS413j    4 x WD20EARX        DSM 6.1.7-15284-3  [BACKUP]
DS716+II  2 x DT01ACA050      DSM 6.2.2-24922-3  [TEST]
RT2600ac                      SRM 1.2.3-8017-3   [PROD]
MR2200ac                      SRM 1.2.3-8017-3   [PROD]

Offline Crazycow

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2019, 16:22:59 »
Er zijn twee verschillende foutmeldingen.
Eén als ik een snelkoppeling naar een map open en de ander naar de NAS zelf.

We hebben al een keer de verbindingen geheel opgeheven van de NAS en opnieuw toegevoegd aan Windows via Synology Assitant. Daarna konden we er een paar keer in maar vaker niet dan wel en uiteindelijk helemaal niet
Daarnaast is de NAS wel te bereiken via de browser en als ik ga naar de eigenschappen van MY NAS onder netwerk staat het juiste ip-adres en kan ik gewoon inloggen.
  • Mijn Synology: DS213J
  • HDD's: 2x 1 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 984
  • -Ontvangen: 5374
  • Berichten: 32.227
  • Synology is awesome.
    • Synology Support
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #3 Gepost op: 04 oktober 2019, 16:48:19 »
Bekijk deze officiële Synology Topic eens.
PM mij s.v.p. niet voor Support! Gebruik hiervoor het Forum.

Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles.


CS406     2 x HDS721075KLA330 DSM 2.0-0731       [ARCHIEF OPSLAG]
          ST3750640AS HD753LJ
DS107+    HDS722020ALA330     DSM 3.1-1639       [ARCHIEF OPSLAG]
DS111     WD40EZRZ            DSM 6.1.7-15284-3  [ARCHIEF OPSLAG]
DS411slim Wisselende HD's     DSM 6.2.1-23824-1  [SPEELTJE]
DS411+II  4 x HDS724040ALE640 DSM 6.1.7-15284-3  [PROD]
DS413j    4 x WD20EARX        DSM 6.1.7-15284-3  [BACKUP]
DS716+II  2 x DT01ACA050      DSM 6.2.2-24922-3  [TEST]
RT2600ac                      SRM 1.2.3-8017-3   [PROD]
MR2200ac                      SRM 1.2.3-8017-3   [PROD]

Offline ufosyno

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 40
  • Berichten: 295
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #4 Gepost op: 04 oktober 2019, 23:21:28 »
Ik had ogenschijnlijk hetzelfde probleem. Het heeft inderdaad te maken met het feit, dat Microsoft in de laatste Windowsupdate de ondersteuning voor de oude SMB-protocollen (1 en 2) heeft uitgeschakeld.

Bij mij werkte de volgende -relatief eenvoudige - oplossing:

Op de NAS bij Configuratie/bestandservices het maximale SMB protocol instellen op "3", en minimale op "2 en Large MTU". Dan blijkt de NAs weer zichtbaar onder netwerk, maar geeft een foutmelding als het wordt aangeklikt. Vreemd genoeg kan je dan via "\\IP-adres-NAS" wél gewoon bij de bestanden. Daarom paste ik op de PC het windows\system32\drivers\etc\hosts bestand aan, nam daar als vermelding het IP-adres-NAS en de Netwerknaam van mijn NAS op.

Daarna een IPconfig \dnsflush -opdracht en de verkenner opnieuw openen. Toen was alles weer als vanouds... bij mij tenminste.
  • Mijn Synology: ds713+
  • HDD's: 2 x wd30efrx-68ax9n0
  • Extra's: 2 gB RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar


 

Firewall uit media ok, firewall aan geen media (ACRyan)

Gestart door Daniel1974Board Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 6
Gelezen: 7866
Laatste bericht 05 augustus 2012, 19:54:06
door TonVH
Geen internet via internet

Gestart door markcoolBoard WebDav

Reacties: 1
Gelezen: 3868
Laatste bericht 29 juli 2015, 00:51:40
door Hutje
RAID of geen RAID...

Gestart door dimBoard NAS hardware vragen

Reacties: 12
Gelezen: 6462
Laatste bericht 05 december 2015, 00:10:42
door bronan
Time Machine beweerd dat het doel geen Time Machine ondersteunt

Gestart door BrioletBoard Mac OS X

Reacties: 1
Gelezen: 236
Laatste bericht 17 september 2019, 23:09:30
door Underlyingglitch
Volume crashed ; Disk 2 heeft geen Synology partitie ; Disk 1 crashed

Gestart door atvdlaanBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 1383
Laatste bericht 22 juni 2019, 23:37:07
door bussie_it_NAS
Synology-Forum.nl is een Nederlands gebruikersforum en staat volledig los van het merk Synology. Lees onze privacyverklaring.