Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: MarcD op 21 november 2017, 12:59:56
-
Hallo, ik ben een beginner.
Heb zojuist ds918+ gekocht en ben door aanmelding gegaan.
Nu probeer ik NAS via verkenner te bekijken maar Windows vraagt netwerkreferenties. Ik heb de gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld. Lukt niet.
Kan ik die stap "netwerkreferenties" overslaan?
-
Mijn IP-adres is ondertussen geblokkeerd door Synology.
Wat nu?
-
IP adres op de white list zetten om mee te beginnen
Verder moet je ervoor zorgen dat je de login goed opgeeft aan windows dus zonder domain gegevens
ik zet meestal een \ voor mijn username
-
Dank je voor de tip.
IP-adres op de white list zetten kan alleen via DSM veronderstel ik.
Daar geraak ik niet aan.
-
Je kan toch in DSM komen via de browser of dat ook niet meer ?
-
Miscchien het ip adres van de windows machine wijzigen? Maar ik weet niet welk IP adres nu geblokkeerd is. Je interne of je publieke IP adres
-
Via de browser lukt niet. Daar vraagt men mij naar de netwerkreferenties.
-
Even een ander ip adres instellen in je pc
-
Eerst nog even proberen via browser.
Ik ben in de browser - netwerk - synology : map is leeg.
Kan ik hier dsm vinden?
-
connect via de browser met http:// [ipdres van je NAS] :5000
dus bijvoorbeeld: http://192.169.1.100:5000
-
Dat is het adres van de Y-schijf.
En die is misschien nog gelinkt aan mijn vorige NAS?
Zo zijn ook X W en Z ingenomen.
Als ik de http invul: is onbereikbaar.
Deze deleten? Hoe?
-
Download Synology Assistant en kijk daarmee of je de NAS kunt bereiken.
-
Assistent gedwonload en NAS gevonden maar...
Synology zegt: ip-adres blijft geblokkeerd.
Geraak dus niet voorbij de log in op de NAS.
Dan toch maar ip-adres vervangen?
Hoe doe je dat precies?
Zijn er andere gevolgen voor laptop en mediaspeler?
-
Geef je Laptop even een ander IP.
-
je kan je ip adres weer terug veranderen als je de blokkade op je nas hebt opgeheven
-
Is gebeurd. Nu krijg ik eern andere melding.
Het account en het wachtwoord zijn ongeldig. Probeer het later opnieuw.
-
Hoe log je nou in?
Door middel van de browser of op een andere manier?
Wellicht even een screenshot?
-
Via browser met het nieuwe IP-adres : komt er "geweigerd".
Via Synology - zie screenshot als bijlage.
-
Off Topic, printscreens kun je gewoon toevoegen aan je bericht, een pdf is gewoon lastig.
-
Heb jij die volledige email usernaam zelf aangemaakt in je NAS ?
Probeer het eens zonder de @ dus alleen je voornaam.achternaam
-
I am in !!!
Now I will try to deblock the IP-address.
Thanks already for your help, I'll come back to you...
-
Nou je kan gelukkig weer aan de slag!
Succes :)
-
Via browser met het nieuwe IP-adres : komt er "geweigerd".
aan die screenshot te zien denk ik dat jij de inloggegevens van je internetprovider (Telenet) aan het ingeven was in DSM en dat lukt uiteraard niet om je NAS in te loggen. Voor DSM heb je een specifieke login en wachtwoord nodig, niet die van je internetprovider.