Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => Zarafa => Topic gestart door: bvooijen op 09 januari 2015, 16:14:35
-
Hi,
Net als anderen, na dsm update zarafa/mail opnieuw moeten instellen. Ik heb echter 1 ander probleem hiermee: tussen de dsm update en het opnieuw instellen van zarafa etc zit enige tijd. In de logfile van de MailServer zie ik dat er mail is binnengekomen, maar deze wordt nu niet, alsnog, door Zarafa opgehaald. Nieuwe mail wel, maar de mails tussen de update en het opnieuw instellen en herstarten van zarafa dus niet. Is er een optie om deze mail, die dus "ergens hangt" op de mailserver, alsnog naar Zarafa te laten sturen??
Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast dank.
Bas
-
Mogelijk dat je je master.template en main.template even weer opnieuw moet instellen...
-
Richard, dank voor je antwoord.
Ik heb de master en main templates opnieuw ingesteld, en daarna de mail- en zarafa service opnieuw gestart. de mails komen nu ook weer binnen, dus het werkt weer.
maar... een aantal mails zijn tussen de dsm update en het opnieuw instellen van de templates binnengekomen; ik zie ze in de mailserver logfiles staan, maar niet in zarafa. ik denk dat ze in die tussentijd naar de standaard locatie voor mail zijn gestuurd (standaard in de master en main template); en ik heb geen idee of en hoe ik die mail daarvandaan alsnog in zarafa kan krijgen.
groet,
Bas
-
Pff. Dat heb ik zelf eigenlijk nog niet hoeven te regelen. Afhankelijk van de hoeveelheid gebruikers zou ik gaan kijken wat de best toe te passen strategie zou zijn. Als het om enkele gebruikers gaat, zou ik kijken of het mogelijk is om een tijdelijke POP3/IMAP verbinding met de betreffende mailbox te maken met Outlook en via Outlook de mail te verplaatsen naar de juiste mailbox. En dat voor elk account herhalen. (Niet vergeten POP3/IMAP daarna weer uit te zetten.) Het is niet een nette manier. Maar ik weet niet genoeg van de MailStation Mail Transfer Agent (fetchmail) om te weten of het mogelijk is om bijvoorbeeld reeds bezorgde mail opnieuw aan te bieden om af te handelen.
Misschien dat anderen een beter idee hebben om de mail te migreren naar Zarafa.
-
Richard,
dank wederom. het is opgelost!
de mail was in de .Maildir terechtgekomen (de standaard instellingen van mailserver) in plaats van in zarafa. de oplossing staat hier:
http://www.synology-forum.nl/zarafa/imap-probleem-na-synology-upgrade/
-
Bas,
Briljant! Bedankt voor het terugmelden van de oplossing.