Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: eefje op 02 januari 2015, 23:40:55
-
Hallo,
Niet zeker of ik op de juiste plaats in dit forum mijn vraag stel....
Ik gebruik netdrive om van buitenaf mijn server als schijf te "mounten" op mijn pc.
Dit werkte perfect tot een aantal weken geleden. Nu krijg ik telkens de foutmelding dat er onvoldoende bronnen beschikbaar zijn...
Hebben er nog mensen ditzelfde probleem?
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de update van netdrive of van synology maar ben niet zeker... Iemand enig idee??
Alvast bedankt!!
-
Eerder is er bij een bepaalde versie DSM 5.0 update wel een probleem geweest met het WebDAV protocol, waarbij vreemde karakters werden getoond en mapjes leeg leken. Maar dat is al lang opgelost. Bovendien een andersoortig probleem. Welke versie DSM gebruik je?
Onvoldoende bronnen lijkt me meer iets van een probleem met je PC, dan dat het een NAS probleem is.
Probeer eens een andere PC of laptop.
-
Bedankt voor jouw reply.
Ik heb het reeds vanuit 2 verschillende locaties met 3 verschillende pc's geprobeerd en heb telkens hetzelfde probleem.
Het is eigenlijk begonnen sinds de update van Netdrive en/of de DSM dus ik vermoed dat het daaraan ligt maar dan zou ik er toch zeker iets van moeten terugvinden op internet. Of zouden er toch nog mensen vragen moeten stellen op dit forum....
De versie van mijn DSM is 5.1-5021 Update 2, ik vermoed dat dit de laatste versie is?
Weet je of er een alternatief bestaat voor netdrive? Dan probeer ik het daar eens mee.
gr
-
Ik kan ook niet meer inloggen via netdrive. voor ik met vakantie ging afgelopen zomer nog getest en alles was oke. Op vakantie bleek ik echter niet bij mijn DS 213 te kunnen. Ondertussen van alles geprobeerd DSM 5.1-5022 geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet. Wie kan mij helpen, ik ben een leek op dit gebeid!!!
-
Kan van alles zijn.
Kijk eens naar de volgende reactie met tips en hulpjes om een en ander in te stellen en te controleren < HIER > (http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/how-to-instellen-nieuwe-synology-nas-server/msg126895/#msg126895)
-
Netdrive is overgegaan naar een betaalde formule (http://www.netdrive.net/download.html). Ik denk dat dit eerder het probleem is.
-
Met aanvullend op de pagina waar je naar verwijst:
Even after the trial period, you can continue using NetDrive
but you will be limited to one network drive only.
Dus voor één connectie (naar je NAS), zou gewoon moeten werken.
(Ik gebruik een oudere versie, en update niet, kan daarmee onbetaald twee connecties openhouden).
-
Zoek eens op netdrive unsufficient resources (https://www.google.de/search?&ie=UTF-8&q=netdrive%20insufficient%20resources&oq=netdrive%20unsufficient%20&aqs=chrome.1.69i57j0.10001j0j7). Misschien kom je dan verder.