Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: PetervGes op 14 november 2021, 18:21:42
-
Recent is de toegang tot mijn NAS vanuit windows niet meer werkend. Ik zie mijn NAS in het netwerkoverzicht in de verkenner, maar als ik dubbelklik zie ik een pop-up met Netwerkfout: Geen toegang tot "naam van mijn NAS"
Ook als ik op de door mij gemaakte netwerkshares klik heb ik geen toegang meer.
Dit werkte tot vorige week prima, nooit probleem.
De NAS is prima toegankelijk via de webbrowser
Ik heb geprobeerd in 'Credentials' mijn inloggegevens en wachtwoord te vervangen/wijzigen (zoals in andere topics als oplossing), maar dit heeft het probleem niet opgelost.
Wie kan helpen?
-
Geen oplossing, maar lijkt wel op dit Topic (https://www.synology-forum.nl/windows/geen-toegang-netwerkfout/).
-
Klopt, alleen hier geen reactie als ik er '2-3 keer op klik' en ook geen update naar W11.
Lijkt wel te komen na laatste update DSM.
Probleem is nu op mijn DS 916+. Maar ook mijn andere NAS heeft na een update inlogproblemen, en staat op een andere locatie, dus ander netwerk.
Jammer dat je geen oplossing voor me hebt, Birdy, had mijn hoop beetje op jou gevestigd ;D
Maar houd mij aanbevolen voor oplossingen van anderen hier!
-
Lijkt wel te komen na laatste update DSM.
DSM 6 of 7.
-
Ik heb even getest op m'n DS220+:
DSM 6.2.4-25556 Update 2
- Ik zie mijn NAS in het netwerkoverzicht van verkenner, als ik dubbelklik heb ik toegang.
- Netwerkshare gemaakt, ik heb toegang.
DSM 7.0.1-42218 (in VMM)
- Ik zie mijn virtuele NAS in het netwerkoverzicht van verkenner, als ik dubbelklik heb ik toegang.
- Netwerkshare gemaakt, ik heb toegang.
Windows:
Edition Windows 10 Pro
Version 20H2
Installed on 22/12/2020
OS build 19042.1348
Experience Windows Feature Experience Pack 120.2212.3920.0
-
Bedankt voor het testen.
Ben er inmiddels ook achter dat het niet in DSM zit.
Lag aan probleem op mijn computer, netwerkdetectie stond niet aan, wilde ook niet aan, bleek aan DNS client te liggen, via register aangezet en weer contact met mijn NAS.
Vraag me af hoe deze wijziging er in geslopen is.... :o
Thanx again!
-
Mooi dat je het zelf hebt gevonden.
Vraag me af hoe deze wijziging er in geslopen is....
Dat is dus DE vraag. ;)