Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: Rengerve op 07 februari 2023, 10:48:40
-
Hi,
Sinds vanochtend is mijn NAS niet meer te vinden in File Explorer. Gisteren niks aan het handje.
NAS is vannacht niet uitgeweest ook. Ik heb wel inmiddels de NAS reboot, PC reboot etc. Maar probleem blijft.
Bij netwerk zie ik wel de "mediaserver", maar mijn map zie ik niet meer.
Ook als ik via de quick access de mappen aanklik krijg ik telkens de optie om opnieuw in te loggen met mijn credentials.
Maar daar geeft windows aan dat de user name / password incorrect is. Dat is niet mogelijk, want ik heb niks veranderd.
Vervelend, want ik kan nu niet aan het werk. Overigens kom ik wel gewoon via het web in de NAS.
UPDATE:
Na veel zoeken op Google en dingen geprobeerd te hebben is inmiddels de NAS weer zichtbaar. Echter krijg ik nog steeds foutmeldingen met inloggen. Wachtwoord klopt gewoon, dus dat is vreemd.
UPDATE:
Inmiddels ben ik met 1 pc alweer op de "oude" manier ingelogd. Andere laptop ziet de server nog niet, alleen dmv ip-adres. Heel vreemd allemaal.
-
Overigens kom ik wel gewoon via het web in de NAS.
Dan moet je dus ook inloggen, is dat dan dezelfde Gebruiker/Password die in File explorer inlogt ?
-
Klopt, ik gebruik dezelfde credentials voor het inloggen. Inmiddels heb ik kunnen inloggen via het ip-adres. Maar toch vind ik het wel heel erg vreemd. Windows blijft aangeven dat username / password onjuist is.