Auteur Topic: Kan niet verbinden met QuickConnect  (gelezen 6510 keer)

Offline MaikelenJoost

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 19
Kan niet verbinden met QuickConnect
« Gepost op: 05 oktober 2019, 18:09:37 »
Beste mede forumlid,


Vanaf vandaag in het bezit van nasserver DS218J.
Ik wil deze NAS voornamelijk gebruiken voor een PhpBB forum.

Mijn vragen:

1) Hoe kom ik achter mijn externe IP adres.

2) Ik krijg de melding in de rode kleur: "Domeinnaam kan niet worden opgelost. Wijzig uw DNS-server adres naar 8.8.8.8 (114.114.114.114) voor gebruikers in China) en probeer het opnieuw."

Hoe kan ik deze problemen oplossen ?
Bedankt alvast.
  • Mijn Synology: DS21J

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7772
  • Berichten: 43.099
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #1 Gepost op: 05 oktober 2019, 19:06:46 »
Wat heeft QC te maken met een Forum?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline ufosyno

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 71
  • Berichten: 488
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2019, 21:55:54 »
En de vraag over het extern IP-adres:  in de browser naar www.whatsmyip.org... die toont je externe ipadres in GROTE letters bovenaan het scherm.
  • Mijn Synology: ds720+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX-68N32N0
  • Extra's: 6 gb RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar

Offline Dhyan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 39
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2020, 15:37:10 »
Ik zit ook met deze mededeling 'Domeinnaam kan niet worden opgelost. Wijzig uw DNS-server adres naar 8.8.8.8 (114.114.114.114) voor gebruikers in China) en probeer het opnieuw.', weet m'n IP adres en heb niet de intentie een forum te hosten.
Dus de vraag is en blijft 'wat staat mij te doen om dit probleem op te lossen, want het formulier Quickconnect is nu niet in te vullen?'.

Beetje jammer dat sommige concrete vragen hier op dit forum verzanden in niet terzake doende details. Kom dat vaker tegen en een antwoord hierop zou vele anderen die een oplossing zoeken dienstbaar kunnen zijn.
Waarom zou ik mijn DNS-server adres wijzigen naar 8.8.8.8, waar staan deze instellingen en kun je dat doen?
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 2

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2020, 18:23:07 »
Hij hoeft ook niet naar 8.8.8.8 veranderd te worden, als hij maar een fixed IP krijgt en hij niet vanaf de router opgehaalt moet worden. Bij dat laatste lijkt het regelmatig mis te gaan zodat ze dat als eerste oplossing aandragen.

8.8.8.8 is gewoon iets gemakkelijker te onthouden dan veel andere IP adressen. 1.1.1.1 of 8.8.4.4 of 9.9.9.9 zijn ook allemaal publiek dns servers die simpel te onthouden zijn. Ik heb ook geen idee waarom men steeds die van google naar voren schuift.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Dhyan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 39
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2020, 19:56:16 »
Bedankt Briolet, mijn Synology heeft een vast intern IP adres in de router vastgelegd zoals al mijn interne aangesloten apparaten en extern met portforwarding via de router naar dat interne adres. Maar kennelijk staat dat binnen Synology dan verkeerd aangegeven. Ik weet alleen niet hoe en waar ik dat zou kunnen wijzigen. Het heeft altijd gewerkt maar ik heb iets verandert bij een installatie maar weet niet meer wat.
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 2

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7772
  • Berichten: 43.099
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2020, 20:32:46 »
Citaat
Het heeft altijd gewerkt maar ik heb iets verandert bij een installatie maar weet niet meer wat.
Dat maakt het dan wel lastig, maar in ieder geval lijkt dit een netwerk issue.
Een Modus 1 reset, lost dit soort issues vaak op.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Dhyan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 39
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2020, 20:55:04 »
Dat lijkt me nogal rigoureus, ik ben zelf zoekende waar ik een wijziging heb gemaakt die dit veroorzaakt. Ben onder andere aan het experimenteren geweest met de DNS server, maar nu ik deze weer heb uitgeschakeld blijft het probleem.

Ik heb de fout gevonden, de primary en secondary DNS in de router zijn door de provider (?) gewijzigd. De juiste DNS'en in Synology/Netwerk/DNS server handmatig configureren gezet en het (QuickConnect) werkt weer.

