Auteur Topic: Data verlies  (gelezen 8798 keer)

Offline HarryMdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Data verlies
« Gepost op: 27 maart 2013, 18:03:06 »
Beste forum,

misschien stel ik mijn vraag op het verkeerde forum maar hopelijk kan iemand mij in de goede richting helpen.

Door een fout (van mezelf) heb ik kans gezien al mijn data van mijn Nas DS212J te verwijderen. :o
De aanleiding was een melding van een defecte schijf.
Ik dacht deze defecte schijf leeg te maken maar heb perrongelijk de nog goede schijf geleegd. :-[
Na dit legen heb ik alleen nog een stroomstoring gehad waardoor de Nas opnieuw is opgestart.
Ik had en heb nog geen nieuwe partitie gemaakt.

Kan iemand mij helpen met het terugzetten van mijn verloren data??

Met vrgr. HarryM.

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
Re: Data verlies
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2013, 18:23:05 »
Hoe heb je de schijf leeg gemaakt? Als je deze "snel" geformatteerd hebt in bijvoorbeeld Windows is er (nog) geen nood aan de man.
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline HarryMdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Data verlies
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2013, 18:37:30 »
Martijndez,

Eigenlijk weet ik niet precies hoe ik heb geleegd, maar ik denk dat ik alleen verwijderen heb gedaan.
Zou dat kunnen??
HarryM.

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
Re: Data verlies
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2013, 18:49:08 »
In je nas dus? Was het redelijk snel gedaan? zo ja is alleen de table of content waarschijnlijk gewist en staat je data nog op je schijf.

Kom je nog in DSM? Ik zou je nas aanlaten, poort 22 (telnet) naar je nas forwarden en een ticket aanmaken op synology.com. Wellicht dat synology je partities weer kan aanmaken.

Anders aansluiten op je pc, en een ext4 recovery programma instaleren.

Belangrijk is om niks op je nas te schijven, anders word je data overschreven.
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline HarryMdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Data verlies
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2013, 19:59:48 »
Mijn Nas is nog te benaderen en ik kan ook in DSM.
Wat jij daarna schrijft is voor mij abracadabra.
Ik heb in de bijlage een schermafdruk bijgevoegd mogelijk kan ik aan de hand hiervan de volgende stap nemen.
Mijn kennis m.b.t. Nas is zeer betrekkelijk.
Wat onderstaande tekst precies betekent weet ik niet.
poort 22 (telnet) naar je nas forwarden en een ticket aanmaken op synology.com.

Ik hoop dat er iemand mij verder wil begeleiden om mijn verloren data terug te krijgen.

HarryM.

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
Re: Data verlies
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2013, 20:38:53 »
Heb je wel gezocht op google naar deze "abracadabra" ?

 Een stap voor stap handleiding om je data te recoveren is er niet. Het beste is waarschijnlijk om een computerbedrijfje te benaderen om dit te recoveren.
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline HarryMdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Data verlies
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2013, 08:36:33 »
Ik ben maar een armzalige pensionaris.
Het later terughalen van mijn data gaat veel geld kosten.
Al mijn foto's staan op de schijf in de Nas.
Is er niemand die mij kan helpen??
Misschien kan iemand mij in begrijpbare taal de onderstaande tekst uitleggen.
poort 22 (telnet) naar je nas forwarden en een ticket aanmaken op synology.com.

HarryM.

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
Re: Data verlies
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2013, 08:57:05 »
Ook eenvoudige pensionarissen kunnen naar m.i. een pro-actieve houding aannemen.

Maar goed een ticket maak je hier aan: https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Je moet daar inloggen (of nog registereren met je diskstation als je dit nog niet gedaan hebt). Je kan hier een ticket aanmaken, dit is niets anders dan een email converstatie met de synology helpdesk in Taiwan (let op kan alleen in het engels). Zij zullen hoogstwaarschijnlijk je te kunnen hlpen door in te loggen met telnet http://nl.wikipedia.org/wiki/Telnet. Je moet hier wel poorten voor forwarden in je router, nl. poort 22 en 23. Dit kan je doen door de EZ wizzards te gebruiken in DSM (mits je router dit ondersteunt) http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=456#t4

Wellicht klinkt dit allemaal ingewikkeld, toch is het basiskennis bij het gebruiken van een NAS. Lukt dit niet dan zal je toch een bedrijfje moeten vinden die je helpt. Het klopt dat het laten terug halen van data veel geld kost, alleen in jouw geval zal dit niet zo zijn. De data staat er hoogstwaarschijnlijk nog gewoon op, alleen de table of content (de inhoudsopgave) is verwijderd.
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: Data verlies
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2013, 09:02:47 »

Misschien kan iemand mij in begrijpbare taal de onderstaande tekst uitleggen.
poort 22 (telnet) naar je nas forwarden en een ticket aanmaken op synology.com.


