Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: Jan-Willem op 08 mei 2023, 08:04:36
-
Goedemorgen,
Ik kan wel een netwerkverbinding maken door aan een letter een specifieke map toe te kennen. Zie screenshot.
Maar klik ik op Synology-4slots dan is deze niet toegankelijk. Zie screenshot 2
Ik heb ook een VPN maar als die uit staat heb ik hetzelfde probleem.
Met find.synology.com kan ik ook de Nas benaderen.
Ik heb geen firewall anders dan windows defender aanstaan.
Ik heb een Nas DS420+ en windows 11 pro
groeten
Jan Willem
[Foutmeldingen en screenshots]
Zie screenshot.
-
Rechten probleem?
Welke login op nas en pc. Zijn deze gelijk of moet je een login opgeven.
Eventueel via configuratiescherm==>referentiebeheer oude logins wissen
-
Goedemorgen,
De pc is nieuw en niet eerder gebruikt.
De login op nas en pc zijn gelijk.
Moet ik op de Synology zelf iets instellen soms??
Ik heb nog een bestandje toegevoegd.
Onderaan de pagina gaat het om. Ik krijg niet eens een aanmeldscherm.
Bedankt voor je reactie!
-
De login op nas en pc zijn gelijk.
Ook de wachtwoorden?
-
Goedemorgen,
Er zijn binnen de Nas 2 gebruikers. Een admin en een user.
Ik log via de browser in met de gegevens van de user. Ook met de vaste netwerkverbindingen.
En dat lukt wel.
Wat mij wel opviel is dat de user van de PC een andere naam is dan die van de Nas.
Is dat nog van belang?
Maar waarom komt er geen aanmeldscherm?
-
Als de in windows ingelogde gebruiker ook bestaat als gebruiker in de nas stuurt Windows automatisch deze gegevens door.
-
Ik kan wel een netwerkverbinding maken door aan een letter een specifieke map toe te kennen. Zie screenshot.
Zie betreffende screenshot niet.
Maar klik ik op Synology-4slots dan is deze niet toegankelijk.
Geef voor de duidelijkheid een printscreen van Netwerk in Verkenner en geef daarbij aan waarop je dan klikt.
-
oh sorry
bijgaand het screenshot
de user naam in windows is mijn voornaam
in de nas gebruik ik ook mijn achternaam
is dat het probleem?
-
Ik wil een printscreen zien als je links op Netwerk hebt geklikt en rechts het resultaat.
-
de user naam in windows is mijn voornaam
in de nas gebruik ik ook mijn achternaam
is dat het probleem?
Nee, ik heb op m'n PC en NAS hebben een ander account dus, als ik naar een NAS ga in Verkenner, dan log ik in met m'n NAS Account.
-
Loop anders deze KB (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/Why_cant_access_shared_folder) even door, met name het stuk Voor Windows -pc (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/Why_cant_access_shared_folder#x_anchor_id3)
-
Bijgaand het gevraagde screenshot
-
[attach=1]
-
Als ik op geel klik krijg ik dat popupvenster.
Als ik op blauw klik kom ik in de nas via een browserscherm en kan ik alles inzien
-
Hallo,
Het is al weer even geleden sinds mijn laatste antwoord.
Want ik ben er nog niet uit wat nou het probleem is.
Heb ik iets verkeerd gezegd of begrepen?
-
Nee hoor.....deze uit het oog verloren ;)
Sluit je NAS eens direct op je PC aan met een UTP-kabel en probeer het dan nog eens, desnoods even de PC en NAS herstarten.
-
Goedemorgen,
Ik heb de pc rechtstreeks verbonden met de Nas via een utp-kabel zoals je voorstelde.
Nou, het duurde even. Eerst dezelfde foutmelding. Maar na een paar minuten was ineens de Nas rechtstreeks toegankelijk.
Ook na een herstart.
Nu heb ik de Nas weer in het netwerk staan. En deze is nog steeds zichtbaar. Ook na een herstart.
Het lijkt er op dat het probleem is opgelost.
Hopelijk blijft het zo. Enig idee wat er nu anders is dat het nu wel werkt?
In ieder geval bedankt voor je hulp!
Greetz
-
Enig idee wat er nu anders is dat het nu wel werkt?
Ik denk dat er iets dwars heeft gezeten in het netwerk, nu Windows in de NAS is gekomen, is dat nu goed vastgelegd.
Iets anders zou ik niet kunnen bedenken.
-
Ik ben er in ieder geval blij mee.
Nogmaals bedankt.