Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: Birdy op 03 mei 2022, 15:33:47
-
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar het vervelendste is, dat ik er geen vinger achter kan krijgen.
Het gaat ALLEEN om de site kb.synology.com (http://kb.synology.com), deze geeft op mijn PC gewoon een blanco pagina en zie ook geen foutmelding.
Gebruik ik m'n Laptop of Mobile, geen problemen.
De volgende browsers heb ik getest en geven hetzelfde resultaat:
- Chrome (waar ik altijd mee werk).
- Firefox (waar ik heel soms mee werk).
- MS Internet Explorer (waar ik nooit mee werk).
- MS Edge (vandaag voor het eerst gebruikt).
- Brave (net even geïnstalleerd).
Echter, als ik bovengenoemde browsers incognito gebruik, dan werkt het wel.
In het kort:
- Het is een probleem op 1 PC.
- Het is gemeenschappelijk browser probleem.
- Het betreft 1 site van Synology.
- Incognito (alle browsers) geen probleem.
Wat heb ik gedaan en geen oplossing bood.
- Windows protection uit.
- Alle Windows Firewalls (Domain/Private/Public) uit.
Iemand een idee ?
(ondertussen zoek ik verder)
-
Hi @Birdy, Misschien te ver gezocht van mij,, Maar heb je al eens iets geprobeerd met je grafische kaart? Gewoon om te uit te proberen?
Even een tijdelijke oudere driver gebruiken? Of SLI uit als je dat gebruikt, of andere resolutie? Schaalgrote aanpassen? Probeer bijvoorbeeld eens de veilige modus, oftewel opstarten zonder grafische kaart drivers te laden? Ik heb het ook eens gehad in een ver, ver verleden, maar dat was toen wel de oplossing. Ook onder Linux is dit een bekend fenomeen. Misschien even het proberen waard. Al begin ik wel te twijfelen over mijn idee als je schrijft dat het Incognito wel werkt. Maar toch, je weet het soms niet.
-
Hier ook even gekeken. Wel of niet incognito maakt hier niets uit. Krijg gewoon de webpagina te zien.
Geprobeerd op een PC met oud Windows 8 erop - Google Chrome - Firefox
Geprobeerd op laptop met Windows 10 erop - Google Chrome - Firefox
Met een grafische klaart heeft het IMO helemaal niet te maken.
Die gaat niet selectief binnen een browser bepaalde standaard web-pagina's "niet tonen" en andere webpagina's wel.
Andere drivers maak je onnodig meer toestanden / problemen er omheen dan nodig.
Vraag me af of er mogelijk verschil is tussen IPv4 en IPv6, en benadering van bepaalde (verschillende) web servers
voor de bewuste Synology website? Controleer eens de netwerkkaart, en schakel IPv6 eens uit?
-
@FlipjeSR Ik ben het eens met @Babylonia een video kaart/driver kan gewoon geen invloed hebben op niet kunnen tonen van een website maar, toch bedankt.
@Babylonia IPv6 stond/staat niet aangevinkt.
-
Ik ben het helemaal eens met jullie hoor. Maar ik heb het eens gehad onder server 2000. En ik was dat allang al weer vergeten, maar eergisteren deed ik een Update van Ubuntu 21 naar 22.04 LTS en daar kon ik mij niet meer aanmelden bij de cloud accounts. Ik kreeg gewoon geen beeld, dit is dus zeker wel web gebaseerd. En uiteraard had ik niet op het idee grafische kaart gekomen als er niet meerdere mensen waren op het Ubuntu forum met hezelfde probleem en iemand gekozen had voor een Native Nvidia driver. Dit heb ik geprobeerd en zie daar dat het in één keer wel gewoon grafisch (GUI) beeld gaf in de browser. Daardoor kwam ik op dat idee.
Misschien roepen we wel te snel dat het niet daaraan kan liggen. Tegenwoordeig zit het hele gebeuren van een PC behoorlijk gecompliceerd in en aan elkaar mnet allemaal afhankelijk heden. Ik schreef probeer eens iets met de grafische kaart. Je hoeft niet oude of andere drivers te installeren toch? Je kunt toch gewoon met msconfig rebooten met alleen bepaalde noodzakeleijke drivers? zoals netwerk ect en de grafische kaart weglaten, deze zal dan met de standaard driver starten. Ik zou het gewoon eens proberen, niet geschoten altijd mis toch?
