Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: supercrisz op 05 november 2019, 23:52:21
-
Ik wil graag in de verkenner de Synology Drive links terugzien, maar dat heb ik niet. Iemand een idee hoe dit hier te krijgen?
https://www.synology.com/_images/faq_images/On-demand_Sync/image3.png
-
Heb je de Synology Drive client wel geïnstalleerd?
-
Ja zeker, de SynologyDrive map is ook gewoon beschikbaar in de C:\Users\naam map, maar het enige wat ik kan doen is een snelkoppeling in Quick Acces plaatsen, maar ik wil dat niet
-
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp. Heb jij de Synology Drive entry niet zoals die wordt weergegeven in het plaatje, bedoel je dat?
[attachimg=1]
-
klopt! zie bijlage
-
[attachimg=1]
-
Slepen werkt niet, hij wil hem óf in de Quick Access plaatsen, of hij wil hem in de SharePoint drive die er onder staat plaatsen. op elke andere plaats krijg ik een rood "kan niet verplaatsen" icoontje
-
Die link moet toch in Quick Access komen, volgens Synology ?
[attachimg=1]
Het is of kennelijk niet gedaan tijdens de installatie of wel, maar dan zelf verwijderd.
-
Nee, QuickAccess is iets anders. De OneDrive referentie die je ziet in de schermafdruk maakt ook geen deel uit van QuickAccess. Volgens de schermafdruk zou de Synology Drive ook separaat beschikbaar moeten zijn. Maar dat kun je nergens zelf instellen. De Synology Drive software moet zich daar aankoppelen bij installatie.
Toevoeging, Heb het even getest en bij mij werkt het gewoon. Na het aanmaken van de synchronisatie taak verscheen hij direct. Heb je wel de laatste versie van de drive client geinstalleerd want zover ik kan opmaken uit de releasenotes waren er issues die in de laatste versie zijn opgelost.
[attachimg=1]
-
ja, versie 2.0.1-11061.. vreemd he? :)
-
Het vreemde is ook dat de "Sync op verzoek" optie greyed out is. Ik kan dit helemaal niet selecteren!
Het is echt de laatste versie, heb net ook een reinstall gedaan.. iemand nog een oplossing?
-
Dan is dat dus je probleem, want als die niet werkt verschijnt de referentie ook niet in verkenner. Weet je zeker dat je de rechten goed hebt staan en de juiste login gegevens.
-
Ja, want de tweeweg sync werkt verder goed