Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: P-Synology op 06 juli 2016, 11:47:10
-
Hier en op verschillende forums wordt dit probleem ook gemeld, maar nergens een oplossing.
Kenmerken bij mij:
- Met verkenner is DS213+ te zien onder Netwerk, maar bij dubbelklikken wordt melding gegeven dat NAS niet toegankelijk is. Niet de juiste machtigingen voor dit netwerkbron. Gebruiker kan niet worden aangemeld, omdat account is uitgeschakeld.
- Met verkenner kan wel een nieuw netwerkverbinding worden opgebouwd, een drive-letter aan toekennen en volledige toegang
- Windows 10
- Geprobeerd met IE, Firefox, Chrome.
- Op andere computers wel mogelijk onder Netwerk de NAS te kiezen; ook W10 en OS X.
- DS213+ is met ip-adres bereikbaar en zonder problemen in te loggen
- Al geprobeerd firewall uit te zetten (Norton en Windows)
-
Hoe log je aan op je Windows 10 laptop/pc ?
Is dat met een lokaal account of met een Microsoft (Hotmail/Outlook/MSN) account ?
Zodra je aanlogt met dit laatste, dan is het probleem duidelijk : je ziet wel bij Netwerken dat je NAS bestaat, echter inloggen in je NAS is er met dat account niet bij.
Het gast account is dan blijkbaar uitgeschakeld op je NAS.