Auteur Topic: Doorloop snelheid NAS modellen  (gelezen 1553 keer)

Offline dukard

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 120
Doorloop snelheid NAS modellen
« Gepost op: 30 december 2010, 21:44:40 »
Hoi allemaal,

Deze rubriek leek me het beste om mijn "hardware" vraag te stellen ...

Zo rond mei 2010 heb ik - als 1 van de eersten - een Synology DS210+ NAS gekocht ... maar mocht medio november ontdekken dat dit type alweer uit de "schappen" is verdwenen ... praktisch gezien een doorlooptijd van slechts 6 maanden voor de DS210+.

Mijn vorige NAS was een 207+, maar die heeft het toch beduidend langer uitgehouden qua verkoop ... uit mijn hoofd gezegd iets van 2 jaar.

-

Mijn vraag over het 210+ model is dan ook of er wellicht iets mee aan de hand is geweest ... of dat er andere redenen zijn wan hoe en wat ?

Ik ben daar toch wel heel erg benieuwd naar ... ondanks dat mijn 210+ prima werkt ...  :wink:

Offline klen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 416
Re: Doorloop snelheid NAS modellen
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2010, 09:06:23 »
Ik zou willen dat de DS210+ nog leverbaar was: het model heeft uitstekende specs, maar is vervangen door de veel mindere DS211+.
Ik denk dat het komt omdat er een wat afwijkende CPU inzit en Synology misschien verkeerd heeft ingeschat hoe populair dit model was, of heeft gezien dat er een ander -logistiek?- probleem mee is.

Achter de echte reden kom je waarschijnlijk niet, maar ik denk toch echt dat het niet de bedoeling is van een bedrijf om zulke kort-lopende modellen te hebben. Vooralsnog houd ik het op een supply-chain probleem. Het kan ook zijn dat men de verkoop van de DS710+ wil stimuleren door de DS210+ uit de handel te nemen en te vervangen door een 'minder' model.
--
DS-412+ DSM 5.x
DS-112j  DSM 5.x
DS-107+ DSM 2.3-1157