Synology-Forum.nl

OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: bobelibobo op 15 augustus 2015, 13:36:37

Titel: Problemen binnen office 365
Bericht door: bobelibobo op 15 augustus 2015, 13:36:37
Hallo,

ik heb een probleem met een synology die constant aangeeft dat een bestand niet gevonden kan worden binnen Office 2013 bij openen recente bestanden. Bij een 2de keer wordt het bestand wel geopend. Ook bij bestanden in Word en Excel die langere tijd open staan worden de bestanden niet opgeslagen.

Lijkt dus of hij steeds de verbinding verliest of de hardeschijf in een slaapmodus schiet terwij dit allemaal op 0 staat in de instellingen.

De update is uiteraard de laatste update die er is.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn ik ben eerlijk gezegd ten einde raad.
Titel: Re: Problemen binnen office 365
Bericht door: Stephan296 op 15 augustus 2015, 13:41:48
Is je netwerkshare al wel actief voordat je het bestand de eerste keer opent?
Bij windows zijn de netwerkshares standaard niet actief.
Dus probeer eens de netwerkshare te benaderen, en daarna office 2013 te starten en je bestanden te openen.
Titel: Re: Problemen binnen office 365
Bericht door: Birdy op 15 augustus 2015, 13:43:38
En als dit gebeurt en je zoekt het betreffende bestand die niet gevonden wordt op je NAS, kun je deze dan wel openen via de share (dus niet vanuit Office).
Titel: Re: Problemen binnen office 365
Bericht door: bobelibobo op 15 augustus 2015, 15:09:28
Binnen de share is openen geen enkel probleem. Maar in office of dus als het bestand een tijdje openstaat en er opgeslagen moet worden dus niet.
Titel: Re: Problemen binnen office 365
Bericht door: Birdy op 15 augustus 2015, 15:46:09
Maar de share doet het nog steeds als je niet kunt opslaan ?
Krijg je geen foutmelding te zien ?