Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Sjef88 op 10 januari 2022, 17:09:28

Titel: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 17:09:28
In het configuratiescherm (DSM 7.0) bij Externe toegang kan ik geen vinkje plaatsen in 'Quickconnect inschakelen' (scherm is grijs)
Onderin het scherm staat in rood: Kon de vereiste hulmiddelen niet laden'
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Bobo op 10 januari 2022, 20:43:29
Server is geregistreerd met je synology-account?
Verbinding server met internet werkt wel?
Is screenprintje mogelijk om te laten zien waar je vastloopt?
Quickconnect is namelijk normaal gesproken toch simpel aan de praat te krijgen.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 21:19:52
Het plaatsen van een vinkje is inmiddels wel mogelijk. Daarna moet ik klikken op 'Toepassen' en ik krijg dan deze melding:
Opslaan is mislukt. Probeer het later opnieuw.

Op mijn mobieltje kan ik wel op de NAS komen met Wifi verbinding. Met G4 lukt het echter niet.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Bobo op 10 januari 2022, 21:25:54
Heb je op dat scherm van Quickconnect bij de 'Geavanceerde opties' ook minimaal een pakket aangevinkt om via Quickconnect te mogen werken? Daar staat namelijk bij dat er op z'n minst één op die manier mag verbinden. Vink bovenin ook gebruik relayserver eens aan.
Mogelijk is een van beiden de oorzaak van niet toepasbaar zijn.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 21:34:08
Zie afbeelding in de bijlage. Ik ben maar een beginneling en ik weet niet wat ik daar zou moeten invullen.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Bobo op 10 januari 2022, 21:41:41
Nieuw / beginneling / ... maakt niet uit. Daar is het forum voor.
Als de een het niet weet komt een ander wel in de uitzending.

Maar nee, wat je laat zien is apart tabblad op externe toegang.
Open tabblad Quickconnect en daar heb je onderin een knop/link naar de instellingen voor Quickconnect.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 21:48:51
Fijn dat je me wilt helpen. Ik werk met DSM 7.0 en daar is geen apart tabblad Quickconnect.
Quickconnect is opgenomen in het tabblad Externe toegang.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 21:55:25
Ik denk dat je dit bedoelt? Zie bijlage.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 22:03:13
Sorry maar de onderste regel in het screenshot hoort er niet bij.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Bobo op 10 januari 2022, 22:06:54
Op je telefoon heb je Synology-app?
Bijv Photos / ds Audio / ds File?

Vul op de plek voor de url alleen je Quickconnect-ID in, geen http / https ervoor, alleen de id.
Dan username en password en dan zou het moeten werken.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 22:13:30
Dat lukt wel op mijn thuis Wifi. Zet ik de telefoon op G4 dan werkt het niet. Blijft maar draaien in: Bezig met aanmelden.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 22:22:35
En na enige tijd:
Kan geen verbinding maken met de server. Controleer het volgende:
- het IP adres is correct
- de netwerkverbinding
- Synology NAS is verbonden.
We raden aan QuickConnect te gebruiken voor eenvoudigere verbinding met uw server.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Birdy op 10 januari 2022, 22:31:02
Lees DSM Help (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_quickconnect?version=7) nu eerst eens, daar wordt stap voor stap uitgelegd hoe je QC moet configureren.

Echter, het stukje
Citaat
Poort doorsturen-regels automatisch maken: Wanneer uw Synology NAS verbonden is via een UPnP-ingeschakelde router, wordt de router geïnstrueerd om poort doorsturen-regels voor QuickConnect te maken.
overslaan, dus geen vinkje.
Het is namelijk gevaarlijk om uPnP aan te hebben staan op je Router.
En QC heeft in principe het doorsturen van poorten ook niet nodig.
Als je dat wel nodig vindt, dan zelf poorten doorsturen in je Router.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Bobo op 10 januari 2022, 22:32:46
De app die werkte met wifi gebruikte vermoedelijk eerst interne ip-adres?
In soortgelijke topics kom ik dat tegen.
Verwijder die app eens, dan opnieuw er op en dan gelijk met Quickconnect-ID invullen.
Werkte bij andere ook zo.

Als je trouwens quickconnect wilt gebruiken, hoef je wifi niet uit te zetten.
Verder hoef je bij gebruik van Quickconnect geen poorten te forwarden in je router. Is veiliger.
Als je dan toch in je router bezig bent ook eventueel gelijk UPnP uitvinken ivm veiligheid.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 22:45:37
Ik heb DS file verwijderd. Daarna opnieuw geïnstalleerd. ID enz. ingevuld. Krijg nu geen verbinding meer ook niet op mijn WiFi. Er wordt te controleren of QuickConnect wel is geïnstalleerd. Ik kan het helaas allemaal niet meer volgen.
Ik had met G4 geprobeerd om te kijken of ik verbinding kon krijgen zonder mijn eigen Wifi.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 10 januari 2022, 22:53:19
Als ik de instructies volg loop ik al meteen vast. Als ik daar mijn ID invul en klik op toepassen dan vraagt hij eerst of ik mijn ID echt wel wil veranderen (vreemd omdat ik gewoon hetzelfde ID gebruik. Als ik dan OK klik krijg een melding. 'Opslaan is niet gelukt. Probeer het later nog eens.'
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Bobo op 11 januari 2022, 14:32:11
Eerst moet Quickconnect op de server werkend zijn:
Ga naar configuratiescherm en kies daar voor Quickconnect-tab.
Vink QC uit en druk op toepassen (dan weet je of opslaan lukt of niet).
Vink QC weer aan en vul QuickConnect-ID in (beginnend met letter, alleen letters en cijfers, niet eindigend met streepje).
Het ingevuld ID verschijnt als het goed is ook onderaan in het blauwe deel over het mobiel gebruik van QuickConnect.
Ook hier weer op toepassen drukken.

Als dit lukt dan op ander tabblad van je browser deze QC-verbinding testen met als url: https://quickconnect.to/jouw quickconnect-ID
Als je dan op je server aankomt, dan weet je dat Quickconnect goed draait.
Andere manier om dit werkend te krijgen ken ik niet.

In je apps gebruik je dan op de plek van het url-adres alleen je QC-ID. Geen http:// of https://, puur alleen je QC-ID!
Wifi hoef je op je smartphone niet uit te zetten. QC-ID werkt ook over mijn wifi en dan is 4G vanzelf buiten gebruik.
Iets anders kan ik er niet van maken.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Sjef88 op 11 januari 2022, 17:02:29
Bedankt voor je reactie maar het werkt echt niet. Ik krijg nog steeds de melding dat opslaan is mislukt.
Ik heb inmiddels ook de ondersteuning van Synology ingeschakeld. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Het is nu voorgelegd aan de ontwikkelaars.
N.B. Ik schakelde WiFi uit omdat ik weleens wilde weten of het ook op G4 werkt voor als ik niet thuis ben.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Rene_2108 op 25 januari 2022, 13:52:53
Mod: reactie verwijderd, hier gaat het n.l. over een ander soort probleem.
Daarbij, je hebt zelf een Topic.
Titel: Re: Kan niet verbinden met quickconnect.
Bericht door: Birdy op 25 januari 2022, 22:02:24
Bedankt voor je reactie maar het werkt echt niet. Ik krijg nog steeds de melding dat opslaan is mislukt.
Ik heb inmiddels ook de ondersteuning van Synology ingeschakeld. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Het is nu voorgelegd aan de ontwikkelaars.
Is inmiddels opgelost, net getest:

[attachimg=1]