Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: Karine01 op 19 juli 2018, 22:37:45
-
Ik heb een nieuwe laptop en heb wel toegang via windows verkenner tot mijn nas maar ik kan geen mappen verwijderen.
Kan iemand mij zeggen wat ik moet aanpassen om dit mogelijk te maken ?
-
Krijg je een melding of zo?
Windows 10?
-
Krijg je een melding of zo?
Windows 10?
Inderdaad, Windows 10.
En geen enkele melding, er gebeurt gewoon niets.
-
Heeft het account waarmee je met de NAS verbind wel rechten om de mappen te verwijderen?
-
Heeft het account waarmee je met de NAS verbind wel rechten om de mappen te verwijderen?
Ja want met mijn vaste pc en oude laptop kan ik wel al de mappen verwijderen die ik wil.
-
In ieder geval begrijp je de vraag niet want het antwoordt heeft er niets mee te maken.
Je logt op elke PC in met een username/wachtwoord.
Als je verder niets doet en je probeert je Nas te benaderen via de verkenner dan probeert je PC met die username/password combinatie je Nas te benaderen.
Is diezelfde username/password aangemaakt op je Nas met voldoende rechten dan kun je bij de folder(s) op je Nas.
Het je op de Nas het guest account aangemaakt kun je ook bij folders, maar meestal alleen read-only
Heb je niet aangemaakt dan zal de verkenner een vraag stellen met welke username/password van je Nas je wilt connecten.
-
Heb alles nog eens overlopen en de account nagekeken en de nas herstart.
Nu lukt het dus wel op elke pc en laptop.