Bedankt voor het meedenken.
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 2

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7772
  • Berichten: 43.099
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #8 Gepost op: 15 november 2020, 21:31:46 »
Citaat
Dat lijkt me nogal rigoureus
Nou, dat is het echt niet hoor.
Ik weet zeker dat die reset het voor je opgelost had.
Maar goed, je hebt zelf het probleem kunnen oplossen.  :clap:


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Dhyan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 39
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2020, 21:40:35 »
Ik zou dan behoorlijk wat al uitgevoerde instellingen opnieuw moeten doen en dat is me teveel werk.

    admin-account wordt teruggezet naar de standaardwaarde.
    UI-beheerpoort zal opnieuw ingesteld worden op 5000/5001.
    IP, DNS, gateway en andere netinterfaces worden teruggezet naar DHCP.
    PPPoE wordt uitgeschakeld.
    Automatisch blokkeren wordt uitgeschakeld.
    Firewallregels zullen uitgeschakeld zijn.
    Gecodeerde mappen worden losgekoppeld en de functie Automatisch koppelen bij opstarten wordt uitgeschakeld.
    High-availability cluster wordt verwijderd.
    De Virtual Machine Manager-cluster wordt verwijderd.
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 2

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1336
  • -Ontvangen: 7772
  • Berichten: 43.099
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2020, 21:47:37 »
Ik weet wat die reset doet.
Als je dat complete lijstje moet afwerken, omdat je die ook hebt ingesteld, dan is dat idd wat werk.

Overigens:
Citaat
mijn Synology heeft een vast intern IP adres in de router vastgelegd
Dat doet je NAS niet.
Dat kan de Router wel op basis van het MAC adres van de NAS.
Dan wordt ook de DNS doorgestuurd naar je NAS.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive 1TB                                                                                                        MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Dhyan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 39
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #11 Gepost op: 16 november 2020, 09:09:50 »
Ik weet wat die reset doet.
Als je dat complete lijstje moet afwerken, omdat je die ook hebt ingesteld, dan is dat idd wat werk.

Had ik inderdaad gedaan.

Citaat
Overigens:
Citaat van: Dhyan
mijn Synology heeft een vast intern IP adres in de router vastgelegd
Citaat van: Birdy
Dat doet je NAS niet.

Inderdaad, ik zie dat ik hierboven de komma achter router vergat te zetten.

Citaat
Dat kan de Router wel op basis van het MAC adres van de NAS.
Dan wordt ook de DNS doorgestuurd naar je NAS.

Ik werk met vaste IP en MAC addressen op de router. De DNS'en op de NAS die ik handmatig had ingesteld had ik genoteerd en kwamen nu ineens niet meer overeen met die op de router. Op de NAS stonden ze (nog) goed, echter op de router waren ze inmiddels anders geworden.   
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 2

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #12 Gepost op: 16 november 2020, 11:17:14 »
Inderdaad, ik zie dat ik hierboven de komma achter router vergat te zetten.   

Je bedoelt 'achter adres'. Want dan wordt die zin eenduidig. Ik had het gelezen zoals jij bedoelden maar zoals Birdy het las, kon je ook lezen.

Ik werk met vaste IP en MAC addressen op de router. De DNS'en op de NAS die ik handmatig had ingesteld had ik genoteerd en kwamen nu ineens niet meer overeen met die op de router. Op de NAS stonden ze (nog) goed, echter op de router waren ze inmiddels anders geworden.   

Als de nas het IP via dhcp ophaalt, dan zal hij zeker ook het correcte dns adres via dhcp ophalen. Maar zoals je aangeeft behoud de nas zijn IP, ook al staat er een andere in de router. Dan heb je de nas een fixed IP gegeven op de nas zelf. Dan behoor je ook te weten waar je de dns instellingen moet veranderen want dat doe je samen met het instellen van een vast IP.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Dhyan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 39
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #13 Gepost op: 18 november 2020, 11:26:29 »
Tja achteraf kun je de koe in de kont kijken. Op dat moment wist ik niet dat de DNS'en in de router instellingen niet langer meer overeen kwamen met die op de NAS. Zoals ik ze genoteerd had stonden ze goed op de NAS. Dat ze (op voor mij onverklaarbare wijze) gewijzigd waren op de router had ik totaal niet verwacht en dan zoek je daar in eerste instantie ook niet naar.
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 2

Offline Corneille

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Kan niet verbinden met QuickConnect
« Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2021, 04:57:24 »
Goedemorgen.

Ook ik loop tegen dezelfde uitdaging aan betreffende quickconnect.
Ik wil mijn camera’s, en cameraopnames op de nas, overal kunnen bekijken. Ik krijg dezelfde melding: wijzig uw dns server enz.

Ik gebruik vpn; zit daar het probleem?


 

wat kan er niet met php/mysql?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 7317
Laatste bericht 10 april 2008, 21:14:21
door Anonymous
Map verwijderen op USB-schijf lukt niet

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 6689
Laatste bericht 28 augustus 2006, 10:55:33
door Bob
Fan 106e lawaaierig, slaat niet/nauwelijks af bij standby

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 10654
Laatste bericht 02 januari 2007, 12:21:44
door LeendertB
Norton Ghost and DS106j niet compatible?

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 5820
Laatste bericht 06 oktober 2006, 13:35:38
door Anonymous
Synology 106E komt niet uit standby [SOLVED]

Gestart door MichielBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 5028
Laatste bericht 11 december 2006, 21:16:06
door Anonymous