Auteur Topic: Worden jullie ook moe???  (gelezen 1343 keer)

Offline victor50

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 15
Worden jullie ook moe???
« Gepost op: 17 oktober 2018, 20:24:20 »
Al vele versies lang zijn er twee zaken die absoluut niet willen deugen, aan waarvan ik vrees dat het nooit meer goedkomt.

(1) Audio Station. Radiostations (zelf toegevoegd) willen vaak niet afspelen en worden in ieder geval heel traag gestart. Valt ook makkelijk uit. Op gegeven moment raakt de USB-geluidskaart buiten zicht en moet de bak opnieuw gestart. Afspelen op de PC geen probleem (ligt dus niet aan het station).

(2) Hibernation. Altijd al spannend maar lijkt op 22 juni definitief overleden. Zo ongeveer alle packages uitgeschakeld die mogelijk storen  uitgeschakeld. Tijdje uit en dan weer aan gezet. Niets helpt. Geen informatieve logs.

Kan aan type  (DS218play) liggen, maar ja. Melden heb bij Synology een aantal keren geprobeerd maar dat heb ik ook maar opgegeven.
  • Mijn Synology: DS218play
  • HDD's: 2x WD Red 2T

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 824
  • -Ontvangen: 1409
  • Berichten: 7.602
Re: Worden jullie ook moe???
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2018, 01:34:49 »
Met Audio Station (benadering via DSM) heb ik helemaal geen problemen. Dus wordt er geenszins moe van  :wtf:   8)
Op soms een enkel station na wat niet actief is, kan ik elk radio station opklikken.
Reageert meteen (tussen een halve seconde en pakweg anderhalve seconde) en speelt af.

DS Audio in combinatie met een netwerk receiver:
Gebruik ik de DS Audio app op een mobiele telefoon (WiFi 2,4 GHz), kan de werking erg wisselvallig zijn.
Afspelen op de mobiele telefoon zelf geeft geen problemen.
Maar via de app laten terugspelen op (in mijn geval) een netwerk receiver levert heel wisselvallig resultaat op.
"Als het werkt" duurt het pakweg twee - drie seconden voor de gemaakte keus,
en dan nog enkele seconden voordat ik het via mijn receiver over de luidsprekers hoor spelen.
Maar het kan ook voorkomen dat ik niets naar de receiver kan streamen.

Broadcast / multicast protocollen:
Die problemen zitten hem dan vaak in het DLNA of Airplay protocol en de samenwerking ervan tussen het ene en het andere apparaat.
Ook de functionaliteit van een gebruikte router kan daarin meespelen.  De implementatie ervan loopt vaak niet zo lekker.
Mogelijk speelt daarbij ook een rol hoe oud of jong bepaalde firmware of het OS is bij gebruikte apparaten??
Of de apps zelf in de wijze hoe goed (of slecht) die is geprogrammeerd.
Als het niet lekker werkt, complex en moeilijk te achterhalen in welk onderdeel van de keten het probleem gelegen is?

Even verder gekeken / getest:

Bijv. de Android versie in mijn mobiele telefoon is versie 4.1.2   Naar huidige begrippen erg gedateerd.
Maar ook via mijn tablet met een versie hoger (5.x) geeft dezelfde slechte resultaten in deze (en 5 GHz WiFi).

Chromecast:
Op mijn receiver heb ik tevens een Chromecast aangesloten.
In de DS audio app op mijn smartphone nu gekozen om geluid te streamen naar de Chromecast.
Die pikt dat meteen op, en speelt een keus aan muziek direct af, in dezelfde vlotte menukeus via DSM ---> Audio Station.
Geen enkel probleem via deze methode. (En wordt vervolgens versterkt via de luidsprekers weergegeven).

Resumé:
Dus in mijn geval zit het hem duidelijk in de integratie met mijn netwerk receiver, waarbij de communicatie niet goed verloopt.
(Eerder had ik er minder problemen mee. Dat was vóór een aantal firmware updates).
Gelukkig heb ik in mijn receiver tevens een hele keus aan internet radiosations (ca. 800 stuks).
Dus zelf zit ik niet zo verlegen om die "Shoutcast" optie van Audio Station.

Bovendien kan ik daarin wel de zelf opgeslagen muziek op de NAS benaderen en daarmee afspelen.
Dus ofwel rechtstreeks via een keus in de receiver, of via de DS Audio app en dan streamen naar Chromecast.
Waarbij in dat geval tevens ook een "ShoutCast" radiokeus gemaakt kan worden, heb ik toch alle mogelijkheden voorhanden.

Mogelijk geeft dit ook voor jezelf inzicht welke opties je zou kunnen uittesten voor een beter resultaat.


Hibernation:
Hibernation en het niet functioneren ervan is gerelateerd aan het actief data ontvangen van de NAS,
hoe weinig de data van welke aard ook kan zijn.  Zolang er data actief is, zal het dus niet werken.
Kan hem ook aan apps liggen die je hebt geïnstalleerd op mobiele apparaten die contact (blijven) zoeken met je NAS.
(Zoals mogelijk een niet afgesloten DS Audio app ??).

Ondervind zelf geen probleem met hibernation.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....


 

Categoriëen worden niet toegepast bij Spotweb -> SabNzbd

Gestart door Chris_147Board SABnzbd (usenet)

Reacties: 7
Gelezen: 298
Laatste bericht 19 maart 2024, 15:40:18
door Chris_147
Joomla 3.x test extensies kunnen niet worden geupload

Gestart door F1OnlineBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 3151
Laatste bericht 18 januari 2013, 15:58:44
door F1Online
Kan niet worden ge-opend

Gestart door NasnewbieBoard Mac OS X

Reacties: 11
Gelezen: 2386
Laatste bericht 24 november 2019, 18:40:38
door Nasnewbie
USB extern disk(en) worden niet gezien

Gestart door hvanapeldoornBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 7
Gelezen: 2415
Laatste bericht 22 februari 2014, 15:33:21
door Birdy
Subliminal pakketservice kan niet gestart worden

Gestart door KoffieleutBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 18
Gelezen: 7308
Laatste bericht 01 mei 2015, 13:19:46
door Ben(V)