Synology-Forum.nl

OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: ArianeVergauwen op 06 december 2016, 14:54:17

Titel: ReadOnly problemen op NAS
Bericht door: ArianeVergauwen op 06 december 2016, 14:54:17
Sinds deze morgen heel wat problemen met bestanden op mijn NAS

Als ik via verkenner een bestand open op de NAS-server, wordt het bestand gekopieerd en komt erna filename_DiskStation_Dec-06-1141-2016_Conflict te staan en mijn bestand is ReadOnly.

Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Gr
Ariane

Titel: Re: ReadOnly problemen op NAS
Bericht door: Birdy op 06 december 2016, 15:05:01
Je gebruikt waarschijnlijk Cloud Station hierbij kunnen files conficteren:

Standaardactie voor bestandsconflicten:
als twee gebruikers hetzelfde bestand op eenzelfde moment wijzigen, zal Cloud Station Server het tijdstip laatst gewijzigd van de twee clients vergelijken en de meest recente versie behouden. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/CloudStation/cloudstation)
Titel: Re: ReadOnly problemen op NAS
Bericht door: ArianeVergauwen op 06 december 2016, 15:09:51
Hallo Birdy,

Bedankt voor je reactie, maar dit is niet het geval.

Het gaat om een access-toepassing die op een z-drive staat en dit is van iedere gebruiker de 'home'-map. Enkel de gebruiker heeft hier (alle) rechten. Verander ik in verkenner de eigenschappen van het bestand  (alleen-lezen aanvinken / ok) en zet ik dan daarna de eigenschap 'alleen-lezen' weer uit. kan ik de toepassing openen.

Gr,
Ariane