-
Een beetje out-of-the box.
Misschien toevallig expliciet voor je PC in je Synology router een web-filtering ingesteld,
die mogelijk wordt omzeild (??) als je incognito de web-pagina benadert?
(Heb zelf met succes wel eens web-filteringen uitgeprobeerd, maar nog nooit eerder in combinatie met incognito browser vensters).
-
...maar eergisteren deed ik een Update van Ubuntu 21 naar 22.04 LTS en daar kon ik mij niet meer aanmelden bij de cloud accounts.
Lijkt me meer te maken te hebben met rechten van een account. Niet met een browser.
Heb je na de Update van Unbuntu toen ook simpelweg je PC herstart??
Of pas na een update van ook de videodrivers, waardoor je "denkt" dat het door update van de video drivers is gekomen.
Maar achterliggend mogelijk toch enkel gelegen aan opnieuw opstarten van een PC?
-
Misschien toevallig expliciet voor je PC in je Synology router een web-filtering ingesteld,
Ik maak geen gebruik van web-filtering.
-
Gekeken in Chrome, Microsoft Edge en de Internet Explorer, en het werkt hier gewoon.
Op een windows 11 machine.
-
@Babylonia. Geen kritiek hoor want jij kunt natuurlijk niet weten wat ik weet, maar ik ben behoorlijk vertrouwd in deze materie. En het is geen Account dingetje. Ik heb niet ge-update, gewoon een fresh install van 22.04, en het was ook geen update van drivers, gewoon een native driver ipv de door nvidia aangeboden driver. En ik ben gewoon admin, op alles, zowel mijn NAS als Windows als Ubuntu, en nu ik de driver weer terug heb gezet heb ik daar weer geen beeld. En er zijn erg veel mensen die wat aan die tip van de forum gebruiker hebben gehad want die hadden hetzelfde fenomeen met Nvidia drivers. Niet iedereen natuurlijk, maar er waren er echt veel met een 900 serie van Nvidia die problemen daarmee hadden. Dus nee geen account probleem, het was niet en kwestie van niet kunnen inloggen, het was een kwestie van geen beeld Babylonia. Dat inlogscherm voor cloud aanmelding wat uiteraard ook gestuurd word door een webapplicatie in combinatie met de nvidia driver ging gewoon mis. Dus het beeld was er wel, ik kon het alleen niet zien. Ik heb namelijk ook een andere tip geprobeerd en dat was gewoon remote inloggen op de ubuntu sessie en daar zag ik gewoon alles, daardoor zijn er mensen achetr gekomen dat het met de aansturing van de grafiscche kaart/ drivers te maken had. Maar ik gaf al aan. Tis misschien vergezocht, en het is een tip. Men kan natuurlijk zeggen dat de weergave van een browser beeld niet daaraan kkan liggen, maar uiteindelijke is het wel je grafische kaart die het moet weergeven. En alles hangt behoorlijk onder water aan elkaar vandaag de dag.
-
Dan komt de vraag naar boven wat voor videokaart/GPU @Birdy in zijn PC heeft zitten??
Bij mij een aparte kaart van AMD / ATI in de PC (naast een ingebakken GPU van een intel chip i7...),
en de standaard ingebakken GPU (UHD 620) van een Intel chip (i5-8250U CPU) voor de laptop.
Dus niets van NVDIA, tenminste niet voor mijn standaard gebruikte computers. (Heb hier wel een NVDIA Shield TV Pro mediaplayer).
-
Ik begin in zo'n geval altijd met het openen van het 'onwikkeaars-menu' van de browser. Dan zie je b.v. of hij überhaupt de html code geladen heeft, of dat het pas mis gaat met het verwerken van de html code.
