Vandaag de koppeling verbroken (data blijft inderdaad lokaal staan), en daarna weer opnieuw opgezet. Daarna laten voor wat het is, en zojuist weer naar gekeken. Cloud Sync geeft aan dat alles gescynchroniseerd is. Dezelfde bestanden verschijnen echter niet online in Google Drive.
Daarna het bestand verplaatst naar een andere map. Ook daar gebeurde niets. Toen in diezelfde map een test mapje + bestandje aangemaakt. Werd instant geupload.
@Mr.Hoek, dank voor het meedenken.
Wat zijn de eigenschappen van het bestand (hidden, system, readonly, oid). Staat toevallig ook de ‘internet’ aanduiding als eigenschap, misschien dat de sync daar op hikt.
Doel je op eigenschappen die ik in DSM kan inzien? Want daar vindt ik weinig eigenschappen. Ik zie niets raars in ieder geval. Werk zelf met een Linux Mint systeem, maar het systeem kan geen rechten bepalen van bestanden die op de NAS staan.
Zojuist in File Station het bestand naar ZIP gecomprimeerd. En die wordt op dit moment instant geupload.
Dus blijkbaar iets bestands specifiek. De twee bestanden waarvan ik weet dat ze niet uploaden zijn beide (voor wat het waard is) filmpjes gemaakt met een editor op Android. MP4 bestanden om precies te zijn.
- File naam bestaat uit cijfers + spatie + tekst.mp4
- 232 Mb
- Ik ben ingelogd met een admin account
- Ik heb lees- en schrijfrechten voor het bestand.
- Ik heb duizenden bestanden met een zelfde soort naam (bv 00000000000000 tekst.jpg - allemaal foto en film bestanden) die altijd prima synchroniseerden.
Toch maar eens een testjes gedaan.
Wat hij niet upload:
20180917225421.png
20180917225421 test.png
20180917225421.jpg
20180917225421 test.txt
test.pdf
Wat wel upload:
Dit is een test (leeg tekst file)
20180917225421 test.zip
Geen idee wat hier ten grondslag aan ligt. Ik heb gekeken bij bestandsfilters. Daar is niets aangevinkt, behalve de optie 'Andere'. Echter staan er geen uitzonderingen onder. Dat heb ik vanmiddag bij de setup ook niet ingesteld.
Alle sugesties zijn welkom