Met je NAS mag je nu niets meer doen ( downloaden, foto's bijplaatsen, eender wat )

Maak hier een ticket aan, de voertaal is ondanks het Nederlandstalig invulformulier Engels.

https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Edit: Martijndez is sneller dan mij  :)
  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline HarryMdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Data verlies
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2013, 09:12:29 »
Beste forum, ;)

bedankt zover.
Ik ga hiermee aan de slag.
Het was zeker niet mijn bedoeling Proactief te zijn maar ik moest even een zetje in de juiste richting hebben.
Ik zal het forum op de hoogte houden van mijn verdere acties.

Met vrgr. HarryM.

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
Re: Data verlies
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2013, 11:53:19 »
 Maar als ik terug lees dan oogt mijn reactie misschien wat te fel, excuus hiervoor. Succes er mee en houd ons op de hoogte of het lukt!
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.980
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Data verlies
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2013, 11:59:08 »
Geef anders ook nog even door welk modem je gebruikt.
Als het openzetten van de poorten niet lukt kunnen we altijd proberen te helpen.

Het openzetten van die poort is overigens pas nodig nadat je een ticket bij Synology hebt aangemaakt.
En dat ze aangeven bij jou op de NAS willen "rondkijken", doen ze dat niet hoeft de poort ook niet open.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline HarryMdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Data verlies
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2013, 17:41:52 »
Beste forum,

ik zou de handelingen uit onderstaande mail wel willen uitvoeren maar ik kom al in de problemen als ik
mijn router in wil stellen. Ik heb een Sitecom 300N router. Ik heb geprobeerd om een poort te Forwarden maar ik krijg dan de volgende melding;
"Ongeldig IP-adres! Dit moet worden ingesteld binnen het huidige subnet. Nu is de IP van uw LAN IP 192.168.0.1" Wat doe ik verkeert of wat moet ik eerst doen??

HarryM.



From: Synology Technical Support

Hi HarryM

Thank you for the inquiry.

After deleting volume, do you create a new volume?

If you have created new volume after deleting it, unfortunately, we can't mount the volume back. Please direct contact professional data rescue company to recover your data.

If not yet, we can try to mount the volume but not 100% promise it works, just a further try. Hope you understand that.

We will need your permission to get into your system via telnet access and have a closer look at this problem for solving it. Please help to provide us with the information below so we can access your system. You can set up to allow IP 118.163.30.16 in your router to get more secure.

Remote Access Instructions
===============================================================
1. Standard Ports we need you to open: 22, 23, 5000, 5001, 80
You can refer to this FAQ and know our service port.
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299&lang=enu
Please check the ports are opened by following link.
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

2. Please enable the TELNET or SSH function in Web UI of your Synology NAS . ( [Nework Service] > [Terminal] )

3. WAN IP Address of your Synology NAS:
[Please go to http://www.canyouseeme.org/ to fill in the above information and check if the port is open or not]

4. A temporary password for admin account of your Synology NAS: ((We need "admin" account, not admin-equal account))
===============================================================
** Our office time is 10:00~18:00 (GMT +8) Monday to Friday.

Further more, please provide the information below,
1. Do you remember the volume RAID type? SHR/RAID1/JBOD/RAID0?
2. Do you create a disk group ?


Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: Data verlies
« Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2013, 17:51:03 »
Beste forum,

ik zou de handelingen uit onderstaande mail wel willen uitvoeren maar ik kom al in de problemen als ik
mijn router in wil stellen. Ik heb een Sitecom 300N router. Ik heb geprobeerd om een poort te Forwarden maar ik krijg dan de volgende melding;
"Ongeldig IP-adres! Dit moet worden ingesteld binnen het huidige subnet. Nu is de IP van uw LAN IP 192.168.0.1" Wat doe ik verkeert of wat moet ik eerst doen??

Heb je het IP van je Synology? Dat kan je zien door bvb de Synology Assistant op je PC te laten draaien.
Of makkelijker: je logt in op DSM en klikt op Configuratiescherm, dan onder "Systeem" kies je "Netwerk". Daar zie je onder het tabblad "Netwerkinterface" ook het IP van de Syno.
  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline HarryMdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Data verlies
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2013, 18:22:16 »
Volgens mij is het IP adres van mijn Synology is 192.168.0.100 IP Status DHCP.

HarryM.


 

Overzetten data

Gestart door Bart81Board NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 589
Laatste bericht 14 december 2018, 12:07:08
door mchp92
Oude DS209 NAS als zonnepanelen data store

Gestart door pjotrdenstoraBoard Algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 1398
Laatste bericht 22 februari 2021, 15:03:19
door janbal
Selectief data (uit diverse mappen) van NAS syncen naar Dropbox mogelijk?

Gestart door KiterikBoard Cloud Sync

Reacties: 2
Gelezen: 1567
Laatste bericht 13 augustus 2017, 12:20:11
door Birdy
Fetchmail data niet via Postfix

Gestart door MartinSmallBoard Mail Station

Reacties: 8
Gelezen: 4694
Laatste bericht 29 december 2014, 17:49:20
door Joost van der Leeden
DS-101 data recovery

Gestart door darkieBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 3393
Laatste bericht 05 september 2010, 18:46:43
door Joepie