<!DOCTYPE html>
<html lang="nl-nl" data-lang-code="nl-nl">
<head>
<meta charset="utf-8">
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge,chrome=1">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
<meta name="author" content="Synology Inc.">
<meta name="description" content="Synology Knowledge Center biedt u antwoorden op veelgestelde vragen, stappen voor probleemoplossing, softwarehandleidingen en alle technische documentatie die u nodig hebt.">
<title>Synology Kenniscentrum</title>
<base href="https://kb.synology.com"/>
<link rel="shortcut icon" id="favicon" type="image/png" href="/img/icon/favicon@2x.png?v=20191021" data-original-href="/img/icon/favicon@2x.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="57x57" href="img/icon/touch-icon-57.png"/>
<link rel="apple-touch-icon" sizes="72x72" href="img/icon/touch-icon-72.png"/>
<link rel="apple-touch-icon" sizes="144x144" href="img/icon/touch-icon-144.png"/>
<link rel="apple-touch-icon" sizes="76x76" href="img/icon/touch-icon-76.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="120x120" href="img/icon/touch-icon-120.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="152x152" href="img/icon/touch-icon-152.png">
<link rel="stylesheet" href="/css/syno.css?id=30c2656a1ce1e0c122ef">
…etc.
Wel vreemd dat er verschil is met de incognito mode. Dan zou ik als eerste aan cookies denken. Het is in elk geval een clean pagina zonder allerlei trackers o.i.d die ook roet in het eten kunnen gooien.
-
Dan komt de vraag naar boven wat voor videokaart/GPU @Birdy in zijn PC heeft zitten??
Bij mij een aparte kaart van AMD / ATI in de PC,
en de standaard ingebakken GPU (UHD 620) van een Windows chip (i5-8250U CPU) voor de laptop.
Dus niets van NVDIA, tenminste niet voor mijn standaard gebruikte computers. (Heb hier wel een NVDIA Shield TV Pro mediaplayer).
Ik heb natuurlijk mijn fenomeen gehad een paar dagen geleden, en dan ook nog met een niet Windows systeem. Onder Windows werkt die site gewoon goed. En wat Briolet zegt zou ik ook naar kijken. Ik dacht alleen aan Server 2000 en dat van de week. En dat het een kleine moeite is even te booten met de VGA aansturing uit.
-
Onder Windows werkt die site gewoon goed.
En wat voor videokaart of GPU zit er in die Windows PC ? Indien niet NVIDIA gerelateerd, speelt het probleem om die reden mogelijk niet?
-
Het is dual boot. In de PC zitten 2x Asus Nvidia Geforce GTX980Ti in Sli Modus.
Verder werkt gewoon ook alles onder Ubuntu hoor. Alleen dat ene Browser schermpje niet. Maar ik begreep ook dat ze het al proberen op te lossen. Maar daar heeft Birdy niets aan.
-
Dit probleem met de Knowledge base wordt ook gemeld op het officiële Synology forum.
De link die daar wordt gegeven werkt voor mij op zowel Edge als Chrome op een Windows computer en op Safari op een Mac.
Denk dus niet dat het een exclusief probleem van @Birdy z'n computer / browser is.
-
Kan ff niet verder, PC boot niet op in veilige modes, dus zit nu, in een soort van, how to fix modes. :'(
Reageer hier maar niet op, kom er wel uit, denk ik ;)
-
Reageer hier maar niet op, kom er wel uit, denk ik ;)
Dat red jij wel ;-)
-
Sorry!
Zal nog eens idee opperen...
-
Trek het je niet aan, zulke dingen kunnen gewoon gebeuren, zeker als het Windows betreft. ;)
-
Inmiddels al weer draaiend? Ik heb dat ook wel eens (paar keer) gehad hoor. Zelfs niet meer uit de veilige modus komen. Ik heb mij wel aangeleerd dat als ik ook maar iets aan Windows wil veranderen of installeren eerst even snel een Backup te maken met Active backup. Zo gedaan en bespaart een hoop ergernis als iets mis gaat. Op dar systeemherstel vertrouw ik al helemaal niet meer.
-
Dit probleem met de Knowledge base wordt ook gemeld op het officiële Synology forum.
Denk dus niet dat het een exclusief probleem van @Birdy z'n computer / browser is.
Ah, ik recovery m'n PC morgen en dan ga ik ook het OSF raadplegen.
-
Link: https://community.synology.com/enu/forum/1/post/152936
-
Beetje late reactie, het werkt weer zonder dat ik iets eraan gedaan heb, zal dus een Synology issue geweest zijn.
-
Ow, nou das fijn, wel vervelend dan. Nogmaals sorry voor de troubles ::)
-
No problemo, recovery was geslaagd ;)