Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => Zarafa => Topic gestart door: Amex op 17 juli 2013, 11:13:46
-
Dag beste leden,
Ik loop tegen wat problemen op met Zarafa Administration, ik heb heel netjes volgens de handleiding Zarafa geinstallerd, maar zodra ik op Zarafa Administration klik krijg ik de melding "Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden."
Ik ben als admin ingelogd en heb zowel de service als het gele systeem verschillende malen herstart, maar blijf steeds dezelfde melding krijgen en kom niet verder, om gebruikers aan te maken en Zarafa verder te configureren. De webaccess en webapp pagina's zijn wel te benaderen!
Heeft iemand een idee, of heeft iemand dit al een keer meegemaakt, hoe dit verholpen kan word?
Alvast vriendelijk dank.
-
Kijk eens via het "configuratie scherm" "toepassings machtigingen" of daar zarafa administration bij de admin user staat zoniet deze toevoegen.
-
admin gebruiker staat niet tussen, alleen de gebruikers wel ik zelf heb toegevoegd, waarvan er 1 admin rechten heeft en daar staat zarafa admin bij, heb ook daarmee ingelogd, krijg daar ook zelfde melding :(
-
ik kan wel via ssh verbinding nieuwe gebruikers aanmaken, mail versturen lukt ook, maar ontvangen lukt niet.
-
admin gebruiker staat niet tussen, alleen de gebruikers wel ik zelf heb toegevoegd, waarvan er 1 admin rechten heeft en daar staat zarafa admin bij, heb ook daarmee ingelogd, krijg daar ook zelfde melding :(
Even ter verificatie dat we het wel over dezelfde "admin" hebben: Ik bedoel dus de Synology admin user. Die kun je normaal gesproken niet verwijderen en zou dus altijd zichtbaar moeten zijn op je Synology.
En als alles tijdens de installatie goed is gegaan en je logt als admin in op DSM van je synology dan zou de zarafa admin icoon in je menu moeten staan.
-
ja, we hebben het gelukkig over de zelfde "admin", het icoontje voor zarafa administration is wel zichtbaar, maar als ik er op klik dan opent zich een nieuwe venster waarin je normaal dan de admin deel van zarafa hoort te krijgen, en daar krijg ik dus de melding "Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden."
-
Welke versie van DSM gebruik je?
Niet toevallig de 4.3 beta?
Daar is een issue bekent met "derde partij apps".
Als je de 4.3 beta gebruikt probeer dan eens het vinkje bij:
"configuratie scherm"
"DSM instellingen"
"beveilging"
"Bescherming tegen aanvraagvervalsingen op meerdere sites verbeteren"
uit te zetten.
Daarna uitloggen en opnieuw aanloggen en nog eens proberen.
-
Ik heb gebruik DSM 4.2
-
Mijn laatste opties
popup blocker ??
of een andere browser gebruiken (zelf gebruik ik firefox)
-
de melding is afkomstig van de syno zelf niet van de browser zelf, alsof de pagina gewoon niet bestaat, het word niet geblockt door iets. heb zowel in Firefox geprobeerd als in IE, Chrome, Safari.
-
Heb op het zarafa forum een gelijk probleem gevonden:
https://forums.zarafa.com/showthread.php?9137-Admin-GUI-unavailable-%28logged-in-as-admin%29 (https://forums.zarafa.com/showthread.php?9137-Admin-GUI-unavailable-%28logged-in-as-admin%29)
Daar werd het opgelost door perl te installeren.
-
ook dat heb ik al gedaan :(, Mailserver is afhankelijk van Perl.
-
iemand een idee?
-
En als je de direct pagina in de browser apart opent?
http://<NAS-IP>/webman/3rdparty/zarafa/index.cgi
LET OP: Eerst even inloggen als een gebruiker met 'admin' rechten.
Ik werk zelf NIET met de gebruiker 'admin' deze heb ik namelijk gedisabled!
In het begin wist ik niet hoe ik voor het andere systeembeheer account de Zarafa admin UI kon gebruiken (met bovenstaande URL krijg je dan ook 'page not found' meldingen).
Kijk eens via het "configuratie scherm" "toepassings machtigingen" of daar zarafa administration bij de admin user staat zoniet deze toevoegen.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs24.postimg.org%2Fhkl0ln5s5%2F19_7_2013_8_42_40.png&hash=efd2d9a4fdbc8e46c77ad27efcb5b6e3a111c198)
Met deze tip heb ik toen voor dat account de Zarafa admin kunnen activeren!
PS: misschien eens het vinkje weghalen en instellingen toepassen en daarna afmelden en weer aanmelden en weer het vinkje plaatsen?
-
Bedankt voor jullie info, maar nog geen succes, alle gebruikers hebben recht om Zarafa Amdin te zien, maar toch krijg ik steeds het volgende te zien.
-
Ik weet het niet 100% zeker, maar moet een gebruiker ook niet admin rechten op synology niveau om de zarafa admin te benaderen?
Bij is namelijk die extra gebruiker namelijk ook gekoppeld aan de groep 'administrators'
PS: je kunt de Zarafa admin ook in een apart browsertabblad openen (rechtmuisknop nieuwe vernster oid).
