Auteur Topic: Systeemlogboekmelding  (gelezen 1338 keer)

Offline NasiBal

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 16
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 104
Systeemlogboekmelding
« Gepost op: 18 oktober 2014, 19:56:45 »
Vandaag ontving ik via de mail de volgende melding:

Citaat
Beste gebruiker,

Er is een systeemlogboek met ernstigheidsniveau err op XXX. Controleer de gegevens op het systeem.

De inhoud van het logboekbestand is de volgende:

SYSTEM:\\011System failed to register [XXX.XX.XX.XXX] to [XXX.synology.me] in DDNS server [Synology] because of [Failed to resolve IP address of DDNS server].

met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation

En kort daarna de volgende:

Citaat
Beste gebruiker,

Systeem kon het extern IP-adres XXX.XX.XX.XXX niet registreren op XXX.synology.me in DDNS-server Synology. De gerapporteerde oorzaak is [De verbinding is mislukt. Kan het IP-adres van de server niet oplossen.].

met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation

Ik heb geen idee wat ik met deze foutmelding moet en hoe ik die op kan lossen.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!

  • Mijn Synology: DS718+
  • HDD's: 2 x WD30EURS-63R8UY0
PC: i7-7820X @ 3.6GHz | OS: Windows 10 Pro |Memory: 64GB DDR4 | GPU: Geforce GTX 1660 Super (6GB GDDR6) | 2 x Dahua IPC-HDW5442T-ZE en 1 x Dahua SD1A203T

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 182
  • -Ontvangen: 2708
  • Berichten: 16.745
Re: Systeemlogboekmelding
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2014, 20:07:03 »
Dat kan een bug zijn bij Synology. Ik heb twee jaar een ddsn service van No-IP gebruikt en nooit een foutmelding gehad.
Ik gebruik nu een maand de synology.me ddns en ik zie elke week wel zo'n melding.

Hij probeert het elke paar uur, dus pas als je elke paar uur zo'n mailtje blijft krijgen, zou ik me zorgen maken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Systeemlogboekmelding
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2014, 20:19:22 »
Elke week paar keer?

Ze vliegen hier om de oren. Vanaf 3 verschillende NASsen op 2 locaties. Dus onwaarschijnlijk dat het aan de verbinding kan liggen.

Enige oplossing: DDNS van Synology uitzetten. Jammer want heartbeat is een leuk en nuttig feature.

Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline NasiBal

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 16
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 104
Re: Systeemlogboekmelding
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2014, 20:27:38 »
Oké, de meldingen vliegen me (nog) niet om de oren, dus voorlopig maar even negeren.  ;)

Bedankt voor de info, en mocht het blijven voorkomen dan dus gewoon de ddns van synology.me uitschakelen.
  • Mijn Synology: DS718+
  • HDD's: 2 x WD30EURS-63R8UY0
PC: i7-7820X @ 3.6GHz | OS: Windows 10 Pro |Memory: 64GB DDR4 | GPU: Geforce GTX 1660 Super (6GB GDDR6) | 2 x Dahua IPC-HDW5442T-ZE en 1 x Dahua SD1A203T

Offline Richard67

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 44
  • -Ontvangen: 59
  • Berichten: 370
    • Q&D Website
Re: Systeemlogboekmelding
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2014, 21:48:52 »
Soms helpt het om de Heartneat te deactiveren en te activeren. Zie ook draadje: http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/synology-me-niet-registreren/msg129492/#msg129492
  • Mijn Synology: 1511+
  • HDD's: 5x WD20EFRX
  • Extra's: 2GB RAM
Who on earth is General Failure and why the hell is he reading my hard drive?