Welke URL geeft ie dan aan?
-
de bovenste gebruiker (Jan om een naam te noemen) is ook lid van de admin groep, maar ik log altijd in met gebruiker "admin" voor installatie van programma's, ik heb het overigens ook geprobeerd met gebruiker Jan, welk ook lid is van de admin groep, koppeling naar nieuwe venster gaat naar: https://192.168.2.102:5001/webman/3rdparty/zarafa/index.cgi ik heb het bestand opgezocht /usr/syno/synoman/webman/3rdparty/zarafa/index.cgi heb daar zelfs iedereen lees/schrijf/uitvoer rechten gegeven, zelfs dat heeft niet geholpen. ik ben ten einde raad.
-
Hoi Amex,
Iets anders dan Zarafa opnieuw installeren als optie, heb ik helaas niet meer.
Succes met het zoeken naar de oplossing.
-
Kan het zijn dat de URL naar je interne netwerk verwijst en dat jij niet binnen bent, of dat het op DNS naam wordt aangevraagd waar je externe IP onder hangt en dat er mogelijk toch een bepaalde poort dicht zit?
Ik heb ditzelfde probleem gehad met wat CLR applicaties.
Oeps niet gezien dat er een 2e pagina was.... en jullie hebben het al over URLs
-
Ook dat heb ik geprobeerd, om zowel Zarafa, Mail Server en Perl opnieuw te installeren, maar nog steeds gaat het niet goed, ik ben bang dat ik het met de Mail Station van Synology zelf moet redden. toch allemaal bedankt voor jullie reacties, mocht er iemand opeens een helder moment hebben en denken dat kan het wel eens zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag! :)
Of als ik iemand mij kan helpen met het via de command line configureren van Zarafa :) ik heb het zover geregen dat ik gebrukers heb aangemaakt en mail kan versturen alleen ontvangen werkt niet, de Mail Server ziet de mail wel binnen komen, maar deze word niet geleverd aan Zarafa en dus ook niet weer gegeven in webaccess of webapp.
-
Ik neem aan dat je onderstaande ook van voor tot achter hebt uitgevoerd.
http://www.zarafa.com/wiki/index.php/Zarafa_Installation_Instructions_for_Synology_NAS
(http://www.zarafa.com/wiki/index.php/Zarafa_Installation_Instructions_for_Synology_NAS)
-
Ik neem aan dat je onderstaande ook van voor tot achter hebt uitgevoerd.
http://www.zarafa.com/wiki/index.php/Zarafa_Installation_Instructions_for_Synology_NAS
(http://www.zarafa.com/wiki/index.php/Zarafa_Installation_Instructions_for_Synology_NAS)
Ja, daar kom ik dan niet meer verder bij Zarafa configuratie via GUI, ik heb wel Posfix config uitgevoerd voor ontvagen van mail met eigen domein, dit gaat ook niet helemaal goed, mail komt wel binnen (te zien in de log van Mail Server) maar word niet afgeleverd aan Zarafa, terwijl versturen van mail wel lukt.
De gebruiker heb ik overigens via commandline aangemaakt
zarafa-admin -c USERNAME -P -e EMAILADRESS -f "FULL NAME"
en IMAP rechten gegeven
zarafa-admin -u USERNAME --enable-feature imap
-
Je hebt toch wel de vmail user aangemaakt
-
Je hebt toch wel de vmail user aangemaakt
Ja, ik heb de stappen allemaal doorgenomen zoals beschreven staat op de site.
-
Beste,
Tot enkele uren geleden had ik net hetzelfde probleem als dat u beschrijft.
Echter is het mij op de een of andere manier toch gelukt om dit op te lossen.
Spijtig genoeg weet ik niet met zekerheid wat er nu uiteindelijk heeft gezorgd dat het werkt.
Wat ik denk dat misschien de oplossing kan zijn:
Ga naar,
Web services -> Virtuele hosts -> Maken
Naam van de submap -> zarafa
Hostnaam: localhost
protocol: HTTP
Poort: 80
Zoals ik zeg ben ik totaal niet zeker dat dit de oplossing zal bieden.
Echter was dit het laatste wat ik geprobeerd had voor het opgelost was.
Ik kan zowel via lokaal IP als mijn extern IP de administration app openen.
Hopelijk kan dit voor jou ook de oplossing bieden !
-
bedankt voor je tip, maar het heeft helaas niet geholpen :(
-
Ik heb uit eindelijk maar mijn HDD's er uit gehaald en alles opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt Zarafa Administration wel.
-
Toch wel drastisch je HD's eruit halen....
Iemand nog een ander idee....ik heb net hetzelfde probleem....zowel op de DS712+ als op de DS211j...
-
Heb je al gecontroleerd als "Bescherming tegen aanvraagvervalsingen op meerdere sites te verbeteren" uitgeschakeld is ?
Indien u de bèta van DS geïnstalleerd hebt zal dit zeker een verschil maken (was ook zo bij mij)
-
Gelukt...!!! Wel even opnieuw moeten opstarten!
Thx!